Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Voltooiing vredesplan Filipijnen in zicht

Gestart door Amice, zaterdag 25 januari 2014, 18:54:00

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Voltooiing vredesplan Filipijnen in zicht
De Filipijnse regering en moslimrebellen hebben zaterdag ingestemd met het laatste onderdeel van een vredesplan uit 2012.

Daarmee moet een einde komen aan een conflict dat al tientallen jaren woedt in het Aziatische land.
De regering en de rebellen van het Moro Islamitische Bevrijdingsfront (MILF) maakten afspraken over de ontwapening van de moslimstrijders. De rebellen krijgen uiteindelijk meer autonomie, maar moeten wel de wapens neerleggen.
"Om te betalen voor vrede, echte vrede in Mindanao, moeten we onze troepen demobiliseren", benadrukte de hoofdonderhandelaar van de rebellen.
Omdat ontwapening gevoelig ligt bij veel rebellen, wordt het proces voorzichtig aangepakt. Volgens de onderhandelaar van de rebellen is van overgave geen sprake. "De vuurwapens worden niet vernietigd. Er staat alleen dat ze niet meer worden gebruikt", stelde hij. Een onafhankelijke organisatie moet besluiten hoe dat precies wordt aangepakt.
'Bijzonder moment'
De regering liet na de gesprekken weten dat sprake is van een bijzonder moment. "Dit is het einde van een proces, namelijk de formele onderhandelingen", zei de hoogste onderhandelaarster van de regering. "Het is ook het begin van een grotere uitdaging, namelijk de implementatie."
Het vredesplan wordt in stappen uitgevoerd en moet in 2016 een einde hebben gemaakt aan het slepende conflict in het land. De strijd in het zuiden van het overwegend rooms-katholieke land duurt al circa veertig jaar en heeft minstens honderdduizend mensen het leven gekost.
Door: ANP

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Blauwvinger


Amice

Maar ja, voor muslims zijn alle andere ongelovigen "honden" en die mag je beliegen en bedriegen.

Of de Abu Sayaf met deze overeenkomst ook rustig gehouden zal worden is nog maar de vraag.Die hebben overigens nog steeds gijzelaars vast zitten waaronder de nederlandse vogelspotter.

Dan hebben ze ook nog iets op te knappen met NPA, dus ik denk niet dat de negatieve reisadviezen van andere regeringen snel zullen veranderen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

huisman45

Wat je zegt ,dan pas begint het,
ze hebben een vinger en willen heel(mindanao) hand
En schoon schip maken met corrupte moslims MILF MLNF Abu etc etc
dus beter om een reis advies aan te houden.want denk dat de pleuris de komende jaren nog kan uitbreken
HOOP het niet maar denk het er het mijne van.
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

gertve

Ze komen wellicht tot een overeenstemming met MILF, maar dan hou je nog 1 of meerdere partijen over. En die zijn niet voor niets niet gelieerd aan MILF.

Of topic: als ik google op MILF dan kom ik niet uit bij moslim sites  :floet:

daf105paccar

gertve.................MILF ............Laat ik het zo zeggen,ik denk al heel lang dat diegene die deze naam had gekozen geen kennis van Amerikaans Engels had. :lachen: :lachen: :lachen:

Amice

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: Amice op zaterdag 25 januari 2014, 20:37:05
Maar ja, voor muslims zijn alle andere ongelovigen "honden" en die mag je beliegen en bedriegen.

Of de Abu Sayaf met deze overeenkomst ook rustig gehouden zal worden is nog maar de vraag.Die hebben overigens nog steeds gijzelaars vast zitten waaronder de Nederlandsche vogelspotter.

Dan hebben ze ook nog iets op te knappen met NPA, dus ik denk niet dat de negatieve reisadviezen van andere regeringen snel zullen veranderen

De Abu Sayaf kan waarschijnlijk alleen getemd worden door de MNLF of MILF en zeker niet (tot nu toe) door de  :smiley-philippines: overheid

Die doden simpelweg voor geld (ransom) en hun plezier en trekken zich niets aan van geloofsovertuigingen dacht ik......

Tot nu toe hebben zelfs de MNLF/MILF de Abu Sayaf NOOIT kunnen (of willen) overtuigen om zich te "bekeren"

Dit zijn alleen MIJN gedachten en u kunt hieruit geen rechten ontlenen............. :lachen: :lachen:



Als je in hun handen komt is het zo goed als afgelopen en hoop je maar dat je door een snelle kogel sterft voordat je het weet..........snijden ze je keel door met een bot mes dan is dat andere koek.......... :jajaja: :jajaja: :negatief: :negatief: :ripba8: :ripba8: (zie de video ergens...maar NIET aan te raden als u High Blood heeft)




Rutte...we hebben jou daar nog niet over gehoord............ :negatief: :negatief: :denk: :denk:
Als je een beetje MAN bent dan stel je aan de Abu Sayyaf voor om met de vogelzoeker te ruilen en dan weet je zeker dat je de volgende verkiezingen wint......... :thumb: :thumb: :happy: :happy:




gosternokke

Citaat van: huisman45 op zondag 26 januari 2014, 04:18:00
Wat je zegt ,dan pas begint het,
ze hebben een vinger en willen heel(mindanao) hand
En schoon schip maken met corrupte moslims MILF MLNF Abu etc etc
dus beter om een reis advies aan te houden.want denk dat de pleuris de komende jaren nog kan uitbreken
HOOP het niet maar denk het er het mijne van.


Je heb een vooruitziende blik   Huisman   :lachen:

  http://newsinfo.inquirer.net/569937/fighting-erupts-in-maguindanao-report