Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Yes, het is zo ver.....

Gestart door Carpie, maandag 11 januari 2010, 13:19:49

Vorige topic - Volgende topic

Carpie

Na enkele weken uitdokteren, overleg met werkgever en meer van deze problemen is de kogel door de kerk. :applaus:

Vrijdag 5 maart ga ik voor het eerst dit schitterende land gaan bezoeken  :benweg: maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik eigenlijk niet voor het land maar eerder voor één zijner inwoonsters naar ginds trek. :biggrinn: :biggrinn:

Sedert enkele maanden leef ik op wolkjes maar ergens hou ik wel beide voeten op de grond(héhé, was de eerste weken wel anders maar ondertussen sta ik terug waar ik moet staan  :biggrinn:)

De vlucht is geboekt met Connections en dit door toedoen van het forum hier. Enkele dagen terug stond de aanbieding vermeld van Joker/Connections en na nader nazicht heb ik besloten om deze aanbieding te gebruiken om mijn vriendin te gaan bezoeken.

Voor een â,¬ 690 (inclusief verzekering â,¬50) kan ik vanuit Brussel via Abu Dabhi richting Manila vliegen. Er zijn uiteraard nog goedkopere oplossingen maar daarvoor moet je je dan verplaatsen richting Parijs of Londen, als je dan wat pech hebt kan je dezelfde morgen niet vertrekken dus kost het jou een overnachting en natuurlijk ook de verplaatsingskosten naar ginds wat uiteindelijk zelfs nog duurder uit komt.

Dus bij deze dank aan de poster(s) van deze aanbieding. :thumb:  :hoedjeaf: :thumb:  :hoedjeaf: :thumb:

Ik kijk echt uit naar deze trip en ben eigenlijk al de dagen aan het aftellen. :floet:

Nu eerst en vooral zorgen voor de nodige inentingen, papieren enz.

Als er forumleden evt tips hebben hoor ik het graag want tenslotte is het voor het eerst dat ik dergelijke (verre) reis onderneem.

Ik zal zeker en vast mijn fototoestel alsook de nodige extra opslagkaartjes meenemen teneinde enkele schitterende fotoreeksen te kunnen maken. En wie weet laat ik jullie wel meegenieten van al het moois ginds  :lachen: :lachen:

Greetz

Johan

Kano

Geweldig Carpie. Hoop dat je reis voorspoedig verloopt en je veel plezier hebt op de Filipijnen.  En uiteraard.... dat het gaat klikken met de "inwoonster" van de Filipijnen  :jajaja:  Op het forum zijn al diverse tips en raadgevingen te vinden. Misschien kan je het forum duidelijk maken waarover je tips zou willen hebben.

:hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

xav

alvast een mooie reis gewenst  :thumb: ... en geef ons zeker een verslag bij thuiskomst of ter plaatse  :hoedjeaf:

stip66

Goede reis Johan,

Ikzelf ben ook in september voor de 1ste keer naar ginds gegaan, zonder inentigen, is niet nodig, tenzij je naar een Malaria gebied vertrekt.

Alles is 10x beter meegevallen dan ik gehoopt had. Je komt in een totaal andere wereld terrecht waar niks moet.

Succes

Peter

Digos


690 â,¬ is een mooie prijs carpie  :thumb:

En ja....je gaat wel voor één van de inwoonsters van de phils, maar het land zal je ook niet ontgaan.

Die inentingen  :ikkeniebegrijp: .....als je niet de hele tijd ergens in de jungle verblijft, heb je die echt niet nodig.

Op foto's en reisverslagen zijn ze hier dol op en je hebt nog ruim tijd om een scenario op te stellen  :picsplease:

Goeie reis en ontmoeting gewenst.

O0

PS: Valentijn volgende maand is ook de geschikte gelegenheid om een pakje te sturen  :floet:

LIVE ONCE - LIVE IT

callebaut

Het beste met uw verre reis , welke vliegmaatshappij hebt ge geboekt ...? indien Etihad ...? reuze service en prachtige luchthaven in Abu Dhabi...
Blijf je in Mnl of woont jouw vriendin ergens anders .
Heb je al een hotel geboekt .....kweet een heel goed schappelijke prijs in Malate- Ermita uitzicht op de zeehaven en dichtbij Robinsons , seven/eleven , ...
In ieder geval , beleef het zoals het komt en draai die westerse knop om als je in de Fillipijnen bent , time is on their side ..... lol
Greetz from Cebu City .....

Roni

Digos


Oh by the way.....voor hoe lang gaat ge naar de phils?

LIVE ONCE - LIVE IT

Mawibata



Happy Trip Carpie    :zon7ie2:



Citaat van: Carpie op maandag 11 januari 2010, 13:19:49
Als er forumleden evt tips hebben hoor ik het graag want tenslotte is het voor het eerst dat ik dergelijke (verre) reis onderneem.



Wil je iets meer gegevens overmaken, waar ga je naartoe, wat wens je ginder te doen, welke soort bezienswaardigheden etc . . . . en de info komt er aan   :happy2:





Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Carpie

@ Kano: ik haalde al heel veel info hier  :hoedjeaf:

@ xav: ik doe mijn best om mijn belevenissen aldaar neer te pennen buiten een paar details na (hihihihihi)

@ stipp66: ja, wat betreft die andere wereld.... Ik ken haar nu ruim 2 1/2maand, vele vele uren gechat  :blahblah: :blahblah: :blahblah: enz (hmmm, met haar op die 2 1/2maand al vele keren meer gepraat dan in vorige relatie van 10jaar..... komen hier nu aan gemiddelde van 3 tot 4u per dag, dus slapen schiet er soms wel een beetje bij in....) en wat betreft die andere wereld.... tjonge, soms gaat je haar soms wel es rechtstaan als je hoort hoe ze over sommige zaken denken. :ikkeniebegrijp: En eerlijk, er is blijkbaar heel weinig tegen in te brengen. Nu ja, na bijna 3 maand wordt ik het al beetje gewoon :lachen:

@ Digos, gohhhh Digos, bedankt om er mij aan te herinneren, eerlijk gezegd was ik dat al jaren niet meer gewoon :lachen: :lachen:. Wat betreft de prijs, ja, ben daar wel blij om. Lijkt mij een heel deftige prijs temeer daar ik vanuit Brussel kan vertrekken.

@ callebaut: Inderdaad, met Etihad. Kreeg wel een beetje schrik als ik vandaag het verslag las van "G" maar denk dat dat eerder een samenloop van omstandigheden is. En ja, het kan iedereen overkomen. Daarom dat ik mij ook maar voorzien heb van (hopelijk) deftige verzekering via mijn boeking bij Connections. Daar kreeg je bij het boeken de gelegenheid om een eenvoudige annulatieverzekering te nemen (ong â,¬ 31) of de uitgebreidere verzekering (â,¬50) welke ik genomen heb.

Mijn vriendin woont in Cagayan de oro, meer bepaald omgeving "Bonbon" en ik zal aldaar uiteraard verblijven. Wat betreft dat tijdsgedoe, héhé, dat heb ik al aan de lijve mogen ondervinden :denk: Maar ik denk dat daar een reden voor is, ze hebben daar niet 1 goedwerkende klok  :lachen: :lachen: :lachen: Probleem, hun klok werkt wel als ze op jou moeten rekenen  :lachen: :lachen: :lachen:

@ Digos again: vertrek op 5 maart, terug 19 maart. Ik weet, verblijf is niet extreem lang maar dat heeft zijn reden. Ik heb zoals de meeste hier geen 6 maand verlof doch slechts 1 maand. Als ik nu meteen voor 3 tot 4 weken ga kan ik eind dit jaar niet meer terugkeren en eind dit jaar zou ik graag zelfs nog langer blijven dan nu, dus wordt nog een robbertje vechten met werkgever. Waarom eind dit jaar terug en zelfs langer....... vul zelf maar in  :floet: Maar wees maar gerust, ik blijf nuchter en kijk wel hoe alles verloopt gedurende de komende maanden. Maar een paar jaar over en weer vliegen zie ik niet echt zitten. Ik verlang teveel naar een gelukkig gezin om daar dan paar jaar op te wachten. Maar nog es, ik blijf met beide voeten op de grond, ben voorzichtig optimistisch maar ik kijk wel naar de toekomst.

@ Mawibata: kijk, dat is nu iets waar ik bijzonder veel schrik voor heb:  :zon7ie2: :zon7ie2: Ik kan er niet echt goed tegen en aangezien maart en april de warmste maanden zijn vrees ik er een beetje voor. Maar wie weet valt het wel mee, we zitten vlak aan de kust en aangezien daar altijd een ferme bries staat zal de warmte toch anders aanvoelen. Alléé, dat hoop ik althans, toen ik naar Curaçao ben geweest werd dat ook beweerd maar geloof me, 40° blijft 40° dus wordt puffen en blazen vrees ik.

Bon, dat is het voorlopig zo'n beetje. Ik deel jullie al mijn ervaringen mee; zowel goed of ......goede :thumb: :thumb: :thumb:

Greetz

Jo

xav

dat zonnige weer zal wel meevallen hoor :) het is idd zomer daar... en dat betekend dat het droge warmte is... dat is volgens mij veel dragelijker dan die moensoen hitte... veel te vochtig... dan valt het echt op je neer...
heb er persoonlijk niet zoveel last van, ben als bakker wel wat gewend van warmte  :lachen:
en dat je aan een kust gebied zal zitten zal idd veel beter zijn... als je enkele dagen in manila zal verblijven zal je zeker meer zweten daar dan aan de kust...

prettige reis  :hoedjeaf: