Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Vraagt en gij zult vinden ?

Gestart door Amice, zaterdag 22 maart 2014, 09:16:35

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Er passeren vaak vragen of bepaalde dingen/zaken/producten ook in de  :smiley-philippines: zijn te verkrijgen.

Aldus maar eens een algemeen topic waar ieder zijn vraag kwijt kan en het wellicht makkelijker terug te vinden is voor diegene die iets zoekt.

Ik trap de bal maar eens af en zou dus willen weten of-waar-onder welke naam/alternatief het volgende is te verkrijgen in de filippijnen.


Bison Montage kit (zo mogelijk extra strong).
Werkt dat hier uberhaupt wel? :weetikniet:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Pinocchio

Niet zo zeker of je het merk Bison in de Filippijnen vindt, ik heb het in elk geval nooit gezien, maar het merk is ook niet belangrijk.
Montagelijm heet in het Engels mounting adhesive, maar afhankelijk van de gebruikte materialen bestaat er beslist een alternatief product.

Gewoon even vragen in de winkel, meestal raden ze je dan 2 componenten epoxy aan en het merk Pioneer is van goede kwaliteit.

Fail_over

In de kelder van Mega mall north EDSA QC zit de klusafdeling van het warenhuis daar. (3 jaar geleden tenminste)
De gereedschappen en materialen die ze daar hadden was vergelijkbaar met een bv Gamma hier. (ook overpriced ;-)
Ik meen daar ook een plakband en lijm afdeling gezien te hebben met iets soortgelijks, dus ik denk wel dat er zoiets is in  :smiley-philippines:

Zoekt en gij vindt zult.  :lachen:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Amice

Bedankt voor de tips,

ik heb er al bij meerdere handy's naar gezocht maar tot heden wala.

Pinnochio heeft gelijk ze komen met allerhande alternatieven die simpelweg  niet vergelijkbaar zijn met de bison montage kit.
Het moet daarnaast ook nog eens betrouwbaar zijn als de kwaliteit van de bison, vandaar.

In  :nederlandsevlag: gebruikte ik dat geregeld oersterk je kunt er zelfs aan hangen laat niet los en makkelijk in gebruik. :thumb:



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Fail_over

Ok, dus nu een wedervraag.

Balikbayanboxen kennen we wel.
Vaak zijn het spullen die in Europa, Belgie en Nederland in boxen gestopt worden en naar de Filipijnen gestuurd worden.
Niet realiserend dat diezelfde spullen vaak in de Filipijnen, China of Korea gemaakt zijn, en dus weer gewoon terug gestuurd worden.
Enfin, als het maar uit Europa komt! Thats the thought.

Dus.

Ik wil boxes naar Nederland of Belgie verzenden vanuit de  :smiley-philippines:
Inhoud? Kokusnoten, kunst en andere dingen. Iemand ervaring mee?


:weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Luke

Citaat van: Fail_over op zaterdag 22 maart 2014, 22:35:45
Ok, dus nu een wedervraag.

Balikbayanboxen kennen we wel.
Vaak zijn het spullen die in Europa, Belgie en Nederland in boxen gestopt worden en naar de Filipijnen gestuurd worden.
Niet realiserend dat diezelfde spullen vaak in de Filipijnen, China of Korea gemaakt zijn, en dus weer gewoon terug gestuurd worden.
Enfin, als het maar uit Europa komt! Thats the thought.

Dus.

Ik wil boxes naar Nederland of Belgie verzenden vanuit de  :smiley-philippines:
Inhoud? Kokusnoten, kunst en andere dingen. Iemand ervaring mee?


:weetikniet:


Tot nu toe ken ik geen enkele pakket-dienst die vrij van importtax goederen kan verschepen van PH naar EU (zoals de Balikbayan box). Voor bepaalde producten geldt een sterk verminderde tax maar dan moet het A-form (certificaat van origine) erbij zijn!

Droge verwerkte voeding zou nog kunnen. Maar verse (natte) voeding is een heel zootje van regels en meestal moet het al een EU keurstempel dragen vooralleer het in EU toegelaten wordt. Voor de meeste andere zaken is er een ook exportvergunning nodig om het uit de PH te verschepen. Als je via een firma koopt zal dat minder problematisch zijn.

Je kan het ook allemaal proberen zonder die vergunningn en de regels aan je laars lappen.
De eerste verzending lukken misschien wel maar dan staat plots de douane aan je deur!

Luke

Citaat van: Fail_over op zaterdag 22 maart 2014, 22:35:45
Ok, dus nu een wedervraag.

Balikbayanboxen kennen we wel.
Vaak zijn het spullen die in Europa, Belgie en Nederland in boxen gestopt worden en naar de Filipijnen gestuurd worden.
Niet realiserend dat diezelfde spullen vaak in de Filipijnen, China of Korea gemaakt zijn, en dus weer gewoon terug gestuurd worden.
Enfin, als het maar uit Europa komt! Thats the thought.

Dus.

Ik wil boxes naar Nederland of Belgie verzenden vanuit de  :smiley-philippines:
Inhoud? Kokusnoten, kunst en andere dingen. Iemand ervaring mee?


:weetikniet:


Tot nu toe ken ik geen enkele pakket-dienst die vrij van importtax goederen kan verschepen van PH naar EU (zoals de Balikbayan box). Voor bepaalde producten geldt een sterk verminderde tax maar dan moet het A-form (certificaat van origine) erbij zijn!

Droge verwerkte voeding zou nog kunnen. Maar verse (natte) voeding is een heel zootje van regels en meestal moet het al een EU keurstempel dragen vooralleer het in EU toegelaten wordt. Voor de meeste andere zaken is er een ook exportvergunning nodig om het uit de PH te verschepen. Als je via een firma koopt zal dat minder problematisch zijn.

Je kan het ook allemaal proberen zonder die vergunningn en de regels aan je laars lappen.
De eerste verzending lukken misschien wel maar dan staat plots de douane aan je deur!

Success!

klootzakken (voorheen Jens)

ik denk dat uitvoer uit de filippijnen makkelijker gaat dan invoer, het land in dus. bepaalde dingen krijg je gewoon het land niet in , of ze doen zo moeilijk dat je moed in de schoenen zakt . bv europeese auto,s . kunststoffen waaronder polyester, dit product mag u wel invoeren maar moet na verwerking ook weer worden uitgevoerd.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Pinocchio

Voor uitvoer moet je bij dezelfde personen langs die het je moeilijk maken bij invoer.