Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Probleem

Gestart door serge81, zondag 9 maart 2014, 11:15:18

Vorige topic - Volgende topic

serge81

Citaat van: yepyep op zondag  9 maart 2014, 11:47:04
Citaat van: serge81 op zondag  9 maart 2014, 11:34:21
Citaat van: gosternokke op zondag  9 maart 2014, 11:26:02
Oplossing=  doe alleen civil wedding in  :smiley-philippines:   Kerkelijk huwelijk bewaar je voor later in  :belgiesmiley:    Heb ik ook zo gedaan.


  Burgelijk in  :smiley-philippines: kerkelijk in  :nederlandsevlag:  Is me uitstekend bevallen. Ik had voor dat burgelijk al genoeg papperassen te regelen, moet er niet aan denken nog meer papieren voor een kerkelijk te moeten regelen.
Dan heb je familie en vrienden in   :belgiesmiley: ook nog wat te vieren, als je alles in   :smiley-philippines: doet  gaat alles aan hen voorbij, om moeten ze lang vliegen om er toch bij te zijn   :negatief:


  De oplossing van Dozo ?   Kan, maar zal van priester tot pastoor verschillen    Niet iedereen zal dat willen. de papisten hebben al schandalen genoeg nietwaar over de hele wereld.

Ik denk dat die van ons toch liever graag een kerkelijk huwelijk wil in haar woonplaats en ik wil dit nu liever ook wel, mijn papieren zijn blijkbaar niet goed genoeg ze vragen een doopbewijs en confirmatiebewijs dat drie maanden geldig zijn ik heb een maand geleden van mijn parochie een doopbewijs gekregen maar daar staat niet zo veel op kan ik dit soms misschien bij een bisdom ook opvragen.
Is er aan dat intervieuw gene mouw aan te passen het moet een maand voor den trouw en ik moet ook daar zijn tesamen me de lc voor de marriage license

Daar zou bezst een mouw aan te passen moeten zijn.  Vraag of je het cannonical interview bij aankomst mag doen en laat je pastoor in je huidige woonplaats een brief in het Engels opstellen dat je katholiek/christelijk bent (ben je dat ook?)

Hey ja ik ben katholiek , die van ons is een beetje gestresseerd op de moment :-)

serge81

Citaat van: josv op zondag  9 maart 2014, 12:32:40
Ik weet niet in welke kerk je gaat trouwen maar met 'n klein beetje verhaal van jouw kant is die maand echt niet nodig en dat hoeft echt geen geld te kosten. De onze hadden we geloof ik 1 week van te voren en was ingekort tot 'n uur ofzo  :happy2:


in alcoy ga ik trouwen

josv

Citaat van: serge81 op zondag  9 maart 2014, 13:25:58
Citaat van: josv op zondag  9 maart 2014, 12:32:40
Ik weet niet in welke kerk je gaat trouwen maar met 'n klein beetje verhaal van jouw kant is die maand echt niet nodig en dat hoeft echt geen geld te kosten. De onze hadden we geloof ik 1 week van te voren en was ingekort tot 'n uur ofzo  :happy2:


in alcoy ga ik trouwen

Kerk ???
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

serge81

Citaat van: josv op zondag  9 maart 2014, 14:10:43
Citaat van: serge81 op zondag  9 maart 2014, 13:25:58
Citaat van: josv op zondag  9 maart 2014, 12:32:40
Ik weet niet in welke kerk je gaat trouwen maar met 'n klein beetje verhaal van jouw kant is die maand echt niet nodig en dat hoeft echt geen geld te kosten. De onze hadden we geloof ik 1 week van te voren en was ingekort tot 'n uur ofzo  :happy2:


in alcoy ga ik trouwen

Kerk ???

Sta.Rosa de Lima parish church

bananacreek

Citaat van: yepyep op zondag  9 maart 2014, 12:15:32
Ik geloof dat je daar heen moet met je doopbewijs (maar check eerst ff wat je precies hier moet inleveren)...

Met jouw 3 weken vakantie zou ik geloof ik ook in BE voor de kerk trouwen en het achteraf allemaal legaliseren in de Filippijnen..

Maar er zijn hier toch wel meer Belgen die die geregeld hebben en ook maar een paar weken naar de Filippijnen konden? Hoe hebben zij dat gedaan?

Ik werd hier gedoopt (ja, niet te geloven) en moest een snelcursus ondergaan bij Fr. Dunne (een zeer fijne Ierse priester) en ik stelde volgens hem teveel vragen en hij nodigde me uit in de kueken van de kerk om wat San Miguel bier te drinken...toen was er nog geen SML in 1979..............ik slaagde Cum-Laude (of zoiets) voor het examen) en mocht twee weken daarna trouwen met mijn ex............ :jajaja: :jajaja: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:


Arnold Zwartzenigger?................ :lachen: :lachen: :weetikniet: :weetikniet:


gosternokke

Citaat van: josv op zondag  9 maart 2014, 12:32:40
Ik weet niet in welke kerk je gaat trouwen maar met 'n klein beetje verhaal van jouw kant is die maand echt niet nodig en dat hoeft echt geen geld te kosten. De onze hadden we geloof ik 1 week van te voren en was ingekort tot 'n uur ofzo  :happy2:


maar kwam dat niet omdat jouw vrouw goede connecties had met  de leiding van de parochie Jos ? wel eens gelezen dat uw vrouw daar kokkin was bij de religieuzen ?

serge81

Church Requirements for Marriage with Foreigners
1. Baptismal and Confirmation Certificates: This must be original and obtained at least three
months before the wedding date. It must have the annotation: "FOR MARRIAGE PURPOSE
ONLY." This is a requirement for BOTH bride and groom whether they are Catholic or not.
2. Canonical Interview: This interview with the bride and/or groom will be conducted by their
Catholic parish priest or by the Parish Priest of the place of wedding.
3. Marriage Banns: These will be provided after the canonical interview and have to be
immediately brought to the respective parishes of the bride and the groom for posting. These
have to be returned to the parish office after three consecutive Sundays.
4. Certification of Freedom to Marry: This can be obtained from the Catholic Pastor,
Protestant Minister, etc. in lieu of Marriage Banns.
5. Permission: This can be obtained from the parish of the bride if she is Catholic.
6. Clearance: Foreigners who wish to apply for marriage with a Filipino citizen must secure
clearance from the Diocesan Chancery Office


bij puntje 6 staat er dat ik een clearance moet krijgen ook kan ik dit ergens online bemachtigen ik krijg stilletjes aan stress

Amice

Ik denk dat je de rollen eens om moet draaien.
De stress niet bij jullie maar bij de kerk leggen, die willen oh zo graag zieltjes winnen en al die onzin die ze verzinnen is enkel maar om er meer kwarta uit te slepen.

Als deze kerk niet wil ga je toch naar de capel ernaast, laat dat maar aan de priester weten dan wil ik nog wel eens zien of het allemaal zo een vaart loopt met die eisen.

Let wel je dient wel aan de civil requirements te voldoen anders is je huwelijk niet legaal in de  :smiley-philippines: De kerk of capel schrijft je huwelijk normaliter ook in bij het civil register.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

serge81

Citaat van: Amice op zondag  9 maart 2014, 17:19:33
Ik denk dat je de rollen eens om moet draaien.
De stress niet bij jullie maar bij de kerk leggen, die willen oh zo graag zieltjes winnen en al die onzin die ze verzinnen is enkel maar om er meer kwarta uit te slepen.

Als deze kerk niet wil ga je toch naar de capel ernaast, laat dat maar aan de priester weten dan wil ik nog wel eens zien of het allemaal zo een vaart loopt met die eisen.

Let wel je dient wel aan de civil requirements te voldoen anders is je huwelijk niet legaal in de  :smiley-philippines: De kerk of capel schrijft je huwelijk normaliter ook in bij het civil register.


Civil Requirements for Marriage with Foreigners
1. Certification of Singularity: Certification from his/her embassy that he/she has never
contracted marriage in any form and that nothing hinders him/her from contracting marriage.
2. Marriage License: This can be obtained from the civil authorities.
3. Marriage Contract if already married civilly.
4. Birth Certificate: This can be obtained at the civil registrar office.


wat bedoeld men onder puntje 1 Amice

Ik dach dat het een opgave was om de legal capactity te kunnen krijgen maar blijkbaar is het trouwen zelf nog ni zo gemakkelijk

Amice

Als je dus aan die civil requirements voldoet kun je dus trouwen in de phils. punt uit.
Wat de kerk daar nog bij wil verzinnen moeten ze zelf maar weten. Je hebt ze eigenlijk niet nodig aangezien je ook simpel een civil wedding met een garden wedding  party kunt organiseren en dat is net zo mooi, zo niet mooier.

Wrijf dat die priester maar onder de neus en laat hem dan de keuze maar maken ,trouwen in zijn kerk of je gaat verder winkelen. Dat bedoel ik dus met mijn 1e zin.

In de province komt een priester voor van alles en nog wat opdraven enkel met een maaltijd als beloning( hij wilde wel graag vis want vlees at hij niet(in het openbaar?).)  :lachen:









Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent