Nederlander omgekomen bij tyfoon Filipijnen

Gestart door Amice, maandag 11 november 2013, 18:54:59

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Gepubliceerd:
Laatste update:  11 november 2013 16:41
11 november 2013 17:27

Nederlander omgekomen bij tyfoon Filipijnen
Door de tyfoon Haiyan op de Filipijnen is een 69-jarige Nederlandse man omgekomen.

Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken maandag bekendgemaakt.
Het slachtoffer was met een groepje vrienden op duikvakantie bij Camanga Island. Hoe hij precies is omgekomen is onduidelijk.
Buitenlandse Zaken meldt dat met zestien Nederlanders in het door de tyfoon getroffen land nog geen contact is geweest. Dit aantal wisselt snel. Het ministerie heeft wel contact met hun familieleden.
Dodental
Het officiƫle dodental door de tyfoon Haiyan is inmiddels opgelopen tot ruim 1.770. Dat hebben de rampenautoriteiten in het Zuidoost-Aziatische land bekendgemaakt, meldden Filipijnse media maandag.
Alleen al in de regio Eastern Visayas zijn inmiddels 1.660 doden geteld. De verwoeste kuststad Tacloban ligt in dat gebied.
Volgens de officiƫle telling zijn bijna 2.500 mensen gewond geraakt. De autoriteiten vrezen dat het dodental zal oplopen tot boven de tienduizend.
Giro 555
In Nederland hebben de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) giro 555 geopend voor giften voor de slachtoffers. Bij grote rampen zamelen tien Nederlandse hulporganisaties, zoals het Rode Kruis, Oxfam Novib, Cordaid, ICCO & Kerk in Actie en Unicef, gezamenlijk geld in via giro 555 ofwel het nieuwe ibannummer: NL08INGB0000000555.
Directe reden voor de SHO om giro 555 open te stellen is het hoge aantal slachtoffers en de enorme schade die de tyfoon aanrichtte. Het geld dat wordt opgehaald, wordt ingezet voor noodopvang en wederopbouw, zo is maandagochtend op een persconferentie bekendgemaakt.
bron: nu.nl

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

klootzakken (voorheen Jens)

is er ook bekend gemaakt welke filippijnen er binnen kort in een dikke Mercedes sturen .  ik hou mijn hart vast en hoop van harte dat dat er begeleiding bij het uitgeven van dit geld is. of in ieder geval controle. ik vrees het ergste ,maar ik hoop toch dat het op de goede plaats komt.
 
  :jajaja: ik weet wel dat het zeer negatief is van jens......   
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Amice

Negatief of niet, ervaringsgewijs deel ik je standpunt.
Daar heeft de overheid hier het dan zelf naar gemaakt, recentelijk nog in Bohol waar n Mayor zonodig de reliefgoods voor zijn verkiezingscampagne wilde gebruiken.

:ontopic:

Vraag hier is wie kende deze man?  :weetikniet:
En wie zijn de andere nederlanders die zich nog niet gemeld hebben bij de Ambassade.
Klaarblijkelijk zijn er families die aan de noodbel hebben getrokken en willen weten hoe het met hen gaat.
Vervolgens blijf je m.i. niet in een in puin liggende stad vertoeven en elders je heil gaat zoeken, waar ze wel internet en CP verbinding hebben.

Hoe langer het duurt dat deze mensen zich melden, des te groter de kans dat ze dus ook omgekomen zijn, vandaar.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Calangaman island is een piepklein eilandje tussen Busuanga eiland en Midoro en ligt midden in zee.  De tyfoon is hier kortbij overgekomen en er is geen schuilplaats op dit eiland.    Hoort bij de gemeente Coron en daar had de burgemeestern og 2 dagen terug gezegd dat alle toeristen in veiliheid waren