Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Probleem

Gestart door serge81, zondag 9 maart 2014, 11:15:18

Vorige topic - Volgende topic

serge81

Geachte mensen

Ik heb een probleem
ik krijg juist bericht van mijnb verloofde dat er problemen zijn met de requirements dat we nodig hebben voor te trouwen in de kerk

het gaay om het volgende
Canonical Interview
This interview with the bride and the groom will be done one month before the wedding date and this will be done by the parish priest or his assistant. The schedule of the interview will be given upon the signing of the application form. Failure to report on the interview date or failure to notify the office of any change in the schedule will mean cancellation of the application and reservation.

nu het probleem is ik ga op 28 juni trouwen daar heb drie weken verlof hoe kan ik dit doen als ik er maar drie weken ben !

Snelle reactie graag
serge

dozo

een paarduizend peso doen wonderen. :nederlandsevlag:

gosternokke

Oplossing=  doe alleen civil wedding in  :smiley-philippines:   Kerkelijk huwelijk bewaar je voor later in  :belgiesmiley:    Heb ik ook zo gedaan.


  Burgelijk in  :smiley-philippines: kerkelijk in  :nederlandsevlag:  Is me uitstekend bevallen. Ik had voor dat burgelijk al genoeg papperassen te regelen, moet er niet aan denken nog meer papieren voor een kerkelijk te moeten regelen.
Dan heb je familie en vrienden in   :belgiesmiley: ook nog wat te vieren, als je alles in   :smiley-philippines: doet  gaat alles aan hen voorbij, om moeten ze lang vliegen om er toch bij te zijn   :negatief:


  De oplossing van Dozo ?   Kan, maar zal van priester tot pastoor verschillen    Niet iedereen zal dat willen. de papisten hebben al schandalen genoeg nietwaar over de hele wereld.

gosternokke

Voor een civil wedding valt er altijd wel wat te ritselen, je huwelijk moet in  :smiley-philippines:  officieel10 dagen zogenaamd uithangen.  Heb ik ook afgekocht wegens tijdnood , was geen probleem  , werd gewoon met de datum gesjoemeld, nooit verder probleem mee gehad.

Maar hou het bij een ambassade en dergelijk wel achter je kiezen natuurlijk.

serge81

Citaat van: gosternokke op zondag  9 maart 2014, 11:26:02
Oplossing=  doe alleen civil wedding in  :smiley-philippines:   Kerkelijk huwelijk bewaar je voor later in  :belgiesmiley:    Heb ik ook zo gedaan.


  Burgelijk in  :smiley-philippines: kerkelijk in  :nederlandsevlag:  Is me uitstekend bevallen. Ik had voor dat burgelijk al genoeg papperassen te regelen, moet er niet aan denken nog meer papieren voor een kerkelijk te moeten regelen.
Dan heb je familie en vrienden in   :belgiesmiley: ook nog wat te vieren, als je alles in   :smiley-philippines: doet  gaat alles aan hen voorbij, om moeten ze lang vliegen om er toch bij te zijn   :negatief:


  De oplossing van Dozo ?   Kan, maar zal van priester tot pastoor verschillen    Niet iedereen zal dat willen. de papisten hebben al schandalen genoeg nietwaar over de hele wereld.

Ik denk dat die van ons toch liever graag een kerkelijk huwelijk wil in haar woonplaats en ik wil dit nu liever ook wel, mijn papieren zijn blijkbaar niet goed genoeg ze vragen een doopbewijs en confirmatiebewijs dat drie maanden geldig zijn ik heb een maand geleden van mijn parochie een doopbewijs gekregen maar daar staat niet zo veel op kan ik dit soms misschien bij een bisdom ook opvragen.
Is er aan dat intervieuw gene mouw aan te passen het moet een maand voor den trouw en ik moet ook daar zijn tesamen me de lc voor de marriage license

gosternokke

Nou ja , ik zou zeggen ga es praten met de parochie, wellicht willen ze een uitzondering maken, in ruil voor een donatie. Wie niet waagd ,wie niet wint.  je merkt het gauw genoeg of men gevoelig is voor geld en een uitzondering wil maken omdat je buitenlander ben.


yepyep

Citaat van: serge81 op zondag  9 maart 2014, 11:34:21
Citaat van: gosternokke op zondag  9 maart 2014, 11:26:02
Oplossing=  doe alleen civil wedding in  :smiley-philippines:   Kerkelijk huwelijk bewaar je voor later in  :belgiesmiley:    Heb ik ook zo gedaan.


  Burgelijk in  :smiley-philippines: kerkelijk in  :nederlandsevlag:  Is me uitstekend bevallen. Ik had voor dat burgelijk al genoeg papperassen te regelen, moet er niet aan denken nog meer papieren voor een kerkelijk te moeten regelen.
Dan heb je familie en vrienden in   :belgiesmiley: ook nog wat te vieren, als je alles in   :smiley-philippines: doet  gaat alles aan hen voorbij, om moeten ze lang vliegen om er toch bij te zijn   :negatief:


  De oplossing van Dozo ?   Kan, maar zal van priester tot pastoor verschillen    Niet iedereen zal dat willen. de papisten hebben al schandalen genoeg nietwaar over de hele wereld.

Ik denk dat die van ons toch liever graag een kerkelijk huwelijk wil in haar woonplaats en ik wil dit nu liever ook wel, mijn papieren zijn blijkbaar niet goed genoeg ze vragen een doopbewijs en confirmatiebewijs dat drie maanden geldig zijn ik heb een maand geleden van mijn parochie een doopbewijs gekregen maar daar staat niet zo veel op kan ik dit soms misschien bij een bisdom ook opvragen.
Is er aan dat intervieuw gene mouw aan te passen het moet een maand voor den trouw en ik moet ook daar zijn tesamen me de lc voor de marriage license

Daar zou bezst een mouw aan te passen moeten zijn.  Vraag of je het cannonical interview bij aankomst mag doen en laat je pastoor in je huidige woonplaats een brief in het Engels opstellen dat je katholiek/christelijk bent (ben je dat ook?)

serge81

CHURCH CLEARANCE AND OTHER REQUIREMENTS
If you will be married in a church, you need to go to the Archdiocesan Chancery Office at the Archdiocesan Chancery Office at the Arzobispado de Manila (121 Arzobispo St., Intramuros, Manila--near Manila Cathedral) to secure clearance. Again, getting this document entails a list of requirements--which may vary depending on the foreigner's nationality. The clearance can then be submitted to the parish office of your chosen church upon filing of application for the wedding. Also, each parish may have a different set of additional prerequisites (aside from the clearance). For example, Japanese nationals require a separate clearance from CSSR (Traveler's Life Bldg., T.M. Kalaw St., Ermita, Manila). Chinese citizens can get clearance from St. Jude Parish (J.P. Laurel St., San Miguel, Manila).

dit moet ik blijkbaar ook doen what the heck is dit allemaal

yepyep

Ik geloof dat je daar heen moet met je doopbewijs (maar check eerst ff wat je precies hier moet inleveren)...

Met jouw 3 weken vakantie zou ik geloof ik ook in BE voor de kerk trouwen en het achteraf allemaal legaliseren in de Filippijnen..

Maar er zijn hier toch wel meer Belgen die die geregeld hebben en ook maar een paar weken naar de Filippijnen konden? Hoe hebben zij dat gedaan?

josv

Ik weet niet in welke kerk je gaat trouwen maar met 'n klein beetje verhaal van jouw kant is die maand echt niet nodig en dat hoeft echt geen geld te kosten. De onze hadden we geloof ik 1 week van te voren en was ingekort tot 'n uur ofzo  :happy2:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....