Angst voor transfers, wil per se een directe vlucht, wat nu?

Gestart door Quezonboy, woensdag 19 februari 2014, 21:43:16

Vorige topic - Volgende topic

Cosyns Guy

Citaat van: Ronald-D op donderdag 20 februari 2014, 21:46:40
Citaat van: resscy_jalac op donderdag 20 februari 2014, 20:33:42
Citaat van: bloem op donderdag 20 februari 2014, 19:41:18
groei eens wat ballen.. wie is hier de baas..?

wil je komen, dan kom je op mijn manier..!!!!!

als je zegt dat direct te duur is, dan zal ze als Filippijn dat begrijpen..
als ze niet wil... dan maar niet..,

als jij haar de baas laat wezen dan zit je je hele leven er mee opgescheept... want dit is nog maar het begin..

ik  hoop dat jij dit niet meent.
Zij is zijn vrouw en geen slaaf! en vrij is haar mening te laten horen. Dat hoort bij een goede relatie.
En wie zegt nou dat hij de baas is  :floet:


Inderdaad! Het is geen hond uit het asiel die je over laat komen!
Wat een gedachtengang zeg!  :negatief:
Nou als ik de gedachtengang van Bloem zou volgen zou ik zelfs niet meer willen komen,rechtstreekse vlucht of niet.
Je las het,ze heeft schrik van een overstap,wat haar goed recht is,het kunnen allemaal geen machos zijn zoal jij Bloem,tjonge toch.

Pinocchio

Een oneway ticket met KLM van Manila naar Europa is wellicht duurder dan een retour ticket.

Ook een ticket naar Amsterdam is duurder dan bijvoorbeeld naar Antwerpen.

Bij een ticket naar Antwerpen is het gedeelte Schiphol-Antwerpen per trein en dit hoef je uiteraard niet te nemen als eens je voorbij de immigratie bent.

Retour ticket met KLM Manila-Antwerpen(ZWE) met vertrek 31 maart en terug op 23 april kost bij Budgetair 675 Euro:

http://www.kayak.ie/flights/MNL-ZWE/2014-03-31/2014-04-23

Adik

Voor mij makkelijk praten. Ik hoef niet te betalen, en het is me ook niet duidelijk wat het prijsverschil precies is. Maar als je vriendin echt angst heeft (wat ik me kan voorstellen als ze nog nooit eerder is geweest. Dubai is toch wat anders) dan mats je dr toch een keer? Is toch de bedoeling dat het een positieve ervaring wordt dat ze hier is? Dat ze er naar uit kijkt? Het principe "opportunity costs" is een veel aziatische landen een onbekend begrip dus denken wat je allemaal nog meer van dat geld had kunnen doen zal ze wellicht nooit beseffen.

Mocht je onder de plak zitten en/of deze situatie als "golddigger" gedrag of anderzins Filippijns vertoon aangemerkt kunnen worden dan gelieve deze reactie als niet verzonden te beschouwen ;)

Pinocchio

Als alternatief voor een KLM ticket naar Amsterdam kan je een (goedkoper) ticket van Philippine airlines kopen via London voor 409 Euro.

Je kan dan zelf naar Londen om haar af te halen en samen naar Amsterdam te vliegen.

Het o/w ticket Manila-Amsterdam kost 409 Euro.

Heenreis - woensdag 02 april, 2014
Van                                  Naar                                                          Vertrek   Aankomst   Vlucht   Luchtvaartmaatschappij
ManillaFilipijnenTerminal 2   Londen HeathrowGroot-BrittanniëTerminal 4   06:35    15:00   PR720   Philippine Airlines

Londen HeathrowGroot-BrittanniëTerminal 5   AmsterdamNederland           18:00           20:10   BA442   British Airways

Vluchtduur: 19h 35min


http://www.supersaver.nl/maak-je-vlucht-boeking

josv

Citaat van: Cosyns Guy op donderdag 20 februari 2014, 23:51:26
Citaat van: Ronald-D op donderdag 20 februari 2014, 21:46:40
Citaat van: resscy_jalac op donderdag 20 februari 2014, 20:33:42
Citaat van: bloem op donderdag 20 februari 2014, 19:41:18
groei eens wat ballen.. wie is hier de baas..?

wil je komen, dan kom je op mijn manier..!!!!!

als je zegt dat direct te duur is, dan zal ze als Filippijn dat begrijpen..
als ze niet wil... dan maar niet..,

als jij haar de baas laat wezen dan zit je je hele leven er mee opgescheept... want dit is nog maar het begin..

ik  hoop dat jij dit niet meent.
Zij is zijn vrouw en geen slaaf! en vrij is haar mening te laten horen. Dat hoort bij een goede relatie.
En wie zegt nou dat hij de baas is  :floet:


Inderdaad! Het is geen hond uit het asiel die je over laat komen!
Wat een gedachtengang zeg!  :negatief:
Nou als ik de gedachtengang van Bloem zou volgen zou ik zelfs niet meer willen komen,rechtstreekse vlucht of niet.
Je las het,ze heeft schrik van een overstap,wat haar goed recht is,het kunnen allemaal geen machos zijn zoal jij Bloem,tjonge toch.


Bloem, je hebt helemaal gelijk al zou ik het anders formuleren  :happy2: Als ze nu al eisen gaat stellen wat betreft de manier van reizen is het einde zoek, misschien wil ze ook nog wel 1e klas  :neeneenee: Madammeke moet gewoon het vliegtuig uit ergens, hoe dan ook. Wil ze niet dan  :daag: :daag:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

Citaat van: josv op vrijdag 21 februari 2014, 02:54:52
Citaat van: Cosyns Guy op donderdag 20 februari 2014, 23:51:26
Citaat van: Ronald-D op donderdag 20 februari 2014, 21:46:40
Citaat van: resscy_jalac op donderdag 20 februari 2014, 20:33:42
Citaat van: bloem op donderdag 20 februari 2014, 19:41:18
groei eens wat ballen.. wie is hier de baas..?

wil je komen, dan kom je op mijn manier..!!!!!

als je zegt dat direct te duur is, dan zal ze als Filippijn dat begrijpen..
als ze niet wil... dan maar niet..,

als jij haar de baas laat wezen dan zit je je hele leven er mee opgescheept... want dit is nog maar het begin..

ik  hoop dat jij dit niet meent.
Zij is zijn vrouw en geen slaaf! en vrij is haar mening te laten horen. Dat hoort bij een goede relatie.
En wie zegt nou dat hij de baas is  :floet:




Inderdaad! Het is geen hond uit het asiel die je over laat komen!
Wat een gedachtengang zeg!  :negatief:
Nou als ik de gedachtengang van Bloem zou volgen zou ik zelfs niet meer willen komen,rechtstreekse vlucht of niet.
Je las het,ze heeft schrik van een overstap,wat haar goed recht is,het kunnen allemaal geen machos zijn zoal jij Bloem,tjonge toch.




Bloem, je hebt helemaal gelijk al zou ik het anders formuleren  :happy2: Als ze nu al eisen gaat stellen wat betreft de manier van reizen is het einde zoek, misschien wil ze ook nog wel 1e klas  :neeneenee: Madammeke moet gewoon het vliegtuig uit ergens, hoe dan ook. Wil ze niet dan  :daag: :daag:

Laat Nene het maar niet lezen.  :lachen:

Citaat van: Pinocchio op vrijdag 21 februari 2014, 00:50:35
Als alternatief voor een KLM ticket naar Amsterdam kan je een (goedkoper) ticket van Philippine airlines kopen via London voor 409 Euro.

Je kan dan zelf naar Londen om haar af te halen en samen naar Amsterdam te vliegen.

Het o/w ticket Manila-Amsterdam kost 409 Euro.

Heenreis - woensdag 02 april, 2014
Van                                  Naar                                                          Vertrek   Aankomst   Vlucht   Luchtvaartmaatschappij
ManillaFilipijnenTerminal 2   Londen HeathrowGroot-BrittanniëTerminal 4   06:35    15:00   PR720   Philippine Airlines

Londen HeathrowGroot-BrittanniëTerminal 5   AmsterdamNederland           18:00           20:10   BA442   British Airways

Vluchtduur: 19h 35min


http://www.supersaver.nl/maak-je-vlucht-boeking


Om nu iemand die het niet ziet zitten om over te stappen via Heatrow te leiden lijkt me eerlijk gezegd geen goed idee met die chaos daar.

Singapore zou m.i. toch goed te doen moeten zijn.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Citaat van: Amice op vrijdag 21 februari 2014, 03:13:09

Laat Nene het maar niet lezen.  :lachen:


:happy2:  Die scheet ook 7 kleuren stront toen ze voor de eerste keer naar Nederland kwam ! Ze had pas 1x gevlogen en dat was nog een uitstapje van d'r werk naar Ilo Ilo dus helemaal begeleidt.

Maar als je ze van te voren inlicht over wat ze te wachten staat komt alles wel goed. Nene was apetrots toen ze in NL aan kwam en vond het een avontuur zo in d'r uppie  :happy:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

daf105paccar

Citaat van: Pinocchio op vrijdag 21 februari 2014, 00:50:35
Als alternatief voor een KLM ticket naar Amsterdam kan je een (goedkoper) ticket van Philippine airlines kopen via London voor 409 Euro.

Je kan dan zelf naar Londen om haar af te halen en samen naar Amsterdam te vliegen.

Het o/w ticket Manila-Amsterdam kost 409 Euro.

Heenreis - woensdag 02 april, 2014
Van                                  Naar                                                          Vertrek   Aankomst   Vlucht   Luchtvaartmaatschappij
ManillaFilipijnenTerminal 2   Londen HeathrowGroot-BrittanniëTerminal 4   06:35    15:00   PR720   Philippine Airlines

Londen HeathrowGroot-BrittanniëTerminal 5   AmsterdamNederland           18:00           20:10   BA442   British Airways

Vluchtduur: 19h 35min


http://www.supersaver.nl/maak-je-vlucht-boeking

Pinokkio,je kan dat bijna niet via London
UK is geen Schengenland en is haar visum daar enkel geldig in transit.
En van alle luchthavens die ik al heb gedaan vind ik Heathrow een van de rotste.
Zeker niet aan te bevelen voor een eerste vlucht van iemand die naar hier komt. :neeneenee:

Rich

Citaat van: Quezonboy op woensdag 19 februari 2014, 21:43:16
Hoi

Ik ben van plan mijn vriendin naar Nederland te halen, helaas heeft ze angst voor transfer (overstappen naar een andere vliegtuig, tussenstop) en wil dus persé een directe vlucht. Heeft altijd directe vluchten gevlogen en is bang dat bij een transfer verkeerd gaat ondanks dat ze een half jaar in Dubai heeft gewerkt. Wat kun je daar tegen doen, ze gaat dus alleen reizen van af de Filipijnen?  :weetikniet: En ja ik heb al gezegd dat een directe vlucht veel duurder is.

Er zullen wellicht nog filipina's of filipino's meereizen, dus kan ze zich daar aan "vastklampen" en met hen meegaan als er een tussenstop is. Geen probleem dus.

Oplossing zou ook zijn: je boekt een vlucht Manila - Brussel met Etihad en je pikt haar op in Brussel.
Rich de Nederbelg.

Pinocchio

Als Quezonboy haar afhaalt in Londen zie ik niet in wat het probleem is, tenzij Quezonboy zelf bang is in Londen Heathrow natuurlijk.
Zelfs als Quezonboy een enkel ticket Londen-Amsterdam koopt op dezelfde vlucht naar Amsterdam kan hij haar gewoon opwachten aan de gate waar ze van de Philippine Airlinesvlucht komt en haar begeleiden naar de vlucht voor Amsterdam.
Binnen Heathrow kunnen pasagiers immers vrij bewegen binnen en tussen de verschillende terminals (mits enkele security controles dat wel).
Bovendien zal ze zich wellicht meer op haar gemak voelen op een vlucht uitgevoerd door een Filippijnse maatschappij.
En inderdaad, alles gebeurt in transit, dus geen paspoortcontrole.