Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

legal capacity

Gestart door serge81, woensdag 5 maart 2014, 23:12:49

Vorige topic - Volgende topic

serge81

dus het maakt niet uit waar dat ik het laat doen, als de legal capacity maar door een beeidigd vertaler word vertaalt , al de andere papieren heb ik laten vertalen bij Mr van boagert maar ik heb nu de lc dat ik dus ook moet laten doen.

Ronald-D

Dat filipijnen uit ons buitenlanders een slaatje willen slaan (nu heb ik het alleen even over overheidsinstellingen aldaar) daar ben ik inmiddels in mijn korte geschiedenis met de filipijnen ook al achter.... Maar dat ambassades hier óók aan meewerken vind ik toch wel héél schandalig!
Zij zouden de Belgische ingezetenen juist een beetje moeten beschermen tegen deze praktijken.

kristof19

Na 4.5 jaar relatie met mijn vriendin ben ik van plan om komende reis (16/01/2015-15/02/2015) in het huwelijk te treden.

Ik heb volgende documenten mee om mijn legal capacity aan te vragen bij de Belgische ambassade:
1.een letterlijk afschrift van zijn geboorteakte
2.een volledig uittreksel uit de bevolkingsregisters van zijn woonplaats in België waarop uw naam en voornamen, uw woonplaats, uw nationaliteit en uw burgerlijke staat worden vermeld.
3.een verklaring op eer van zijn burgerlijke staat (download hier (DOC, 25 Kb))

Ik zou op 20 januari 2015 samen met mijn vriendin (die enkel haar internationaal paspoort zal bijhebben) naar de ambassade in Manila gaan. Op donderdag 22 januari zou ik mijn legal capacity kunnen ophalen.

Daarna vliegen wij naar Cagayan de Oro waar ik mijn documenten aan de plaatselijke autoriteiten zal voorleggen en 10 dagen zal laten uithangen.
1. vertaling voor eensluidende geboorteakte (door rechtbank van eerste aanleg)
2. vertaling uittreksel uit het bevolkingsregister (door rechtbank van eerste aanleg)
3. legal capacity (door vertaler in de rechtbank in Cagayan de Oro????)

Ik zal mijn akten niet laten legaliseren door Buitenlandse Zaken in Brussel. Mijn toekomstige echtgenoot wenst niet naar Belgie te komen....

Zou dit voldoende zijn om te kunnen huwen?

dank voor de reacties.



Ronny55

Citaat van: kristof19 op maandag 15 december 2014, 11:25:20
Na 4.5 jaar relatie met mijn vriendin ben ik van plan om komende reis (16/01/2015-15/02/2015) in het huwelijk te treden.

Ik heb volgende documenten mee om mijn legal capacity aan te vragen bij de Belgische ambassade:
1.een letterlijk afschrift van zijn geboorteakte
2.een volledig uittreksel uit de bevolkingsregisters van zijn woonplaats in België waarop uw naam en voornamen, uw woonplaats, uw nationaliteit en uw burgerlijke staat worden vermeld.
3.een verklaring op eer van zijn burgerlijke staat (download hier (DOC, 25 Kb))

Ik zou op 20 januari 2015 samen met mijn vriendin (die enkel haar internationaal paspoort zal bijhebben) naar de ambassade in Manila gaan. Op donderdag 22 januari zou ik mijn legal capacity kunnen ophalen.

Daarna vliegen wij naar Cagayan de Oro waar ik mijn documenten aan de plaatselijke autoriteiten zal voorleggen en 10 dagen zal laten uithangen.
1. vertaling voor eensluidende geboorteakte (door rechtbank van eerste aanleg)
2. vertaling uittreksel uit het bevolkingsregister (door rechtbank van eerste aanleg)
3. legal capacity (door vertaler in de rechtbank in Cagayan de Oro????)

Ik zal mijn akten niet laten legaliseren door Buitenlandse Zaken in Brussel. Mijn toekomstige echtgenoot wenst niet naar Belgie te komen....

Zou dit voldoende zijn om te kunnen huwen?

dank voor de reacties.




Voor zover het nog van toepassing is was het dat wat ik heb moeten voorleggen voor de LC te verkrijgen. Mijn toen vriendin had enkel een geldig ID nodig , in haar geval was het een paspoort.
Naar wat ik hier ergens gelezen heb dienen er extra documenten voorgelegt worden voor de  :smiley-philippines: autoriteiten...Bewijs van goed gedrag en zeden en bewijs van inkomen en uittreksel geboorteakte....Maar nogmaals, heb ik ook maar hier ergens op het forum opgevangen....dus zeker geen evangelie  :weetikniet: Extra info zou raadzaam zijn. Zelf,7 jaar geleden, had ik enkel de LC nodig.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.