Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Meerderheid geeft niet aan actie Filipijnen

Gestart door Amice, zaterdag 16 november 2013, 08:14:58

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

kan mij goed voorstellen dat mensen erg terughouden zijn bij giften aan een land als de filippijnen, in ieder geval aan organisaties die het geld regelrecht over maken aan de regering van zo,n land. het zal mij dan nu benieuwen waar het geld bestemt voor die arme getroffen mensen op de filippijnen blijft.
dat de helft er niet van over komt staat als een paal boven water .
erg jammer voor de getroffenen ,maar het is niet anders. tis gewoon schandalig dat het meer dan duizend euro kost om een tientje op plaats van bestemming te krijgen .
ander land ander verstand .
zelf heb ik geld gestort aan iemand in Manila een studie genoot van mijn vrouw, die ook uit het zelfde dorp komt als mijn vrouw. deze man is nu ingenieur in Manila en heeft nog fam op camotis . dit was lekker safe . hij haalde in no time 100.000 peso op via FB . het geld was dan ook alleen bedoeld voor DapDap het geb dorp van mijn asawa. van dit geld is direct eten gekocht in Cebu oa rijst, vis in blik, en nodels. het voedsel is door weer een ander bevriende hoog geplaatste militair direct per boot afgeleverd in DapDap . dus daar heeft jens geluk mee. overigens is het voedsel  voor alle inwoners van dit kleine dorp en heeft de operatie zich inmiddels al herhaald .
 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Ronny55

Echter zijn de kleine hulpacties een druppel op de gloeiende plaat.
Afijn beter iets dan niets uiteraard

Met vele druppels geraakt een emmer ook vol en "t is nog altijd beter dan water naar de zee te brengen  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

innka3

 de hele dag op radio 2 in  :nederlandsevlag:  aksie 555 .er is nu al _+8 miljoen bijeen. :thumb:

http://www.radio2.nl/

Amice

Mja als je alles bij elkaar optelt aan wat er geschonken wordt, dan zou het niet anders kunnen zijn dan dat er geld genoeg is voor wederopbouw.

Was het maar waar.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

wesleymoget

Toch 18,5m opgehaald boys + 4m regering is er nog bij gekomen, komen we uit op 22.5m toch een aardig bedrag :thumb: als ik het goed heb is dat 1000mil+  peso

sterker nog volgens mij zijn ze nogsteeds bezig met ophalen ben benieuwd waneer we de echte eind uitslag krijgen

proud op  :nederlandsevlag:  :hoedjeaf:

Blauwvinger

Weet je als ik een eerlijke organisatie zou vinden, dan gaf ik ook wat.
maar 555? :confused2:
er blijf daar zo veel aan de strijkstok hangen.

Amice

En wat er niet aan de strijkstok blijft hangen wordt weer verder verdeeld.

Lees hier het resultaat van repacking, schunnig gewoon maar ze geven geen drol om een andermans leven, honger homeless of niet maakt allemaal niet uit.

http://popularmanila.blogspot.com/2013/11/typhoon-yolanda-dswd-wasted-and-rotting.html
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gertve

Jackie kwam met dit artikel aanzetten, weet alleen net of dit de juiste topic is:
http://www.masslive.com/news/index.ssf/2013/11/signs_of_life_amid_misery_of_t.html

Het geeft aan hoe de Filippijnen het leven weer oppakken.

innka3

Citaat van: blauwvinger50 op vrijdag 22 november 2013, 00:38:24
Weet je als ik een eerlijke organisatie zou vinden, dan gaf ik ook wat.
maar 555? :confused2:
er blijf daar zo veel aan de strijkstok hangen.
nou blauwvinger,wat doe jij dan :denk:

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Amice op zaterdag 16 november 2013, 08:14:58
Zes op de tien Nederlanders (59 procent) zijn niet van plan geld te geven voor de slachtoffers van de tyfoon op de Filipijnen. Veel mensen denken dat het geld niet op de juiste plek terecht komt, anderen melden zelf te weinig geld te hebben.
Ook de hoge verdiensten van de top van hulporganisaties stuiten op scepsis. Dat blijkt uit een peiling van het tv-programma EenVandaag onder 16.000 mensen.

Eén op de drie ondervraagden tast wel in de buidel voor de Filipijnen, 8 procent heeft al gedoneerd en 24 procent is dit nog van plan. De meesten geven maximaal 25 euro. Een meerderheid stort geld op giro 555 van de Samenwerkende Hulporganisaties SHO.

PVV'ers het minst gul
Mensen die stemmen op een van de christelijke politieke partijen zijn het gulst, de PVV-aanhang is het minst bereid geld te geven voor de inzamelingsactie. Van degenen die nu al de portemonnee hebben getrokken is 63 procent boven de 55 jaar.

De animo om geld te storten is minder groot dan bij actie voor de aardbeving in Haïti van 4 jaar geleden. Toen zei 54 procent de hand op de knip te houden en gaf 36 procent aan wel te doneren.

bron ad.nl
wel als ik zo lees wat er allemaal aan geld geschonken word , 500 miljoen hier en 500 miljoen daar,   dollars of euro het maakt geen bal uit .

de filippijnen zijn op slag een rijk land .miljarden peso,s stromen het land binnen , heel Tacloban woont straks in een splinter nieuw huis met voor iedereen een nieuwe auto voor de deur. het is ze gegund .
als de heft nu nog eens op de plaats van bestemming komt is er nog genoeg voor iedereen .maar ik heb zo mijn twijfels . 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.