Reizen in de Filipijnen rond Pasen

Gestart door daf105paccar, zaterdag 29 maart 2014, 15:17:58

Vorige topic - Volgende topic

daf105paccar

Ik had graag jullie mening gekregen over de nadelen en/of voordelen van reizen in de Filipijnen rond Pasen.
Zijn de vluchten duurder?
Ligt het land stil?
Voor hoeveel dagen?
Alle info is welkom.

Dank bij voorbaat.

bananacreek

Citaat van: daf105paccar op zaterdag 29 maart 2014, 15:17:58
Ik had graag jullie mening gekregen over de nadelen en/of voordelen van reizen in de Filipijnen rond Pasen.
Zijn de vluchten duurder?
Ligt het land stil?
Voor hoeveel dagen?
Alle info is welkom.

Dank bij voorbaat.

Op goede vrijdag zijn veel zaken (de meeste) gesloten (natuurlijk alle kantoren en banken...public holyday)....maar niet completely "dead" zoals in de jaren '70 en '80....

Vluchten zijn NIET duurder (voor zover ik weet)

Op zaterdag na Holy Friday komt de zaak weer op gang zoals normaal op een zaterdag



"Sit up straigt....stelletje mafkezen".......... :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja:




Big sales on Black Saturday............. :thumb: :thumb:

bananacreek

Disco BLIJFT ten alle tijde open................... :thumb: :happy: :happy:


bananacreek

Ik ga mezelf op Goede Vrijdag ook tot bloedens slaan met een fietsketting en dan maak ik misschien weer kans op een staanplaatsje in de Hemel?........ :thumb: :happy: :weetikniet: :weetikniet: :denk: :denk:




Baliw-katok

Ik ga meestal in de Paasvakantie naar de Filippijnen.

Voordelen :

* droog seizoen, weinig kans op regen
* bij de familie zijn de kinderen thuis van school (zo zien we hen nog een keer)
* tijdens Goede Week is er wel altijd iets te doen en die opvoeringen van het passieverhaal of 's morgens vroeg om 5 uur de kruisweg meevolgen, vind ik wel plezant.  Niet dat ik zelf zo Katholiek ben ingesteld, maar wel mooi om hen zo bezig te zien.


Nadelen :

* het is high season, dus de prijzen van hotels zijn duurder (maar dat is meestal voor gans de periode december-mei)
* het is wel drukker dan anders op veerboten, vliegveld, etc... velen gaan immers naar huis (province) tijdens de Goede Week
* vluchten zijn merkelijk duurder, maar dat kun je vermijden door voldoende vroeg op voorhand te boeken

En mochten er mij de komende weken nog iets opvallen, dan hoor je mij nog wel.  Nog een weekje werken en ... back to da Phils  :happy:


boldy

Ik wens jullie alvast een goede vlucht en een geweldige vakantie toe . (ik nog 6 weken werken en dan  :happy:)
het leven is net een lul keihard en veel te kort

daf105paccar

CitaatVoordelen :

* droog seizoen, weinig kans op regen
Blijkbaar hebben de regengoden deze week een andere mening..........ben op Camigiun en het komt in bakken naar beneden.  :floet: :negatief:

Budgie

Citaat van: daf105paccar op dinsdag 15 april 2014, 02:06:07
CitaatVoordelen :

* droog seizoen, weinig kans op regen
Blijkbaar hebben de regengoden deze week een andere mening..........ben op Camigiun en het komt in bakken naar beneden.  :floet: :negatief:

Er moeten blijkbaar nog wat zondes weggespoeld worden :lachen: :jajaja:
Getting older beats the alternative -dying young

Ronny55

Citaat van: daf105paccar op dinsdag 15 april 2014, 02:06:07
CitaatVoordelen :

* droog seizoen, weinig kans op regen
Blijkbaar hebben de regengoden deze week een andere mening..........ben op Camigiun en het komt in bakken naar beneden.  :floet: :negatief:
Wat Camiguin zo speciaal heeft dat iedereen er naartoe trekt mag joost weten ....ben er al verscheidene weekends geweest om anderen te plezieren....Altijd al stierlijk verveeld. Met de "holy week" blijven we mooi thuis en nodigen we enkele gasten uit, wat lekker eten en drinken en relaxen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Herbie

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 18 april 2014, 12:16:26
Citaat van: daf105paccar op dinsdag 15 april 2014, 02:06:07
CitaatVoordelen :

* droog seizoen, weinig kans op regen
Blijkbaar hebben de regengoden deze week een andere mening..........ben op Camigiun en het komt in bakken naar beneden.  :floet: :negatief:
Wat Camiguin zo speciaal heeft dat iedereen er naartoe trekt mag joost weten ....ben er al verscheidene weekends geweest om anderen te plezieren....Altijd al stierlijk verveeld. Met de "holy week" blijven we mooi thuis en nodigen we enkele gasten uit, wat lekker eten en drinken en relaxen.

Daar zeg je wat Ronny, ik zou het ook  :weetikniet:  :lachen:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.