Binnenlandse vluchten met Cebu pasific

Gestart door spirit, woensdag 8 januari 2014, 22:29:12

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Citaat van: Budgie op donderdag  6 februari 2014, 21:27:11
Citaat van: gosternokke op donderdag  6 februari 2014, 08:06:20
1 fles per persoon toch ?   Neem aan Anton dat je samen met je vrouw reisd ?  Dus mag je er ieder 1 = 2 in totaal meenemen  Waarom dan 1 fles inleveren  :ikkeniebegrijp:

@Gosternokke Filipijns denken Jij heb 2 flessen in je koffer dus neem jij er 2 mee en dat mag niet, want je vrouw neemt niets mee Allebei 1 in de koffer mag wel. Dan neem je er allebei 1 mee volgens Filipijnen logica.


Dat bedoelde ik ook te zeggen in ieder zen koffer 1 fles doen.

  @ antzan,  als je der in totaal 3 probeer mee te nemen ,moet je achteraf niet mekkeren dat je der 1 mag inleveren    :neeneenee:


   Denk dat het personeel op de airport op deze manier nog al een een gratis flesje weet te scoren    :biggrinn:

Pinocchio

Citaat van: gosternokke op vrijdag  7 februari 2014, 09:19:08

Denk dat het personeel op de airport op deze manier nog al een een gratis flesje weet te scoren


Dat denk ik ook want er bestaat geen enkele internationale luchtvaartregel die dit bepaalt, gewoon nieuwe regel ter plaatse verzonnen.

In zo een geval vraag ik gewoon waar het toilet is en kip ik er de ganse inhoud in , de lege fles kunnen ze krijgen.

gosternokke

Ach , das zielig die mensen met een lege fles afschepen  :negatief:    Als ik dan toch in die wc stond zou Ik die fles toch proberen minimaal half vol te pissen alvorens in te leveren    :lachen:    :lachen:

Pinocchio

Vrienden hadden vanochtend een vlucht met CP van Dumaguete naar Cebu.

Flight canceled.

Dus maken ze een ommetje via Manila. Dumaguete-Manila en Manila-Cebu.

In plaats van 45 minuten doen ze er nu 6 uur over. Ben je vlugger met een Ceresliner.

Rich

Vorige week, de dochters van mijn vrouw voor visumaanvraag van Cebu naar Manila met Cebu Pacific.

Ruim op tijd op Mactan want waar zij wonen zijn bijna geen taxi's. Ongeveer 3 uur wachten, daarna 1,5 uur vertraging, en daarna nog eens een dik uur vertraging.

Uiteindelijk vertrokken en  op tijd op afspraak in de Ambassade. daarna in de namiddag terugvlucht naar Cebu en weer zo'n 1,5 uur vertraging.   :harenuittrekkenpg2:

Ik volgde de vluchtstatus online en zelfs toen ze al waren vertrokken stond de vlucht nog steeds gemeld als "op tijd"   :floet:

Rich de Nederbelg.

PHwaarde

Citaat van: Rich op maandag 17 februari 2014, 08:30:40
Vorige week, de dochters van mijn vrouw voor visumaanvraag van Cebu naar Manila met Cebu Pacific.

Ruim op tijd op Mactan want waar zij wonen zijn bijna geen taxi's. Ongeveer 3 uur wachten, daarna 1,5 uur vertraging, en daarna nog eens een dik uur vertraging.

Uiteindelijk vertrokken en  op tijd op afspraak in de Ambassade. daarna in de namiddag terugvlucht naar Cebu en weer zo'n 1,5 uur vertraging.   :harenuittrekkenpg2:

Ik volgde de vluchtstatus online en zelfs toen ze al waren vertrokken stond de vlucht nog steeds gemeld als "op tijd"   :floet:



Je kent hun slogan toch: "congestion on the runway". Ze zijn ook goed in het zomaar omboeken van je vlucht, zonder je op de hoogte te stellen. Sta je daar op de luchthaven, blijkt dat je vlucht verschoven is naar 's avonds i.p.v. de door jou geboekte ochtendvlucht  :moord:

Pinocchio

Momenteel heeft Cebu Pacific dagelijks 2 vluchten Manila-Dumaguete-Manila:

Dep MNL: 7:00 en 12:55
Dep DGT : 8:55 en 14:55

Wekelijks zijn er ook 3 tot 5 vluchten

Dep MNL: 15:00
Dep DGT : 16:55

Vanaf 30 maart is deze 3de vlucht dagelijks. Elke vlucht duurt 1 uur 15 minuten

evethe

Citaat van: spirit op woensdag  8 januari 2014, 22:29:12
Beste vrienden,

Ik ben hier volop bezig met onze voorbereidingen voor onze eerste filippijnse reis. Ik ben  aan het rondneuzen voor binnenlandse vluchten van Manilla naar Tagbilaran en dan van Cebu naar Legazpi. Ik zie dat er nu promo prijzen zijn aan slechts 99 peso's per persoon!!! Dit is wellicht een zeer goede deal.
Hoeveel bagage mag men meenemen om in te checken en hoeveel handbagage? Ik kan dit niet goed uitzoeken op de site.
https://www.cebupacificair.com/

Groetjes
Geert
we hebben ook geboekt met cebu pasific voor 16 maart en terug 13 april voor 3.794.52 per persoon 20 kg
Ik ben niet hard ,Ik zeg gewoon alles wat een alleen maar denkt
Ik hou niet van schijnheilige mensen

Rich

Citaat van: evethe op vrijdag 21 februari 2014, 15:07:11

we hebben ook geboekt met cebu pasific voor 16 maart en terug 13 april voor 3.794.52 per persoon 20 kg

[/quote]

Goeie vlucht, maar neem uw boterhammekes mee  :biggrinn:
Rich de Nederbelg.

theve