Binnenlandse vluchten met Cebu pasific

Gestart door spirit, woensdag 8 januari 2014, 22:29:12

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Citaat van: Ifugao op maandag  3 februari 2014, 07:39:57
Domweg pech hebben denk ik?  Wij hebben altijd Cebu Pacific gevlogen, ook internationaal. Nog nooit vertraging gehad. Mischien geluk gehad?

Inderdaad geluk gehad.
Op vrijdag en zaterdag voormiddag waren er tussen Negros en Cebu helemaal geen ferries en ook de vluchten op Dumaguete waren afgelast, reden een tropical storm.

Zelf heb ik uren zitten wachten in Sibulan om in Cebu te geraken, blauwe lucht, zonnetje en een spiegel gladde zee maar geen scheepsverkeer.
Coastguard beslist!

@TheDolphin

Je geeft zelf al antwoord op je vraag, handbagage 7 of 5 kg.
Enkele zaken (volgens internationale regels) komen daar nog bovenop:
Winterkleren,paraplu,(vrouwen)handtas,camera, laptop of tablet en GSM en boek en ik dacht nog enkele kleine spullen.

Zelf vloog ik op 2 februari met Cebu Pacific naar Bangkok en ze waren helemaal niet streng, niemand die naar mijn handbagege keek (was ook binnen de normen) maar heel wat andere passagiers hadden grotere handbagage bij en er werd niets van gezegd.
Ik moet er wel aan toevoegen dat de vlucht hooguit halfvol was en misschien zijn ze wel moeilijker als de vlucht vol geboekt is.

Mijn ervaring is dat Pal Express strikter is dan Cebu Pacific maar ooit had mijn ruimbagage overgewicht met Pal Express, alles overgeladen in handbagage terwijl ze er op zaten te kijken en alles was in orde.

Normaal gesproken heb je dus geen problemen maar het blijft altijd een gok. maar laptop en camera worden zeker niet bijgewogen als handbagage.

TheDolphin

Citaat van: Pinocchio op maandag  3 februari 2014, 08:17:08


@TheDolphin

Je geeft zelf al antwoord op je vraag, handbagage 7 of 5 kg.
Enkele zaken (volgens internationale regels) komen daar nog bovenop:
Winterkleren,paraplu,(vrouwen)handtas,camera, laptop of tablet en GSM en boek en ik dacht nog enkele kleine spullen.

Zelf vloog ik op 2 februari met Cebu Pacific naar Bangkok en ze waren helemaal niet streng, niemand die naar mijn handbagege keek (was ook binnen de normen) maar heel wat andere passagiers hadden grotere handbagage bij en er werd niets van gezegd.
Ik moet er wel aan toevoegen dat de vlucht hooguit halfvol was en misschien zijn ze wel moeilijker als de vlucht vol geboekt is.

Mijn ervaring is dat Pal Express strikter is dan Cebu Pacific maar ooit had mijn ruimbagage overgewicht met Pal Express, alles overgeladen in handbagage terwijl ze er op zaten te kijken en alles was in orde.

Normaal gesproken heb je dus geen problemen maar het blijft altijd een gok. maar laptop en camera worden zeker niet bijgewogen als handbagage.

Ok bedankt voor je reactie Pinocchio. Bij Catay Pacific en bij Philippine Airlines staat het duidelijk op de website maar bij Cebu Pacific dus niet. Dat vind ik weer een minpuntje.

Bij http://www1.philippineairlines.com/flights/all-about-baggage/free-baggage-allowance/travelling-philippine-airlines-pr-and-pal-express/
Staat het rijtje opgesomd.
Carry-on Baggage

Each passenger is allowed one piece of carry-on baggage small enough to be placed in the overhead bin or under the passenger seat of the aircraft cabin with a maximum dimension (length+width+height) of 45 in. (115 cm) and maximum weight of 7 kgs. (15 lbs)

A carry-on bag that exceeds the allowed weight or dimension shall be intercepted and charged an EBC, if applicable.

In addition to the free carry-on baggage allowance, a passenger is allowed to carry on-board a maximum of two (2) of any the following items:

    a small handbag
    pocket book or purse
    an overcoat, wrap or blanket
    a small camera or binoculars
    laptop with case
    a reasonable amount of reading material

For persons with disabilities, the foregoing shall be in addition to the assistive devices that are allowed to be carried for free.

:thumb:


antzan

Laatst Oktober , Cebu air , Laguindingan airport .
ruimbagage koffers , 60 kg .
Er zaten 2 flessen whiskey in een . Mocht dus niet . was mij niets van bekend . Moest er een uithalen .
Heb die maar aan de boy gegeven . Was trouwens de eerste keer dat dit gebeurde !
Foodmaster

Ronny55

Citaat van: antzan op dinsdag  4 februari 2014, 08:39:44
Laatst Oktober , Cebu air , Laguindingan airport .
ruimbagage koffers , 60 kg .
Er zaten 2 flessen whiskey in een . Mocht dus niet . was mij niets van bekend . Moest er een uithalen .
Heb die maar aan de boy gegeven . Was trouwens de eerste keer dat dit gebeurde !

Telkens als ik naar  :belgiesmiley: ga nemm ik 'n fles wiskey mee , nog nooit problemen gehad  :weetikniet: ok wel via Lumbia toen
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

antzan

Foodmaster

gosternokke

1 fles per persoon toch ?   Neem aan Anton dat je samen met je vrouw reisd ?  Dus mag je er ieder 1 = 2 in totaal meenemen  Waarom dan 1 fles inleveren  :ikkeniebegrijp:

Budgie

Citaat van: gosternokke op donderdag  6 februari 2014, 08:06:20
1 fles per persoon toch ?   Neem aan Anton dat je samen met je vrouw reisd ?  Dus mag je er ieder 1 = 2 in totaal meenemen  Waarom dan 1 fles inleveren  :ikkeniebegrijp:

@Gosternokke Filipijns denken Jij heb 2 flessen in je koffer dus neem jij er 2 mee en dat mag niet, want je vrouw neemt niets mee Allebei 1 in de koffer mag wel. Dan neem je er allebei 1 mee volgens Filipijnen logica.
Getting older beats the alternative -dying young

Amice

Citaat van: Budgie op donderdag  6 februari 2014, 21:27:11
Citaat van: gosternokke op donderdag  6 februari 2014, 08:06:20
1 fles per persoon toch ?   Neem aan Anton dat je samen met je vrouw reisd ?  Dus mag je er ieder 1 = 2 in totaal meenemen  Waarom dan 1 fles inleveren  :ikkeniebegrijp:

@Gosternokke Filipijns denken Jij heb 2 flessen in je koffer dus neem jij er 2 mee en dat mag niet, want je vrouw neemt niets mee Allebei 1 in de koffer mag wel. Dan neem je er allebei 1 mee volgens Filipijnen logica.

Ja dat is toch iets om je bewust over te zijn en ik denk dat je nog gelijk hebt ook.
Of dat enkel Filippijns denken is waag ik te betwijfelen, het kan je zomaar overal overkomen zelfs in  :nederlandsevlag: en zeker  :belgiesmiley:

:thankyoufw5:



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

antzan

inderdaad , er mag maar 1 in de koffer . En in mijn vrouw,s koffer was al 1 . Dus eigenlijk hadden we 3 en ook nog 6 slof cigaretten , maar daar vragen ze niet naar .
Foodmaster