Start datum 6 Months Visa

Gestart door Ifugao, woensdag 12 februari 2014, 03:18:22

Vorige topic - Volgende topic

Ifugao

Ik heb zojuist een 6 months multiple entry visum ontvangen. Op dat visum staan 2 data, de datum van afgifte 29 Januari  en expire date 29 July.
Ik kom in Manila aan op 4 maart.
Vraag: Wanneer gaan deze 6 maand in, op 29 Januari of op 4 maart??

Amice

Als het visa verloopt op 29 july kun je er respectievelijk van uitgaan dat het vanaf 29 januari loopt.
In dit geval was het beter om het visum met ingang van 1 maart te laten lopen en dan 6 maanden te laten lopen, er is immers niemand die de einddatum veranderd n.a.v. later ingaande startdatum.

Ik ga er in dit geval vanuit dat het om een visum voor Schengen betreft,

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Op de dag dat je in Manilla aan komt gaan de 6 maanden in. Op 29 juli zal je visum vervallen als je er voor die datum geen gebruik van hebt gemaakt.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Pinocchio

Een multiple entry visum voor 6 maanden betekend:

Vanaf de datum van uitgifte tot de einddatum mag je verschillende keren de Filippijnen binnenkomen.

Elke keer dat je het land binnenkomt krijg je ter plaatse (in de Filippijnen) een visum voor 59 dagen.

Indien je binnen de 59 dagen het land niet verlaat moet je het visum (59 dagen) verlengen ter plaatse.

http://philembassy-uk.org/faq/i-have-multiple-entry-visa-valid-for-six-6-months-can-i-stay-continuously-in-the-philippines-for-six-6-months

Priba

En wat moet dat kosten voor 6 maanden ???  :thumb:

Ronny55

Citaat van: Priba op woensdag 12 februari 2014, 07:54:08
En wat moet dat kosten voor 6 maanden ???  :thumb:
Blijkbaar kost een 6 maanden visum "maar" 7300 peso  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Pinocchio

Temporary Visa — 9(a) — Multiple Entry within six (6) months         54.00 Euro

http://philembassy.be/images/stories/files/fees.pdf

Ifugao