Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Non-quota Immigrant Visa (13a)

Gestart door ruubschen, zondag 5 januari 2014, 10:39:38

Vorige topic - Volgende topic

stijn54

Citaat van: Ronny55 op dinsdag  7 januari 2014, 01:54:19
Citaat van: Pinocchio op dinsdag  7 januari 2014, 00:09:12
Citaat van: peldoman op maandag  6 januari 2014, 20:07:57
Vraagje,  ik lees dat wel vaker , even voor 24 uur het land uit gaan naar Thailand of Hongkong en
bij terug komst opnieuw een toeristenvisa doen.
Mijn vraag; kun je zonder visa naar Thailand of Hongkong? Bedoel dus een visa voor Thailand of Hongkong.

Zowel Nederlanders, Belgen als Filippinos kunnen naar Thailand, HongKong of Macao zonder visum.
Bij aankomst in Thailand krijg je een visum voor 30 dagen, voor Hong Kong en Macao is dat 90 dagen.

Filippinos en buitenlanders die langer dan een jaar in de Filippijnen verblijven moeten beschikken over een exit permit
De eerste maal dat ik hier was was voor 5 maanden, bij mijn uitreis werdt ik naar het BI raampje rechts op de luchthaven verwezen voor een exit clearens  :ikkeniebegrijp:
[/
quote]

Is de exit clearens niet enkel nodig bij verblijf van zes maanden of langer? En hoeveel kost dit?

Pinocchio

Citaat van: Ronny55 op dinsdag  7 januari 2014, 01:54:19

De eerste maal dat ik hier was was voor 5 maanden, bij mijn uitreis werdt ik naar het BI raampje rechts op de luchthaven verwezen voor een exit clearens  :ikkeniebegrijp:


Regels in de Filippijnen veranderen om de haverklap,
Dit is de laatste versie,
De ganse tekst vindt je hier:
http://immigration.gov.ph/index.php/information/announcements/advisory-to-all-foreigners-ecc


ADVISORY TO ALL FOREIGNERS
 
The emigration Clearance Certificate (ECC) is an important pre-departure document issued by the Bureau of Immigration (BI) to foreign nationals who are holders of Immigrant or Non-Immigrant visas leaving the Philippines. It has two types, ECC-A (also referred to as Regular ECC) and ECC-B.

1.   Holders of Temporary Visitor Visa (also referred to as tourist visa) who have stayed in the Philippines for six (6) months or more;
2.   Holders of expired or downgraded Immigrant or Non-Immigrant Visas;
3.   Holders of valid Immigrant or Non-Immigrant Visas but are leaving for good;
4.   Philippine-born foreign nationals who will depart from the Philippines for the first time;
5.   Holders of Temporary Visitors Visa with Orders to Leave;
6.   Bona fide seafarers who have stayed in the Philippines for 30 days or more and has a duly approved discharge from the BI.

1 District Offices: Batangas, Cagayan De Oro, Cebu, Clark, Legazpi, Tacloban, Tuguegarao, Davao
2 Satellite Offices: SM North Edsa, Sta. Rosa, Taytay
3  Field Offices: Baguio, Bataan, Boracay, Butuan, Isabela, General Santos, Glan, Kalibo, Lucena, Naga, Olongapo, Zamboanga, Dagupan
4  One-Stop-Shop Office: Clark
5  Extension Offices: BI Peza, BI MAKATI

Pinocchio

If you've been in the Philippines for more than 6 months, you have to apply (in person) for an Exit Clearance from the Bureau of Immigration before leaving the country. I got mine today and it's a relatively painless experience.

You'll need to take with you:

1.   Three 2" x 2" colour photographs, recently taken. I got mine at "Colours Digital" on Level 1 at Ayala Mall (near Marks and Spencer).
2.   Your Passport
3.   Air tickets showing a confirmed reservation to leave the Philippines. They may ask to see this to check on your date of departure as ECCs should be obtained no more than 10 days prior to departure.
Here's how it works:

1.   Go to the Reception Desk and tell the Immigration Officer sitting there that you need an Exit Clearance Certificate. She will ask to see your Passport and air ticket She will check to see if you have applied for all Extensions necessary for your stay. She will hand you a form to complete.
2.   You complete the form and return it to the same Receptionist and hand her your three photos. She will affix the photos to the form.
3.   You go to the "Cashier 3" window and hand in the form and your Passport. These will be checked and stamps are placed on the form; your Passport and form are handed back to you.
4.   You now go to "Cashier 1" and again hand over your Passport and Form. If you have a 9(a) Visa in your Passport (from a Philippines Embassy abroad) you will only pay an "Express Lane" fee of PHP500. If you don't have this Visa or if you have a Visa that grants residency (9(g), 13(a) etc), you'll pay considerably more (around PHP2900 + the PHP500 "Express Lane" fee).
5.   You now sit and wait a few minutes before your name will be called to be finger-printed. This takes place next to the "Cashier 1" window.
6.   After a few more minutes you'll be called and your Passport and ECC handed to you. That certificate you hand to the Immigration Officer just before boarding your international flight.
Total time: 40 minutes.

( van de website http://www.livingincebuforums.com )

Pinocchio

Citaat van: Soushkin op maandag  6 januari 2014, 19:41:04

. Een vlucht naar Thailand en weer terug kost rond de 10.000PHP op dit moment. 



Voor wie in maart naar Thailand wil vanuit Cebu met Cebu Pacific, airport taks van 550 pesos is in Cebu niet inbegrepen;;

PHP6,293.15
YOUR FARE IS
NOT GUARANTEED UNTIL FINAL PURCHASE.
They are subject to rules and conditions. Please review carefully.
Flight Details
DEPARTURE
Cebu to Bangkok
Flight No: 5J 926
- Departure
06 March 2014, Thursday, 1655 H (04:55 PM)
- Arrival
06 March 2014, Thursday, 1925 H (07:25 PM)
RETURN
Bangkok to Cebu
Flight No: 5J 927
- Departure
13 March 2014, Thursday, 2020 H (08:20 PM)
- Arrival
14 March 2014, Friday, 0105 H (01:05 AM)

Ruimbagage is hier niet inbegrepen en kost 400 pesos voor 15 kg enkele reis.

Plaatreservering en maaltijden zijn niet inbegrepen maar zijn ook niet verplicht.

LMBen

Tiger air promo 2014 all-in fare one way
Going to bangkok singapore hongkong
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Luke

Citaat van: Benincebu op dinsdag  7 januari 2014, 03:07:56
Tiger air promo 2014 all-in fare one way
Going to bangkok singapore hongkong

Als je nog terug moet naar PH  met Tiger Air dan is de prijs bijna gelijklopend met de rest...

ruubschen

Hallo allemaal,

nog even een berichtje (stand van zaken) om te laten weten hoe het is afgelopen.

Ten eerste iedereen bedankt voor de informatie, ik heb er veel aan gehad.  :thumb: :thumb:
Ik woon nu bijna 4 weken in de Filippijnen, en alles is geweldig verlopen.
Alles netjes afgehandeld in Nederland, alle papieren die ik nodig zou kunnen hebben laten certificeren,
en een toeristenvisa voor 60 dagen aangevraagd.

Mijn vrouw had al aangegeven dat haar oom iemand kende die bij bureau of immigration had gewerkt
die ons wel wilde helpen om de papieren juist in te vullen en dat maakte het allemaal heel eenvoudig.

We zijn verleden week dinsdag bij het bureau of immigration geweest, er werd niet moeilijk gedaan
en er werd niet meer als de standaard prijs gevraagd.
Donderdag hebben we samen een intervieuw gehad, en werden m'n vingerafdrukken en ID foto gemaakt.
Over een maand kan ik mijn voorlopige kaart ophalen, het kan iets langer duren voordat de goedkeuring vanuit Manila
komt, maar ze zeiden dat er geen enkele reden was dat het niet goedgekeurd zou worden.
Ze hebben m'n toeristenvisa maar meteen verlengt, zodat ik niet nog een keer terug hoefde te komen.  :biggrinn:
Achteraf was het enige wat ik nodig had, mijn bewijs van goed gedrag en mijn paspoort.
Het huwelijkscertificaat was in orde en die kennis had ons even geholpen met de brief die nodig was.

Nogmaals bedankt iedereen voor de tips, heel eenvoudig allemaal...  :ikkeniebegrijp: achteraf gezien dan  :lachen:

Soushkin

De verklaring omtrent gedrag dient in Nederland opgevraagd te worden en te worden "verzegeld" op de Filippijnse ambassade. Ook in Nederland.

Dit is een tijdrovend proces en ook niet al te handig. Je kunt dit omzeilen door eerst 6 maanden in de Filippijnen te blijven en vervolgens je probationary aan te vragen. Geldig voor een jaar, kost rond de 11.000PHP. Na dat jaar kan je voor een permanente status gaan, die is in principe voor altijd geldig. Kosten rond de 9000PHP.

Ik zit op het moment in hetzelfde proces.
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

eddyvm

hallo
Bij immigratie Tagbilaran,Bohol wist men te zeggen dat je geen " goed gedrag en zeden"( voor de belgen) meer nodig hebt als je langer dan 6 mndn in de phils bent.Een police clearance zou voldoende zijn.Verder zou die officer een 13a kunnen regelen voor 45000p,das de voorlopige en de permanente visa dus.ter info.

Pinocchio

Citaat van: eddyvm op vrijdag 17 oktober 2014, 09:06:35
Verder zou die officer een 13a kunnen regelen voor 45000p,das de voorlopige en de permanente visa dus.ter info.

Gebruik maken van fixers is verboden in de Filippijnen.

http://businesstips.ph/the-anti-red-tape-law-in-the-philippines-what-you-should-know/