Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

pepers

Gestart door boldy, zaterdag 12 april 2014, 12:23:45

Vorige topic - Volgende topic

boldy

Weet er iemand of ze in de Filipijnen scotch bonnet  of Madam Jeanette pepers verkopen ?

Dit is de madame Jeanette.




Dit is de scotch bonnet

het leven is net een lul keihard en veel te kort

ganda


Naam
Madame Jeanette peper

Botanische naam
Capsicum chinense

Familie
Chilipeper, ook wel Spaanse pepers of rode peper. Latijn: Capsicum

Soort
Nachtschade

De madame Jeanette is een Chilipeper, met een zeer sterke heetheid, uit Suriname. De peper is genoemd naar een beruchte Surinaamse prostituee, ook omdat de vorm van deze pepersoort symbool staat voor het vrouwelijk silhouet.

De Chilipepers vallen onder de nachtschaden, net als aardappels en tomaten.

De Chilipeper is een specerij. Een specerij is een plantendeel uit een tropisch of subtropisch klimaat, met een aromatische geur of smaak die gebruikt wordt bij het bereiden van voedsel.


Amice

 :confused2:

Mooi hoor die namen maar zover ik het zie gaat het hier over rode en gele paprika, :weetikniet:  je hebt ook nog groene en iedere kleur heeft weer een andere smaak/heetheid.

Als dat zo is dan is rood (en groen) volop verkrijgbaar en geel heb ik enkel gezien in Southmall en in Robinson Mall Ermita.

Chilipeppers zien er zo uit dacht ik zo.


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Cees

Citaat van: Amice op zaterdag 12 april 2014, 22:24:33
:confused2:

Mooi hoor die namen maar zover ik het zie gaat het hier over rode en gele paprika, :weetikniet:  je hebt ook nog groene en iedere kleur heeft weer een andere smaak/heetheid.

Als dat zo is dan is rood (en groen) volop verkrijgbaar en geel heb ik enkel gezien in Southmall en in Robinson Mall Ermita.

Chilipeppers zien er zo uit dacht ik zo.




Hoi Amice, als westlander kan ik je wel vertellen dat die foto van die rode geen paprika is zoals wij die kennen die zijn nog heter als chilipepers.
Alle paprika beginnen als groene als je ze langer laat hangen krijgen ze de orginele kleur en hun eigen smaak.
De hollandse paprika wordt ook wel sweet pepper genoemt.

gr.Cees

Je hoeft niet altijd geluk te hebben, als je maar geen pech heb

Lenn

Heb hier wel jalapeno's gezien.