Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Promoties en kortingcodes

Gestart door Pinocchio, donderdag 26 december 2013, 01:52:47

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Citaat van: westhoek op zaterdag 13 september 2014, 07:49:38
Hoeveel uur zou ik moeten voorzien tussen aankomst (zondag 16/11, 15.30) en een domestic vlucht naar Cebu ? Kan je van de ene terminal naar de andere wandelen ? Of moet dit via een busje of taxi ? Is het aangewezen om s'avonds (zal middernacht zijn misschien) toe te komen in Cebu ? Is het wat veilig ?
Om 15.30 toekomen op een internationale luchthaven, ik zal daar niet alleen staan op dat uur, hoeveel tijd om de controle door te raken ?
En ik kan een vlucht boeken van Manila-Cebu op connections. Iemand al gedaan ? Dat dit geen problemen geeft in de Phils als je met tickets afkomt van connections,... Bedankt

Voor een aansluiting tussen een internationale en een domestic vlucht in Manila is 3 uur het absolute minimum.

Te voet van Naia 1 naar Naia 2 is mogelijk maar gezien het klimaat zeker niet aan te raden. Naia 3 en 4 zijn helemaal niet te voet bereikbaar vanaf Naia 1.

Er is een busje dat voor 20 pesos de 4 terminals met elkaar verbindt maar met bagage is ook dit niet aan te raden en het vertrekt pas als alle plaatsen volzet zijn en dat kan soms een tijdje duren.

Voor vluchten tussen Manila en Cebu heb je de keuze tussen Cebu Pacific en Philippine express (Naia 3) en Air Asia (Naia 4).

Wellicht is Air Asia (vertrek 18;45 u) het goedkoopst maar je moet wel uitrekenen hoeveel er nog bij komt voor bagage want dit is bij de 3 maatschappijen meestal niet in begrepen (bij Philippine express soms wel voor de duurdere tickets)

Kijk voor de beste keuze eens op skyscanner.net en boek voor de goedkoopste prijs rechtstreeks op de website van de luchtvaartmaatschappij.

Zorg wel dat je een print van je e-ticket hebt, anders kom je de luchthaven niet in.

ruff rider

 :hoedjeaf:

Er is tegenwoordig een shuttle busje (gratis) tussen de verschillende terminals van NAIA voor passagiers met connecting flights  (hoeft niet bij dezelfde maatschappij te zijn) . Dit busje rijdt over het terrein van de luchthaven zellf waardoor het slechts enkele minuten duurt om naar de andere terminal te gaan.

Greetz
Ruff Rider

westhoek

Bedankt iedereen.
Nu weet ik wat doen, ik zal een 4 uur nemen, voor alle zekerheid.
15.30 + 4 = 19.30, ergens rond dat uur een vlucht zien te vinden. Ben ik om +/- 21.00 te Cebu, rond 22.00 ergens in een hotel.
Cold water in the face en om 22.01 de eerste beste bar in  :lachen:

westhoek

Citaat van: Pinocchio op zaterdag 13 september 2014, 10:46:02

Te voet van Naia 1 naar Naia 2 is mogelijk maar gezien het klimaat zeker niet aan te raden. Naia 3 en 4 zijn helemaal niet te voet bereikbaar vanaf Naia 1.

Kan je niet via het gebouw zelf naar terminal 2 ?
Ik zou een vlucht boeken met filippina airlines, die zitten in term. 2
Die mappen op de site van de luchthaven trekken op niet veel.

pagud

je betaald altijd , ik denk 20 pesos pamashee voor de transit

Luke

Citaat van: westhoek op donderdag 23 oktober 2014, 09:41:03
Citaat van: Pinocchio op zaterdag 13 september 2014, 10:46:02

Te voet van Naia 1 naar Naia 2 is mogelijk maar gezien het klimaat zeker niet aan te raden. Naia 3 en 4 zijn helemaal niet te voet bereikbaar vanaf Naia 1.

Kan je niet via het gebouw zelf naar terminal 2 ?
Ik zou een vlucht boeken met filippina airlines, die zitten in term. 2
Die mappen op de site van de luchthaven trekken op niet veel.

Als je internationaal vliegt met PAL en ook domestiek vliegt met PAL kan dit van dezelfde terminal 2.
Je wandelt van de internationale aankomst naar binnenlandse vertrek .