Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Meerderheid geeft niet aan actie Filipijnen

Gestart door Amice, zaterdag 16 november 2013, 08:14:58

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Zes op de tien Nederlanders (59 procent) zijn niet van plan geld te geven voor de slachtoffers van de tyfoon op de Filipijnen. Veel mensen denken dat het geld niet op de juiste plek terecht komt, anderen melden zelf te weinig geld te hebben.
Ook de hoge verdiensten van de top van hulporganisaties stuiten op scepsis. Dat blijkt uit een peiling van het tv-programma EenVandaag onder 16.000 mensen.

Eén op de drie ondervraagden tast wel in de buidel voor de Filipijnen, 8 procent heeft al gedoneerd en 24 procent is dit nog van plan. De meesten geven maximaal 25 euro. Een meerderheid stort geld op giro 555 van de Samenwerkende Hulporganisaties SHO.

PVV'ers het minst gul
Mensen die stemmen op een van de christelijke politieke partijen zijn het gulst, de PVV-aanhang is het minst bereid geld te geven voor de inzamelingsactie. Van degenen die nu al de portemonnee hebben getrokken is 63 procent boven de 55 jaar.

De animo om geld te storten is minder groot dan bij actie voor de aardbeving in Haïti van 4 jaar geleden. Toen zei 54 procent de hand op de knip te houden en gaf 36 procent aan wel te doneren.

bron ad.nl
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

LMBen

Niet zo verwondelijk, je kan tegenwoordig op internet vinden wat de directeuren en andere schoffies verdienen.
Ook de verslaggeving over de corruptheid bij de goverment doet mensen nadenken.

Kijk wat er van al die miljoenen voor haiti is gebeurd, veel mensen daar hebben nog geen eens een huis.
Maar de overheidsgebouwen zijn groter en imposanter opgebouwd.

Zal mij niks verbazen dat er een tijd komt dat niemand meer wat geeft.
Jammer voor de arme mensen maar misschien leren ze dan een betere overheid te kiezen.

Verder zijn de mensen in eigen land ook al zo uitgemolken dat er weinig meer overblijft om te geven.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Ronny55

Citaat van: Amice op zaterdag 16 november 2013, 08:14:58
Zes op de tien Nederlanders (59 procent) zijn niet van plan geld te geven voor de slachtoffers van de tyfoon op de Filipijnen. Veel mensen denken dat het geld niet op de juiste plek terecht komt, anderen melden zelf te weinig geld te hebben.
Ook de hoge verdiensten van de top van hulporganisaties stuiten op scepsis. Dat blijkt uit een peiling van het tv-programma EenVandaag onder 16.000 mensen.

Eén op de drie ondervraagden tast wel in de buidel voor de Filipijnen, 8 procent heeft al gedoneerd en 24 procent is dit nog van plan. De meesten geven maximaal 25 euro. Een meerderheid stort geld op giro 555 van de Samenwerkende Hulporganisaties SHO.

PVV'ers het minst gul
Mensen die stemmen op een van de christelijke politieke partijen zijn het gulst, de PVV-aanhang is het minst bereid geld te geven voor de inzamelingsactie. Van degenen die nu al de portemonnee hebben getrokken is 63 procent boven de 55 jaar.

De animo om geld te storten is minder groot dan bij actie voor de aardbeving in Haïti van 4 jaar geleden. Toen zei 54 procent de hand op de knip te houden en gaf 36 procent aan wel te doneren.

bron ad.nl
Inderdaad dat is effenaf een schande, geld vragen aan de bevolking om je dan 100 á 300K euro's loon te betalen( CEO Unicef..469.000 $/ jaar loon...zonder de kosten).....De "werkingskosten" van de diverse "hulporganisatie's" slokken teveel van de donatie's op ....Kan je het de mensen kwalijk nemen scepsis zijn?  :weetikniet: .

Nu wil ik wel toegeven dat 20% van 1.000.000 xy nog altijd 200.000 xy is en 100% van 0,00 is nog altijd 0,00.....Maar krijg het toch moeilijk als ik weet dat ik met iedere 10 euro die ik geef nen dikkop met nen dikke Mercedes sponserd  :weetikniet:    
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Ik geef jullie geen ongelijk ik denk er net zo over.
Maar het zal toch anders moeten en wel snel anders nemen deze fenonemen hand over hand toe......als het al niet te laat is.

Ik refereer hierbij even naar INC maar ook naar de overheden in het algemeen, die eigenlijk hetzelfde doen. uitmelken corruperen en er zelf nog prots op zijn ook.

Dat zal dan de nieuwe wereld orde worden,  :weetikniet: enkele die denken dat ze slim zijn maar eigenlijk niets anders zijn dan criminelen(zover deze definitie er nog toe zal doen) en de rest slaven.

Het is de moeite waard om daar tegen te vechten.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Lenn


Guadalupe

Of en hoeveel iemand  geeft moet hij geheel zelf weten.

Alleen kan ik maar zeggen dat ik of mijn familie niet getroffen is door deze ramp van ongekende omvang ! Het is ook niet te beschrijven wat hier gaande is op dit moment in enkele zinnen.
Ik besteed redelijk wat tijd om erachter te komen hoe de hulp nu verloopt en waar de bottlenecks zitten.Inmiddels is dat wel duidelijk en er wordt veel aan gedaan om het op te lossen en ook plannen om hoe een stad weer op te bouwen vliegen over het internet.

Een interessante studie kwam ik tegen over hoe Tacloban er uit zou zien na een superstorm in 2020,de studie was van afgelopen winter.De evaluatie zouden ze doen nadat Yolanda voorbij was geraast,hoe gek kan het verkeren.

Een organisatie waar ik al jarenlang aan doneer en veel respect voor heb is deze club http://www.artsenzondergrenzen.nl/tyfoon-filipijnen.aspx.

Wie lacht niet wie de mens beziet.

vvjoris

Je kan niemad verplichten om te doneren, maar het is nogal duidelijk dat het beter is kleine initiatieven te steunen, zoals er al een aantal opgezet zijn en worden door forumleden hier (oa ikzelf, waarover later meer nteuws), dan aan die mastadont-organisaties....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Amice

daar hebben die mastadont organisaties het dan ook zelf naar gemaakt.
Echter zijn de kleine hulpacties een druppel op de gloeiende plaat.
Afijn beter iets dan niets uiteraard, maar het is en blijft de omgekeerde wereld en onverkwikkelijke zaken die eigenlijk niet zouden mogen gebeuren, maar steevast gebeuren en waar ook nog eens geen halt toe wordt geroepen.

Nu staan dus vrachtwagens vol met hulpgoederen in de haven van Cebu, maar er is geen vrachtwagen chauffeur die er heen wil rijden.
VN is aanwezig en denkt nog na hoe dit op te lossen. :ikkeniebegrijp:
Ben ik nou gek of wat is hier an de hand, het moge duidelijk zijn dat dit in convooi met militaire bescherming dient te gebeuren desnoods met helicopters, daar is die VN toch voor daar, of niet soms. :confused2:

Maar goed hoe langer het duurt des te minder hulp behoeft men te geven, ga dan maar graffen graven.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Citaat van: Amice op zaterdag 16 november 2013, 08:14:58
Zes op de tien Nederlanders (59 procent) zijn niet van plan geld te geven voor de slachtoffers van de tyfoon op de Filipijnen. Veel mensen denken dat het geld niet op de juiste plek terecht komt, anderen melden zelf te weinig geld te hebben.
Ook de hoge verdiensten van de top van hulporganisaties stuiten op scepsis. Dat blijkt uit een peiling van het tv-programma EenVandaag onder 16.000 mensen.

Eén op de drie ondervraagden tast wel in de buidel voor de Filipijnen, 8 procent heeft al gedoneerd en 24 procent is dit nog van plan. De meesten geven maximaal 25 euro. Een meerderheid stort geld op giro 555 van de Samenwerkende Hulporganisaties SHO.

PVV'ers het minst gul
Mensen die stemmen op een van de christelijke politieke partijen zijn het gulst, de PVV-aanhang is het minst bereid geld te geven voor de inzamelingsactie. Van degenen die nu al de portemonnee hebben getrokken is 63 procent boven de 55 jaar.

De animo om geld te storten is minder groot dan bij actie voor de aardbeving in Haïti van 4 jaar geleden. Toen zei 54 procent de hand op de knip te houden en gaf 36 procent aan wel te doneren.

bron ad.nl

   Amice , de aktie loopt als een trein.   Er is al 3,5 miljoen euro binnen op giro 555 en dat bedrag gaat snel omhoog terwijl  maandag a.s. de aktie pas officieel van start gaat  Even ter vergelijking er is vorige maand een aktie voor Syrie geouden die krap 1 miljoen opbracht

  http://www.nrc.nl/nieuws/2013/11/13/al-35-miljoen-euro-voor-filippijnen-gestort-op-giro-555/

antzan

Ja , wij hebben geld gestuurd naar familie  en  bekenden .
Waren net terug van onze vakantie , waar we ook in een kleine orkaan en
een lichte aardbeving zaten .
Toen hebben we al geld gegeven .
Maar als je de berichten leest over allerlei governement personen , notabelen , senators etc .
die hier mee willen profiteren , dan houd je de knip dicht
Foodmaster