Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Internationale vlucht goedkoper dan domestic

Gestart door Pinocchio, zondag 8 december 2013, 07:23:19

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Wie in de Filippijnen woont en zo nu en dan het land moet verlaten om vervolgens terug 16 maanden te mogen verblijven is dikwijls op zoek naar de goedkoopste oplossing.
Momenteel met Air Asia kan een retourtje al (mits wat zoekwerk) voor 1,402 pesos en dat is een stuk goedkopen dan een korte vlucht Cebu-Dumaguete-Cebu met Cebu Pacific.
ruimbagage is niet inbegrepen en kost voor Air Asia 600 pesos voor 20 kg enkele reis. Voor Cebu Pacific is dat 400 pesos voor 10 kg enkele reis (denk ik)

Ook voor een wegwerpticket aan 461 pesos (geen bagage nodig) is dit een mooie deal

Cebu Pacific Ticket Cebu-Dumaguete-Cebu: zonder ruimbagage
:2.039,92 pesos.

Cebu-Dumaguete flight No 5J 867
Dep 08 april , 06:25     arr. 07:05

Dumaguete-Cebu: flight No 5J 868
Dep  15 april , 07:25    arr  08:00

Air Asia Ticket Cebu-Kota Kinabalu-Cebu:zonder ruimbagage
1.402 pesos
Cebu-Kota Kinabalu (kostprijs incl: 461 pesos)
Dep. 10 april, 10:05     arr. 12:05

Kota Kinabalu-Cebu: (kostprijs incl: 941 pesos)
Dep. 17 april,  12:30     arr:  14:25

vvjoris

Dat kost dus eigenlijk minder dan de verlenging van visum die je normaal na 59 dagen moet doen, in het geval dat je dan weliswaar niet permanent in  :smiley-philippines: bent, maar toch langere periodes....

Weet nu niet of je in Kota Kinabalu een 59-dagen visum kan krijgen zoals hier in België voor â,¬ 30 (in  :smiley-philippines: zelf is het 6000 pesos dacht ik)

Vraag is ook of die goedkope internationale vluchten altijd beschikbaar zijn...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

antzan

Ook Cebu air heeft dit soort Promo,s , zijn inderdaad niet altijd beschikbaar .
Daarom inschrijven op hun nieuwsbrief  en je krijgt ze op je PC / Laptop / Tablet .
Foodmaster

Pinocchio


gosternokke

Citaat van: vvjoris op zondag  8 december 2013, 08:29:06
Dat kost dus eigenlijk minder dan de verlenging van visum die je normaal na 59 dagen moet doen, in het geval dat je dan weliswaar niet permanent in  :smiley-philippines: bent, maar toch langere periodes....

Weet nu niet of je in Kota Kinabalu een 59-dagen visum kan krijgen zoals hier in België voor â,¬ 30 (in  :smiley-philippines: zelf is het 6000 pesos dacht ik)

Vraag is ook of die goedkope internationale vluchten altijd beschikbaar zijn...

Een  :smiley-philippines: Consulaat is er niet daar in Kota Kinabalu, heeft te maken met de territoriale claim van  :smiley-philippines:  op Sabah, wel is er een  consulair team daar, er werken immers 100 duizend pinoys daar.  Dus mogelijk zou je een 59 visum kunnen bekomen daar.

  The mobile consular team in Kota Kinabalu holds office at Block C, Lot No. 1-1 1st Floor, Inanam Business Center 88450 Inanam, Kota Kinabalu. They may be reached through office number (088) 433 100, mobile number +6010 8956061, fax number (088) 435 100, and email address phlteam_kk@yahoo.com.

Pinocchio

Citaat van: vvjoris op zondag  8 december 2013, 08:29:06
Weet nu niet of je in Kota Kinabalu een 59-dagen visum kan krijgen zoals hier in België voor â,¬ 30 (in  :smiley-philippines: zelf is het 6000 pesos dacht ik).

Kostprijs voor een 59 dagen visum in de Filippijnse ambassade in Kuala Lumpur:     211 MYR = 2.870 pesos of 47 Euro

( van de website Philippine immigration):

Tourist (Non-Restricted) Admitted initially for 21 days may be extended for another 38 days;

Visa Waiver                            : 500 pesos
Visa Waiver application fee : 1000 pesos
Certification fee:                      500 pesos
Legal Research fee                    30 pesos
Express fee:                           1000 pesos

Total:                                    3.030 pesos

Dus kan je maar beter genieten van je verblijf in het buitenland in plaats van taxiritten naar de ambassade en het wachten ter plaatse.