Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

legal capicty in cebu

Gestart door serge81, donderdag 7 november 2013, 09:55:17

Vorige topic - Volgende topic

serge81

Hallo iedereen

Ik heb hier dringende vraag, en ik kan hier niet zo direkt iets op vinden dus bij deze,

Volgend jaar in februari ha ik graag een legal capacity willen aanvragende beste manier om dit te doen is om naar de ambassade van Manilla te gaan, maar is dit soms ook mogelijk in Cebu aangezien ik daar zit op dat moment en om te kosten wat te drukken, is er soms geen conulaat ook niet daar in Cebu.

Graag wat meer info gewenst

Dank u wel alvast

Serge

Pippo1960

Beste,  Neen dit kan niet U moet naar de ambassade in Manilla gaan.  U kan er maar terecht op dinsdag en donderdag voor deze aanvraag.  Als U bv. de aanvraag doet op een dinsdag dan kan U de documenten afhalen op donderdag. Vraagt u het aan op een donderdag zijn ze ter beschikking de week erachter op dinsdag.  Hou hier wel rekening mee.  Hou er ook rekening mee dat jullie allebei aan een kruisverhoor worden onderworpen.  Waarom huwen ?  Wat gaat er gebeuren na het huwelijk ?  Ze wijzen je er ook op dat een Legal Capacity geen garantie is om vlug in Belgie te zijn.  Ik wens je veel succes.

Groeten ,  Marc

Rich

Citaat van: Pippo1960 op donderdag  7 november 2013, 10:52:17
Beste,  Neen dit kan niet U moet naar de ambassade in Manilla gaan.  U kan er maar terecht op dinsdag en donderdag voor deze aanvraag.  Als U bv. de aanvraag doet op een dinsdag dan kan U de documenten afhalen op donderdag. Vraagt u het aan op een donderdag zijn ze ter beschikking de week erachter op dinsdag.  Hou hier wel rekening mee.  Hou er ook rekening mee dat jullie allebei aan een kruisverhoor worden onderworpen.  Waarom huwen ?  Wat gaat er gebeuren na het huwelijk ?  Ze wijzen je er ook op dat een Legal Capacity geen garantie is om vlug in Belgie te zijn.  Ik wens je veel succes.

Groeten ,  Marc

Nou nou, jij geeft een mens wel hoop zeg  :confused2:

Rich de Nederbelg.

Rich

Serge, je zal naar Manila moeten voor de LC.

Maak je verder geen zorgen, maar zie dat je documenten in orde zijn.

Succes  :thumb:
Rich de Nederbelg.

serge81


Pippo1960

Het is volgens mij toch de bedoeling van deze site om relevante informatie te geven aan elkaar en de mensen geen rad voor de ogen te draaien.  Of niet soms ?

Ik beschrijf in bovenstaande hoe ik de sessie op de Ambassade ervaren heb, niet meer en niet minder.

Ik zou zeggen ga ervoor, en als je duidelijk weet wat je wil mag dat allemaal geen probleem zijn.

Ik van mijn kant wens je veel succes en als je erin gelooft zal het allemaal geen probleem zijn.

Ik heb er in ieder geval in gelooft en heb bemachtigd wat ik voor ogen had.

Groeten,  Marc

Rich

Citaat van: Pippo1960 op vrijdag  8 november 2013, 21:03:49
Het is volgens mij toch de bedoeling van deze site om relevante informatie te geven aan elkaar en de mensen geen rad voor de ogen te draaien.  Of niet soms ?

Ik beschrijf in bovenstaande hoe ik de sessie op de Ambassade ervaren heb, niet meer en niet minder.

Ik zou zeggen ga ervoor, en als je duidelijk weet wat je wil mag dat allemaal geen probleem zijn.

Ik van mijn kant wens je veel succes en als je erin gelooft zal het allemaal geen probleem zijn.

Ik heb er in ieder geval in gelooft en heb bemachtigd wat ik voor ogen had.

Groeten,  Marc

Met dien verstande dat relevante informatie voor iedereen anders kan zijn. Ik begrijp niet wat je bedoelt met" rad voor ogen draaien"   :weetikniet: 

Ik heb geen cijfers, maar ik ben er van overtuigd dat vrijwel iedereen een L/C kan bekomen.  So, what's the problem?

Rich de Nederbelg.

Pippo1960

Ik heb geen cijfers, maar ik ben er van overtuigd dat vrijwel iedereen een L/C kan bekomen.  So, what's the problem

Iedereen ??

Oke, wat je zegt ik ga hier geen discussie voeren, ik veronderstel dat je weet waarover je spreekt , ieder moet de info maar interpreteren zoals ze zelf willen.

Maar ik weet dat niet iedereen een L/C kan of zal krijgen.  Wat mij betreft en dat is louter een persoonlijke vaststelling weet jij duidelijk niet waarover je spreekt.

Dat bedoel ik nou met relevante informatie geven, als je niet weet waarover je spreekt zwijg dan want draai je iemand een rad voor ogen.

Met respect,  groeten,   Marc

fastlane

Hey, je zal dus inderdaad naar Manila moeten in Cebu is het enkel een consulare post voor beperkte zaken. Zoals hierboven al gezegd ga je een verhoor krijgen waar je je best wat op voorbereid. Zorg ook dat al je papieren in orde zijn zodat je daar al geen problemen mee krijgt. De lijst met alle documenten die je nodig hebt staat op de site van de ambassade in manila.
Zoals hierboven al staat kunnen ze die L/C niet weigeren maar ze kunnen je wel een tijdje met je voeten spelen. Dit is echter helemaal geen garantie op een visum als je dat verwacht. Trouwens over die aanvragen klopt niet helemaal. Dinsdag en donderdag aanvragen in de voormiddag. Als je het dinsdag aanvraagdis het normaal vrijdag pas af te halen officieel maar kan meestal wel donderdag.
In ieder geval veel succes met alles en als je vragen hebt laat maar weten het nog niet zo lang het hele circus doorlopen.

fastlane

@Pippo de L/C mag niet geweigerd worden. Iedereen heeft het recht om te trouwen. We kunnen zel moeilijk doen en je een paar keer laten terug komen.