Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ziektekostenverzekering.

Gestart door janenerica, vrijdag 15 november 2013, 11:44:56

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: janenerica op zaterdag 16 november 2013, 09:56:10
Hallo Ronny en Ifugao,

Dank je wel voor jullie antwoorden.

We hebben al gekeken of een andere verzekering voor ons iets zou zijn, maar wat zijn die duur... Wij hebben helaas de mogelijkheid niet om in Nederland geopereerd te worden, omdat we daar niet verzekerd zijn. Maar gaan zeker uitzoeken of we hier in Hongarije verzekerd kunnen blijven. En dan in combinatie met Philhealth verzekerd zijn.

We zijn inderdaad allebei Nederlanders van geboorte, dus geen koppel waarvan 1 een Filipino/Filipina is. Wat wij uit jouw woorden proeven Ifugao is dat wij dus geen lange verblijfsvergunning/visum kunnen krijgen. Hoe vaak en hoe lang zouden we dan de Filipijnen moeten verlaten om weer een "vers" visum te krijgen?

Volgens ons komen wij in aanmerking voor het SRRV (op basis van leeftijd en $ 50.000 borg), dan zouden we toch een permanente verblijfsvergunning krijgen of moet deze weer regelmatig verlengt worden?

Alvast bedankt maar weer...

Groeten,

Jan en Erica


Word ook een quota visumgenoemd....ieder jaar zijn er een aantal buitenlander die zo een visum kunnen aanvragen....Het aantal verschild van land tot land. Dan moet je inderdaad bewijzen 50000$ op een bank te hebben staan ...Of dat als borg beschouwd moet worden  :weetikniet: je mag er na de bewijsvoering vrij over beschikken dacht ik  :weetikniet: zeker. Dan mag je ook een zaak starten , maar 60% moet in  :smiley-philippines: handen zijn. Gezien jullie beiden  :nederlandsevlag: zijn niet aan te raden..
Het punt is , als buitenlander mag je hier enkel geld uitgeven,  :jajaja: heb je hopen plichten   :jajaja: en héééél weinig of geen rechten.  :neeneenee:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

ff een correctie een SRRV is geen quota visa.
SRRV is bedoeld voor buitenlandse pensionada's en renteniers.

Een quota visa is een keuze visa die zowel voor huwelijk als voor business kan worden verkregen of zelfs investor visa.

Ik ben zelf geen voorstander van de SRRV visa om de door Ronny55 gegeven (stortings)redenen, maar quota visa kan wel een optie zijn.

Overigens verblijven er talloze buitenlanders hier op basis van touristen visa.
men behoeft daarvoor enkel  1 dag naar het buitenland te reizen en terug te keren aan het einde van de 16 maanden termijn om weer van voren af aan voor touristvisa in aanmerking te komen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ifugao


bananacreek

Citaat van: janenerica op vrijdag 15 november 2013, 14:43:09
Hallo Gosternokke,

Dank je wel voor je antwoord. We hadden zelf al wat gespeurd, wat we gelezen hebben is dat een "gemengd" huwelijk in aanmerking komt voor Philhealth. Maar wat wij er niet uit kunnen halen is of Philhealth ook mogelijk is voor een Nederlands getrouwd stel.

Toen wij 7 jaar geleden besloten om Nederland te verruilen voor het buitenland hebben we in dubio gestaan tussen de Filipijnen en Hongarije. Toen is de keuze op Hongarije gevallen, waar we overigens geen spijt van hebben. We hebben in de Filipijnen een vriendin wonen en doordat we redelijk veel contact met haar hebben blijft ons hart toch uitgaan naar de Filipijnen en hebben we besloten om de sprong toch maar te wagen. Maar eerst gaan we nog een maand op vakantie naar de Filipijnen om eens goed rond te kijken en dan definitief de knoop door te hakken. Vandaar dat we het ook hebben over 1 of 2 jaar voordat we verhuizen.

Groeten,

Jan en Erica

Ik ben niet getrouwd en heb ook Philhealth voor een jaar of zes nu en geen enkele problemen en heb al een keer uitbetaald gekregen....

janenerica

Hallo Allemaal,

Als eerste willen we jullie allemaal bedanken voor alle positieve reacties. Helaas gaat het er op het Hongarije prikbord een stuk minder vriendelijk aan toe. We zijn dus zeer aangenaam verrast door dit forum.

@Bananacreek wat voor verblijfsvergunning heb jij dan?

Jan en Erica

Ifugao

Citaat van: janenerica op zaterdag 16 november 2013, 13:45:11
Helaas gaat het er op het Hongarije prikbord een stuk minder vriendelijk aan toe. We zijn dus zeer aangenaam verrast door dit forum.

:dankuwdankuw:

Baron

 :hoedjeaf:

Hallo en welkom.Hoe komen 2 NL-ers die in Hongarije wonen nu in de PH rerecht? Verdreven door het slechte weer?

Nog een suggestie, ga terug naar NL, schrijf je daar weer in, ziektekostenverzekering enz. en ga dan als toerist naar de PH. Geen investering van 50.000, DAT zou ik NOOIT doen!
Gewoon je visum verlengen, uurtje werk (nou ja, meer wachten) of via een officiele gemachtigde: meegeven, 500 peso extra, en 1-2 dagen later weer verlengd van hem / haar terugkrijgen. Ga wel niet in de rimboe zitten, dan wordt het al gauw een leven lijden ipv leiden met al rle kans op een vroegtijdig overlijden. Rimboe: gevaarlijk, slangen, krokodillen, malaria, dengue, hondsdolheid en vooral geldgulzige Ph rimboe bewoners.

:atyourservice: :neeneenee: :daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Bulldozer

Citaat van: Baron op zondag  5 januari 2014, 23:43:35
Geen investering van 50.000, DAT zou ik NOOIT doen!
Beetje weinig natuurlijk voor een Baron. Volgens mij heb jij wel veeeel meer geinvesteerd dan 50.000 met al die condo's die je heb...

vvjoris

Ik weet niet hoe het precies zit voor  :nederlandsevlag:, maar voor  :belgiesmiley: bestaat er zoiets als DOSZ (Dienst Overzeese Sociale Zekerheid) maar de kosten daaraan verbonden zijn zeer hoog (merk op dat je, wanneer je in dienstveband werkt je zelf hiervoor 13.07 % van je loon afstaat, en dat je werkgever daar zo'n 35 % bovenop doet (er zijn natuurlijk allerlei kortingsmaatregelen)

Dit jaar komt er echter een 'product' op de markt vanuit de privé-verzekeringssector waarbij je dekking kan krijgen voor reis-, bijstands- en gezondheidsverzekering. Voor dat laatste gaat het om maand- of jaarpremies die veel lager liggen dan de bestaande polissen, zowel privé als vanuit de overheid.

Dit product zal aangeboden worden zowel aan expats in de  :smiley-philippines: als aan OFW's. Het is de bedoeling dat ik hier zelf zal aan meewerken, vandaar dat het van belang is dat mijn naam niet te veel door het slijk gehaald wordt zoals gisteren in een ander topic gebeurden, en een van de redenen dat ik betreffende onterechte beschuldigingen nogal heftig reageerde....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

janenerica

Hoe 2 Nederlanders wonend in Hongarije in de Filipijnen terecht komen?

We hebben een vriendin op de Filipijnen wonen, die we al 12 jaar kennen.
Toen wij ruim 7 jaar geleden besloten om Nederland te verlaten hebben we getwijfeld tussen Hongarije en de Filipijnen en is het Hongarije geworden. Waarom precies weten we eigenlijk niet.

Maar nu willen we de sprong toch wagen. Onze vriendin helpt ons bij het zoeken naar een huis en met alles wat we nodig denken te hebben. Misschien was toen het gevoel nog niet helemaal goed, maar nu absoluut wel.

We gaan in april een maand naar de Filipijnen om alvast het een en ander voor te bereiden en hopen oktober/november definitief te vertrekken.

Jan en Erica