Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visum afhalen op Belgische ambassade in Manila

Gestart door daf105paccar, zondag 30 maart 2014, 10:54:37

Vorige topic - Volgende topic

daf105paccar

Kan er iemand vertellen hoeveel tijd ze nodig hebben om het visum effectief af te geven?
Ik moet nog het bewijs van ziekteverzekering afgeven.
Kan men op alle dagen een visum afhalen?
Ik moet er wel bij vertellen dat haar paspoort al in de ambassade ligt,het is daar gebleven na haar interview.

jiggy

Ik vermoed dat je het over een "Schengen-visum" hebt?
Normaal staat de termijn waarbinnen het visum kan worden afgehaald vermeld in het bericht (email?) waarmee de ambassade kennis gaf van goedkeuring van het visum.
Ik meen mij te herinneren dat dit 3 dagen was, mits inderdaad voorafgaand voorleggen van bewijs van medische verzekering en ticket...

daf105paccar

Het was inderdaad 3 dagen dat men nodig heeft maar vliegtuigticket en reisverzekering kunnen gemaild worden.
Afhaling enkel na 14h.
Zeer vlot. :applaus:

In ons geval is het om te huwen in  :belgiesmiley: dus een C visum.
Waardoor de CFO geen stempel geeft in het paspoort.
Certificate wordt enkel geniet in het paspoort. :weetikniet:
Zelf binnen geweest..............geen praten aan. :floet:
Hoop dat bij vertrek op NAIA men niet dom gaat doen.  :denk:

Amice

Voor een tourist visum hoef je ook geen stempel van cfo te hebben.
Het certificaat kun je beter uit het paspoort verwijderen en seperaat houden voor het geval er naar gevraagd wordt.

Er kan een probleem ontstaan als je geen terugkeer ticket kunt overleggen, maar zo ik begrijp heb je die wel.

Het certificaat van cfo  kun je bewaren om (indien nodig) later als ze defnitief naar  :belgiesmiley: gaat alsnog in overleg van het certificaat de stempel dan te krijgen.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Soushkin

Citaat van: Amice op dinsdag  8 april 2014, 19:05:38
Voor een tourist visum hoef je ook geen stempel van cfo te hebben.
Het certificaat kun je beter uit het paspoort verwijderen en seperaat houden voor het geval er naar gevraagd wordt.

Er kan een probleem ontstaan als je geen terugkeer ticket kunt overleggen, maar zo ik begrijp heb je die wel.

Het certificaat van cfo  kun je bewaren om (indien nodig) later als ze defnitief naar  :belgiesmiley: gaat alsnog in overleg van het certificaat de stempel dan te krijgen.





Apart houden en kopieen maken. Ze willen papieren nog wel eens kwijt raken of gewoon losmaken van het document waar ze aan vastgeniet zitten. Altijd een kopie overleggen tenzij ze om het origineel vragen en ervoor zorgen dat je het origineel ook weer terugkrijgt.


Zo was er een dame bij de immigratiedienst in Manila die het nodig vond om mijn trouwdocumenten los te koppelen van mijn paspoort waardoor ik bijna op een blacklist terecht kwam toen ik mijn illegaliteit aan het regelen was een aantal maanden terug.


Zorg ervoor dat dit soort dingen jou dus niet kan overkomen.

Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2: