dokumenten opsturen naar de filipijnen

Gestart door serge81, vrijdag 7 maart 2014, 17:29:51

Vorige topic - Volgende topic

serge81

Geachte mensen

een vraagje

Ik had graag volgende maand enkele dokumenten willen opsturen naar mijn verloofde die ze nodig heeft voor onze trouw ( in juni gaan we trouwen maar ze zou nog enkele dokumenten nodig moeten hebben 11 a 12 dagen voor den trouw!)
Nu was mijn vraag hoe doe ik dat het beste alvast niet via de post hehe
Maar welke maatschappij is het betrouwbaarste om zo een dingen te doen ik had gedacht aan DHL is misschien niet goedkoop iemand anders een betere oplossing

dank je wel
Serge

Amice

Beste is toch via DHL of Fedex.
Is wat duurder mar het komt meestal wel aan.
Per luchtpost ca. 1 week voor manila 14 dagen voor de province.

Vraag is echter of ze de originele documenten moet hebben of dat een copie volstaat? indien copie kan met email volstaan worden.
In de regel worden fax documenten ook als volwaardig beschouwd, dus je zou een fax ook kunnen overwegen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronald-D

DHL kan ik ook aanbevelen! Mijn documenten waren in 3 dagen in Cebu gearriveerd.

Rich

Rich de Nederbelg.

PHwaarde

inderdaad DHL. kost wat, maar voert wel uit wat ze beloven. mijn ervaring zelfs binnen 2 werkdagen afgeleverd/aangekomen. dat is sneller dan een binnenlandse verzending in Nederland door post.nl  :lachen:

josv

Citaat van: serge81 op vrijdag  7 maart 2014, 17:29:51
in juni gaan we trouwen maar ze zou nog enkele dokumenten nodig moeten hebben 11 a 12 dagen voor den trouw!)

:ikkeniebegrijp: 11 a 12 dagen voordat je gaat trouwen.... m.i. zou je hier dan zelf zo ongeveer je neus moeten laten zien op b.v cityhall. waarom opsturen dan ??
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

LMBen

Je moet zowiezo eerst seminar volgen hier en dan nog 10 dagen wachten als je tenminste je seminar direct kan registreren.
Meestal gaat dat loket net dicht na afloop seminar zodat je de volgende dag weer terug moet
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Ronald-D

Citaat van: Benincebu op zaterdag  8 maart 2014, 09:53:23
Je moet zowiezo eerst seminar volgen hier en dan nog 10 dagen wachten als je tenminste je seminar direct kan registreren.
Meestal gaat dat loket net dicht na afloop seminar zodat je de volgende dag weer terug moet

Het ceminar kan eventueel afgekocht worden....Let ook even op het volgende! Vraag even na, of laat je vriendin het navragen, op welke dagen je het marriage license aan kan vragen. Het schijnt dat de aanvraag voor een marriage license in bijvoorbeeld Lapu-Lapu city alléén op de vrijdag kan, vóór 12 uur 's middags. (er wordt wel een uitzondering gemaakt voor als je uit het buitenland komt dat je ná 12 uur ook terecht kunt)
Dit werd althans mijn verloofde verteld op het gemeentehuis aldaar.

daf105paccar

Serge,ik heb UPS gebruikt de laatste maal en was de goedkoopste. :atyourservice:
Service was goed.

ps altijd opletten dat je vermeld dat het documenten zonder waarde zijn die je verstuurd.

Blauwvinger

Aangetekend via DHL binnen 5 werkdagen op bestemming,  kost wel wat, maar tis safe and fast. :atyourservice: