Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Yes, het is zo ver.....

Gestart door Carpie, maandag 11 januari 2010, 13:19:49

Vorige topic - Volgende topic

mitchph

Veel succes gewenst!

*We want pictures an story's!!!*  :thankyoufw5:

Fail_over

Suc6 en veel plezier toegewenst. ]het zal allemaal wel meevallen. er zijn je meerdere voorgegaan.

Wat mijn moe zou zeggen : let op de centjes!  :lachen:

EN nadien posten natuurlijk!
:daag:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

wc230394

Hallo Carpie, u bent daar nu reeds aangekomen in CDO zoals ze zeggen. U gaat Uw vriendin daar bezoeken en ik wens je in elk geval het allerbeste maar graag toch een goeie raad meegeven als is het wat laat maar als ze erbij zit en je dit hier leest zal het wel niet zo direct snappen.  :denk:
Nu wees in CDO heel voorzichtig, er zijn daar heel veel zoekende dames en zelfs heel jonge meisje op zoek naar een westerse sponser zoals men ons wel eens durft te noemen. Weet dat veel van de meisjes daar er wel een sport van maken om zo iemand te vinden en zeker niet vies zijn van er een paar op de achterhand te houden. Nu eenmaal jij daar weer weg kan er wel iemand anders daar aanspoelen.
Ik heb er zo meer dan één gekend. Een vriend van mij had er spijtig ook zo een vast. Ze was zelfs zo ongegeneerd om de lijn voor de andere contacten open te houden terwijl ze met ons ( mijn vrouw en mij ) samen op stap waren. Nu mijn vrouw begreep het gedoe direct en verwittigde hem maar ze had als oplossing enkel de man toch maar gelukkig te maken en ze gaf hem prompt enkele van haar vriendinnen die hij dan moest "gebruiken" als tijd en geld verdrijf terwijl zij er even een weekje vandoor was met een andere. Ik wil je zeker geen schrik aanjagen maar wees zeker dubbel attent. Kijk goed rond wat er rond U zo al gebeurd en laat niet na als de kans zich daartoe doet om met haar vrienden of vriendinnen eens wat woorden te wisselen. Ze spreken toch allemaal redelijk Engels( of ze het allemaal wel begrijpen betwijfel ik soms :ikkeniebegrijp:
Als je hen dan vraagt waarom ze dat doen is hun uitleg simpel. Ze zeggen dan gewoon " Wie kan me garanderen dat hij nog terug komt, dat hij al zijn mooie beloften zal uitvoeren etc ...  :confused2:" . Zo wat doet de lady, ze kiest eieren voor haar tijd en ze jaagt tot ze deze zal vinden die haar in het stadhuis of kerk zal brengen. Eenmaal daar is ze gerust dat ze iets zal hebben en meestal daarmee ook een EU pas, wat voor haar en de fam. wel het eigenlijke doel is :applaus: . Een ding moet je altijd in het hoofd houden, deze die in de  :smiley-philippines:  IETS hebben zult u niet vinden op het NET. 95% van de meisjes op het NET hebben niets te verliezen want zij en de Fam. hebben NIETS. Meestal zelfs geen degelijk dak boven hun hoofd, geen werk en enkel wat rijst en vis om te eten.  Dus als je in zee stapt met zo een meisje maak dan zeker goeie afspraken voordien, dat helpt U veel fustratie uit uw relatie te houden. Een Filipijnse zal vrij vlug aanzien, wat je als misschien uitdrukt voor haar een belofte is. Ik hoor nog steeds de uitspraak van de Belgishe consul in Manila "Weet als je een Filipijnse huwt, huwt U niet enkel haar maar een gehele Fam. en dat heel diep in de familietak, nichten, neven, tantes en nonkels incl. en voor hen bent U HEEL rijk" Nu, ik zeg niet dat je het allemaal moet geloven maar op zijn minst weet dat ik het u ooit schreef. Veel geluk en hopelijk loopt het voor U ook goed af.  :thumb:

Baliw-katok

En die consul kan wel eens gelijk hebben "Als je een Filipina huwt, dan huw je een familie". Inderdaad en daar maak ik écht geen punt van.  Ik ben 16 jaar héél gelukkig gehuwd met een Filipina en ik heb al ettelijke euro's opgestuurd.  Ik zorg er altijd voor dat ik betaal voor zaken die "nodig" zijn.  Maw studies staan bovenaan mijn sponsoring.  Ik vraag altijd feedback en eis dat ze vóór aanvang van de studies een realistisch budget opmaken (inschrijvingsgeld, examengeld, lodging, transport, eten, projects, ... alles zo goed mogelijk gedetailleerd).  Met veel plezier stuur ik dan de nodige hulp op, maar verwacht wel dat er resultaten komen.  Dus ook copie's van schoolrapporten, inschrijving, te volgen projecten ed worden regelmatig opgestuurd.  Ik kan niet vertellen dat ik in die 16 jaar nog nooit ontgoocheld ben geweest ! Wie Filipino's (of wie dan ook) geld opstuurt, zal wel eens een teleurstelling oplopen, doch al bij al ben ik fier op hoe mijn schoonfamilie al geëvolueerd is.  Ik ben van harte blij dat ik gene mercedes kweeniewat voor de deur heb staan ten koste van een toekomst van mijn kleine schoonzus.  Het is ook ergens een keuze die je maakt.  En ik was er mij meteen van bewust dat ik niet alleen mijn vrouw huwde maar ook een plicht had tov mijn schoonfamilie.  Het zijn zeker niet zo'n fantastische bedragen (wij doen wat binnen onze mogelijkheid ligt), maar wat wij opsturen is steeds van harte.  En die consul heeft dus zeker gelijk, dus als je je hierin niet kan vinden, trouw dan met een Belgische dame en spaar maar voor die mercedes.  Dit gezegd zijnde wil zeker niet zeggen dat je jezelf moet behoeden voor social climbers en andere golddiggers, want die zitten er zeker ook tussen.  De keuze is niet eenvoudig, but that's life.  Iemand met gezond verstand komt al een heel eind ver en wat men ook zegt, de factor geluk speelt ook mee.

Suc6

Baliw-katok