vakantiebezoek PH, hoeveel spendeer je?

Gestart door Baron, woensdag 15 januari 2014, 02:37:40

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Citaat van: Amice op woensdag 15 januari 2014, 10:33:05
Citaat van: stijn54 op woensdag 15 januari 2014, 09:28:24
Citaat van: gosternokke op woensdag 15 januari 2014, 07:38:10
We gaan om de 5 jaar, of eerder als het financieel kan. laatste vakantie was een llange en dure van 3janairie to 3 augustus 2012.

25duizend euro gespendeerd  in :smiley-philippines:

Amai! Rijke mensen hier. :jajaja:

Volgens mij vergeet gostermokke er wel bij te vertellen dat hij daarvan een resort neergezet heeft. :weetikniet:



  Die baron wil alleen maar weten hoeveel we spenderen tijdens vakantie , niet waaraan    :lachen:

Amice

Citaat van: Ifugao op woensdag 15 januari 2014, 12:37:45
Citaat van: Amice op woensdag 15 januari 2014, 10:51:52
Citaat van: Mike op woensdag 15 januari 2014, 10:07:57
Elk jaar 8 maanden in eigen huis en spenderen ongeveer 35000 pesos per maand

Toch een opvallende post hoe het ook kan.  :thumb:
Daar zouden we meer van moeten weten  :handenwrijven:


Vertel eens? Hoezo? Ik zou graag weten waaom dit je dit bijzonder vindt? Ik ben namelijk bezig met een budget te berekenen en zou dus graag wat meer weten.  :thumb:

Zo als men kan zien zijn er nogal wat verschillen in uitgaven.
Met P35000 per maand voor vakantie vraag ik me af wat dan de vakantie is? het heeft dus meer weg van overwinteren en normaal leven.
Edoch ook dan is die P35000 een bedrag die welliswaar doenbaar zou moeten zijn maar zelfs ik red het daar niet mee ook al vergeet ik het huur en elektra budget dan maar even.

Als die 35000 vevolgens het enige bedrag is waarop men kan teren dan wordt het wellicht zelfs nog gevaarlijk, als er zich calamiteiten voordoen.

Als dit budget enkel voor normale uitgaven van voeding etc is, dan verschilt het ook niet erg met wat men dagelijks hier nodig heeft om te leven aldus nog steeds geen vakantie daarvan vieren.

Vandaar mijn nieuwgierigheid.

:hoedjeaf: :hoedjeaf:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boldy

om het jaar  en dan 4 tot 6 weken . ik reken altijd op zo een 350 tot 400 euro per week en ik huur .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

disnoke

minstens 2 maal per jaar zo'n 21 dagen per vakantie en ik reken een budget van 100 euro per dag en op hotel zonder transport

Fail_over

Ik denk dat er weldegelijk een verschil is tussen " op vakantie gaan" of "onderhoudskosten" bij permanente bewoning op de  :smiley-philippines:

Een belangrijke factor wat ik door de jaren heen heb leren kennen is vooral de hulp aan de family, zo niet het ophouden van de status van "de rijke zus uit  :eu: ".

Van diverse kennissen van mijn asawa hoor ik dat zij met een vakantie naar de  :smiley-philippines: toch zo'n 3 a 4 duizend euro verspenderen. Maar dan is dat alleen aan kado's en feestjes voor de familie.
Persoonlijk lijkt mij het ook dat je toch iets extra's doet voor de familie als je op vakantie daar bent.

Leef je daar permanent dan gaat dat extra's er vrij snel af, en komt het logiserwijs op neer dat er alleen een bijdrage is in Noodzaak, of sporadisch.

Toen wij permanent (1 jr) op de  :smiley-philippines: woonden probeerden we rond te komen van 25 K (All in) per maand. Als er geen tripjes naar de ouders in de provincy in zaten lukte dat ook nog met 5 pers.

:applaus:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Mike

* maanden per jaar is ook meer overwinteren dan vakantie en huren hoef ik niet, heb een eigen huis hier dus dat scheelde alweer in de kosten voor water gas en elektra ben ik gemiddeld 3500 peso's per maand kwijt

Ronny55

Citaat van: Mike op donderdag 16 januari 2014, 05:26:59
* maanden per jaar is ook meer overwinteren dan vakantie en huren hoef ik niet, heb een eigen huis hier dus dat scheelde alweer in de kosten voor water gas en elektra ben ik gemiddeld 3500 peso's per maand kwijt
Moet echt eens bij je in de leer komen .... :hoedjeaf: dat je het daarmee rond krijgt, Zonder de school en het transport naar de school van zoontje hebben we toch nog zo'n 50000 peso/maand nodig , dat is dan alleen voor het huishouden, zonder uitstapjes resto's enz. Voor eten alleen zitten we al bijna aan de 35K ...Of zou mijn Asawa de boel belazeren...  :confused2: :lachen:

Denk al bij al we toch aan zo'n 85 k komen, maar we leven ook niet echt zuinig.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Mike

Het is echt niet zo moeilijk, wij kopen bijna alles op de lokale markt waar de prijzen toch minder zijn dan in de supermarkten en vaker nog verser ook met name het vlees, dat zal ik nooit in de supermarkt hier kopen, het ziet er vaak uit of het er al dagen ligt. Ik heb geen auto hier en als we ergens naar toe gaan doen we dat met het openbaar vervoer.
Zoals ik al zei gebruiken we geen airco, die hebben we ook niet nodig want het is ook nooit echt heet in huis, komt ook door de bouw, ik heb de plafons op 3 meter hoogte en zijn van plaatstaal en de eerste verdieping idem en dan de grote ramen laten veel licht door zodat we overdag geen verlichting aan hoeven te doen zoals veel huizen wel moet. En we eten er echt niet minder om. Maar ik heb hier geen kinderen, deze zijn al tussen de 27 en 30 jaar, dus daar hoef ik niet aan te spenderen.
En de familie hier geef ik ook geen cent meer aan uit, dat heb ik wel afgeleerd, het is toch nooit genoeg en achter je rug lachen ze je uit, dan blijkt dat ze toch meer geld hebben dan dat ze zeggen maar ze geven liever het geld uit van die [rijke] buitenlander.
Ik heb dagelijks mijn biertje of meerdere als ik bezoek heb en gaan 2 keer per maand uit eten en een bioscoopje als er wat goeds draait.
Het is dan ook geen vakantie maar overwinteren als we hier op vakantie waren zou ik ook wel meer uitgeven per maand zoals we van 1984 tot 2010 deden.

klootzakken (voorheen Jens)

1 maal per jaar is ons streven , ben wel eens 2 maal per jaar geweest, en ook wel eens 3 jaar niet. maar dan ging mijn vrouw wel alleen .

tsja wat maak ik [wij] aan geld op tijdens zo,n trip ?  ik denk tussen de 4 en de 6 duizend euro in 4 weken tijd . HOEZO FILIPIJNEN EEN GOEDKOOP LAND .

wij hebben eens geprobeerd om met 3500 euro 4 weken toe te komen . HELAAS het lukte ons niet. en dat te bedenken dat wij dit geld zelfs in NED niet op maken per 2 maand.

ja als je wil leven als een filipino kun je wel met een schot minder toe.  :lachen:.  als ik bij mijn schoonmoeder op het eiland blijf , kan ik zelfs geen 300â,¬ per week op maken , dan ben ik al wereldkampioen als ik er 200â,¬ per week door jaag . maar helaas wil ik niet constant op dat eiland vertoeven .


heb ook wel eens veel meer uit gegeven daar , maar dan zat er H in O bij in .   vervoer en hotel is de grootste kostenpost voor mij . :atyourservice:

jens.........



grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Ronny55 op donderdag 16 januari 2014, 11:07:50
Citaat van: Mike op donderdag 16 januari 2014, 05:26:59
* maanden per jaar is ook meer overwinteren dan vakantie en huren hoef ik niet, heb een eigen huis hier dus dat scheelde alweer in de kosten voor water gas en elektra ben ik gemiddeld 3500 peso's per maand kwijt
Moet echt eens bij je in de leer komen .... :hoedjeaf: dat je het daarmee rond krijgt, Zonder de school en het transport naar de school van zoontje hebben we toch nog zo'n 50000 peso/maand nodig , dat is dan alleen voor het huishouden, zonder uitstapjes resto's enz. Voor eten alleen zitten we al bijna aan de 35K ...Of zou mijn Asawa de boel belazeren...  :confused2: :lachen:

Denk al bij al we toch aan zo'n 85 k komen, maar we leven ook niet echt zuinig.
of zou mijn asawa de boel belazeren !!!!

wel dat denk ik niet Ron ,ik heb wel een bij caisano een winkel wagen vol gepakt . kwanta kosta 6a7 duizend peso . nu ben ik ook niet kinderachtig als het om eten gaat . maar toch ,dat betaal ik in Ned ook voor een kar vol boodschappen .

maar 85 duizend peso per maand . jonge jonge dan leef je er goed van  :jajaja:  niets mis mee hoor. :thumb:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.