Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Graag advies

Gestart door scubacarl, donderdag 20 februari 2014, 14:50:26

Vorige topic - Volgende topic

scubacarl


Hoi allen ik ben nieuw op uw forum en had hierbij graag wat advies .  :denk:

Ondertussen heb ik al meer dan 1 jaar een relatie met een Filippijns meisje. Vorig jaar in Februari heb ik haar familie ontmoet in Manilla en zijn we samen op reis gegaan naar Palawan. Nadien is het gelukt om haar tot 2 maal toe naar België te krijgen met een toeristenvisum . Eerste maal was juli , augustus en september en tweede maal was dus nu januari en februari .
Alles lukt perfect en we hebben besloten om te trouwen . Mijn vraag naar jullie is ... Vraag ik ze terug met een toeristenvisum , en ander visum ? dan hier in België trouwen ? Mag ze dan blijven ? .. Of hoe moet ik dit aanpakken zodat ze meteen kan blijven en het niet een lange wachttijd wordt  .. Alle info en advies is welkom.
Volle verwachting kijk ik uit naar reacties ...
Alvast bedankt

Soushkin

Als ik het wist zou ik het zeggen maar ik heb geen flauw idee. Er zijn wel genoeg topics hier op het forum die over hetzelfde onderwerp gaan, misschien dat daar wat informatie voor je bijzit. Wat ik er uit begrepen is dat er geen eenduidig antwoord is, de een wel de ander niemand om verschillende redenen.

Ik denk dat het het beste is om te informeren bij de instantie die visas regelt in Belgie, die kunnen het je beter uitleggen.

Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Supernova


scubacarl

Alvast bedankt .. :thumb:
Ik zoek ondertussen verder op dit zeer uitgebreid actief forum

Cobra

Officieel kan dat langere tijd in beslag nemen.

Als je als nederlander in Belgie wonende of als belg in NL wonen gebruik maakt van je europees recht, is het een kwestie van trouwen in de PH en dan eerst trouwakte laten certificieren of hoe dat heet bij het NL of belgisch consulaat.

Zodra je die terug heb met stempel er op is het een kwestie van ticket kopen en ze kan zonder visum komen door een ticket naar Marokko te kopen met tussenstop in NL als je als NL in Belgie woont en papieren onder de neus van de douane en ze moeten de deur open doen.

Als Belg in NL wonende dus via Brussel binnen halen.

Dat doe je met gebruik van het "Brax arrest".

Of via toeristenvisum en niet meer terug keren.

Als belg in Belgie wonende zit je aan de belgische wetten vast, als nederlander in NL aan de  NL wetten.

En dan kan het lang duren eer ze er is.

Als europeaan in ander land wonende heb je met europese wetten te maken.

Dus als je  in het buurland gaat wonen en je hebt ID van dat land, kan ze meteen met het Brax arrest binnen.

Tis een andere manier dan officieel, wel veel sneller

En na 6 maanden kan ze mee terug naar je eigen land, dan moeten ze haar accepteren.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

scubacarl

Wederom bedankt voor uw advies !
Het blijkt dus wel een hele wirwar te zijn om dit uiteindelijk tot een goed einde te krijgen .
Ik bekijk alle opties om dit te laten lukken.

Thx again !