Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Binnenlandse vluchten met Cebu Pasific

Gestart door spirit, dinsdag 7 januari 2014, 08:14:00

Vorige topic - Volgende topic

spirit

Hallo,
wij gaan in juli voor de eerste maal naar de Filippijnen. We zouden een binnenlandse vlucht met Cebu Pasific boeken van Manilla naar Tagbilaran en terug van Tagblilaran via Manilla naar Legazpi. Ik zie dat je nog geen uur de tijd hebt om over te stappen. Ik heb ook gezien dat een ticket goedkoper is van Tagbilaran naar Manilla en dan nog een apart ticket van Manila naar Legazpi, goedkoper afzonderlijke tickets te boeken ipv rechtstreeks. Nu is mijn vraag: bij het kopen van aparte ticekts gaat de bagage rechtstreeks door van Tagbilarn naar Legazpi? Of moet men deze ophalen in Manilla en opnieuw inchecken want we hebben geen uur de tijd..... Kunnen jullie ons hiermee helpen?
Alvast bedankt,
Geert

eddyvm

hallo
tis maar een idee,maar kun je niet na je verblijf op bohol gewoon de boot nemen naar cebu vanuit tagbilaran en dan een vliegtuig nemen naar legazpie?Er is een vlucht vanuit cebu rond 13:40.En dan vanuit legapie een vlucht naar manila?groetjes eddy
ps,met cebupacific hoor

Pinocchio

Als je 2 verschillende vluchten boekt moet je 2 keer inchecken en dus bagage ophalen in het tussenpunt.

Ook als de eerste vlucht vertraging heeft loop je het risico je aansluitingsvlucht te missen.
Als het 1 boeking is heb je dat probleem niet, bagage gaat naar de aansluitingsvlucht en bij vertraging van de eerste vlucht is de luchtvaartmaatschappij verplicht om een alternatief aan te bieden voor de aansluiting.

Bij een internationale vlucht met aansluiting op een binnenlandse vlucht is de situatie anders aangezien bagage bij aankomst in de filippijnen eerst de douane moet passeren alvorens in te checken op de binnenlandse vlucht.

In dat geval is de aankoop van 2 tickets wel aan te bevelen (als het goedkoper is)

Paring Belga

Veel gevlogen met Cebu Pacific, meerdere keren zijn hun vliegtuigen niet altijd op tijd.  Een half uurtje laat is inderdaar zeer gewoon voor hen.  Dat maakt niet te veel uit als het de laatste vlucht voor jou, maar als je moet overstappen en maar 1 uur hebt om een ander vliegtuig te nemen, is dat een zeer groot risico dat je zal nemen, niet eens over de duane en je bagage te spreken die je nog moet afhalen.

PHwaarde

#4
Eerder regel dan uitzondering dat Cebu Pacific niet op tijd vliegt. Leer maar alvast hun excuus "congestion on the runway" uit je hoofd. En een gratis versnapering tijdens het wachten kun je ook op je buik schrijven  :negatief:


spirit

Dank voor de info. Ik denk om dus maar de boot te nemen naar Cebu en vandaar een vlucht naar Legazpi. Wat die boot betreft: Moet men dit ook op voorhand boeken? Zoja kan dit online van hieruit en welke is de site hiervan? Nogmaals dank.
Moet men dan nog ver van Cebu (aankomst boot) naar de luchthaven? Jullie zien dat we beginnelingen zijn.
Dank
Geert

gosternokke

Nee , die boot hoef je niet tevoren te boeken. Er zijn diverse afvaarten per dag. Snelste denk is een fastferry, een soort draagvleugelboot te nemen. Gewone veerboten zijn nogal traag     Effe googelen op fastferry Tagbilaran Cebu , kan je alles wel vinden

gosternokke

Oja, de luchthaven van Cebu ligt op Mactan eiland, dat ligt voor de kust van Cebucity. Gewoon een taxi nemen vanaf de haven naar airport, tis niet ver maar het kan druk zijn op de weg en de brug naar Mactan.    Als je in de file komt doe je er maximaal een uur over denk ik. Alle begin is moeilijk nietwaar ?

vvjoris

Citaat van: gosternokke op dinsdag  7 januari 2014, 16:58:59
Oja, de luchthaven van Cebu ligt op Mactan eiland, dat ligt voor de kust van Cebucity. Gewoon een taxi nemen vanaf de haven naar airport, tis niet ver maar het kan druk zijn op de weg en de brug naar Mactan.    Als je in de file komt doe je er maximaal een uur over denk ik. Alle begin is moeilijk nietwaar ?

Van de haven naar Mactan Airport is het al een uur als het niet te druk is, vrees ik.....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

gosternokke

Meen je dat Joris ? Tis maar 10 kilometer afstand.   Tis bij mij al een tijdje geleden, dus zou best kunnen dat ik er langer over deed, dan een uur zoals ik me herrinnner

Link naar de fastfeery   http://www.supercat.com.ph/