lange termijnvisa

Gestart door pacootje 49, donderdag 10 april 2014, 15:41:32

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Pjottr op vrijdag 27 juni 2014, 16:02:26
Ik snap iets niet.

Iemand met een touristen visum mag hier 30 dagen verblijven. Iemand die een 59 daags visum aanvraagt mag 59 dagen blijven.
Er moetwel een airline ticket zijn voor een retour vlucht.
Wat als iemand zijn tourist visa verlengd en er voor betaald? Dat kan tegenwoordig to 36 maanden vlgs immigratie
Wat is het nut dan van een verplicht outbound ticket. Wegegooid geld toch?
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Gr
ik heb gehoord dat je het retour gedeelte van je ticket  weer aan de vlieg maatschappij terug kan verkopen . of dit zo is weet ik niet  :weetikniet:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Pinocchio

Citaat van: Pjottr op vrijdag 27 juni 2014, 16:02:26
Er moetwel een airline ticket zijn voor een retour vlucht.

Dit klopt niet.

Je hebt de keuze tussen een retour ticket of een ticket naar je volgende bestemming, dat kan om het even welk land in de wereld zijn, maar indien je er geen gebruik van maakt (een wegwerpticket) is een regionale bestemming uiteraard het goedkoopst.
Volgens Filippijnse immigratieregels moet je over dergelijk ticket beschikken binnen de termijn van je visum.
Als je zonder visum de Filippijnen binnenkomt krijg je automatisch een visum voor 30 dagen en moet het outbound ticket ook binnen die 30 dagen zijn.
Kom je naar de Filippijnen met een visum van 59 dagen (aangevraagd in een ambassade of consulaat buiten de Filippijnen) moet je nog altijd een outbound ticket hebben maar dat mag later in de tijd zijn,in de praktijk is dit steeds minder dan 1 jaar na binnenkomst in de Filippijnen.

Balikbayan hoeven geen outboundticket te bezitten als ze naar de Filippijnen reizen.

In de praktijk is het ook zo dat luchtvaartmaatschappijen hierop toezien en het is zelden dat de immigratie in de Filippijnen hierom vragen.

Pinocchio

Citaat van: jens op vrijdag 27 juni 2014, 18:20:49
ik heb gehoord dat je het retour gedeelte van je ticket  weer aan de vlieg maatschappij terug kan verkopen . of dit zo is weet ik niet  :weetikniet:

Dit is enkel mogelijk als je een "refundable" ticket hebt, alle luchtvaartmaatschappijen verkopen dergelijke tickets maar deze zijn beduidend duurder.
Meestal zijn het zakenlui of sportlui die een dergelijk tickets kopen omdat ze niet weten wanneer hun terugvlucht zal plaatsvinden.
De meeste tickets die toeristen aankopen zijn non-refundable

Pinocchio

Citaat van: Pjottr op vrijdag 27 juni 2014, 16:43:20

Immigratie kan bij binnenkomst vragen naar jouw outbound bestemming en of je daar een visum voor hebt.


Dat recht heeft immigratie niet bij binnenkomst in de Filippijnen en dus gaan ze zeker niet vragen of je een visum hebt voor je volgende bestemming.
Als je al een visum nodig hebt, kan je het trouwens in een ambassade in de Filippijnen aanvragen gedurende de 30 dagen dat je in de Filippijnen mag verblijven.

peldoman

Welke tickets kun je dan verlengen na aankomst?
Ik heb tickets van 6 en 7 maand geldigheid gezien, wel aan de prijs, en wat zou
daar bij verlenging,(indien mogelijk) niet aan extra kosten bijkomen.

Volgens mijn reisbureau zijn open tickets , dus tickets van 1 jaar, niet meer via internet te verkrijgen.
Kan je alleen kopen aan de balie van de maatschappij vertelden ze mij.




Pinocchio

Open tickets kan je inderdaad niet via internet kopen.  Voor refundable tickets kan je wel bij verschillende luchtvaartmaatschappijen terecht on line.
Etihad en Cathay Pacific zijn hiervan een voorbeeld maar er zijn meer maatschappijen waar het mogelijk is.
In dat geval vraag je gewoon een refund voor het retour gedeelte en koop een nieuw ticket oneway of retour indien nodig.

Ronny55

De 1x dat ik naar de  :smiley-philippines: kwam had ik een retour tiket voor zes maanden. ben ook binnen dat termijn teruggevlogen, Toen ik de 2de x kwam met de bedoeling mij hier te vestigen had ik maar een enkel tiket, werd toen in Manila doorverwezen naar het kantoor van de BI met de bewijzen(bewijs aankoop huis, inkomensbewijs als gepesioneerde) dat ik me als retiree in de  :smiley-philippines: wilde vestigen. Verder geen problemen gehad, had ik geluk???  :weetikniet: had me voor mijn 1ste vertrek uit de  :smiley-philippines: goed geinformeerd bij de BI in CDO. Maar ja , achteraf gezien had ik toch niet zoveel uitgespaard mijn enkel tiket koste een dikke 400 euro ...485 dacht ik  :weetikniet: ....Dan spreek ik van 2008...
  Voor de duidelijkheid , zo is het mij vergaan ....Maar IDD heb al heel andere verhalen gehoord
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Pjottr

Dit is het antwoord van de Philipijnse Ambasade in den Haag dat ik zo juist ontving

The Embassy is authorized to issue a stay of 59 days for single- or multiple-entry visa. 

The Philippine Bureau of Immigration requires temporary visitors to present an outbound ticket.  Absence of which may be a ground for denial of visa issuance and/or entry into the Philippines.  Hence, you may purchase a ticket even beyond 59 days, as you may request for an extension of stay in the Philippines.

Thank you.
In concreto: Ik vlieg Sept 2014 naar Ned. Dat is mijn jaarlijks ritueel.  Bij terugvlucht naar MNL neem ik mee een retour ticket MNL AMS Sept 2015. Bij binnenkomst voldoe ik aan de voorwaarde van een retour ticket. Dit schijnt dus te mogen omdat een toeristen visum verlengd kan worden steeds met 6 maanden tot een max van drie jaar.
Althans zo begrijp ik dat.
Maar nu..... Als ik terugvlieg vanaf Schiphol zal de airliner dat dan accepteren?? Zij kunnen nl niet zien of ruiken dat ik mijn stay ga verlengen.
Mag ik boarden?????????
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Amice

CitaatMaar nu..... Als ik terugvlieg vanaf Schiphol zal de airliner dat dan accepteren?? Zij kunnen nl niet zien of ruiken dat ik mijn stay ga verlengen.
Mag ik boarden?Huh?Huh???

Ze dienen uiteraard wel de regel van het land te kennen alvorens lukraak te weigeren en dus kunnen ze weten dat verlenging is toegestaan.

Of ze zover kijken is maar de vraag maar dat geldt dan uiteraard ook of ze verder kijken dan enkel dat er een retourvlucht is ja of nee.

met je retourvlucht heb je dus voldaan aan de gestelde eisen en is het ook nog eens volkomen legaal, bij weigering heeft dus de vliegmij een  probleem.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

LMBen

Denk dat jullie ontgaat waarom deze regel er is; namelijk om niet op hun kosten terug te vliegen indien je geweigert wordt door de betreffende landen.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa