Heeft er iemand ervaring met het kopen van trouwriongen in de Filipijnen?

Gestart door daf105paccar, dinsdag 15 april 2014, 02:24:13

Vorige topic - Volgende topic

daf105paccar

Ik vraag me af of trouwringen in  :smiley-philippines: goedkoper of duurder zijn dan  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: ?

Amice

Die prijs is afhankelijk van de goudprijs en het aantal karaat.

Aangezien zie in  :nederlandsevlag: veelal 14 k verkopen en hier  18k (singapore gold) kan het dus maar zo zijn dat  ze in  :nederlandsevlag: goedkoper zijn. Bij Kijkshop bv. en van betere kwaliteit.

Vroeger waren er veel stalls die zowel ringen als immitatie rolex verkochten, daar waren die ringen spot goedkoop maar het zal inferieure kwaliteit met nikkel vermengd zijn.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

yepyep

Kijkshop goud is toch net wat anders dan de ringen die je bij de juwelier koopt Amice.

Daf105paccar, als je wilt kan ik je in contact brengen met twee juweliers waar ik mijn verlovingsring en mijn trouwringen heb besteld.

Relatief goedkoop 5 jaar geleden. Hoe dat nu is weet ik eigenlijk niet, want de goudprijs is de afgelopen 5 jaar ook gestegen.

gosternokke

Destijds adviseerde iemand mij om trouwringen in de Chinatown van Manila te kopen . Er zitten daar veel kleine juwelierszaakjes (vrijwel allemaal chinezen ) . Mooie ringen toen gekocht en niet duur.  hangt hier ook af hoe goed je ben in afdingen.  Officieel heet die wijk Binondo  dacht ik  ?    is inmiddel heel wat jaartjes geleden maar ik denk dat die juweliers er nog wel zitten daar. Scheelde aanmerkelijk in prijs met wat we bij juweliers in de Mall hadden gezien.

Amice

Dat is in Oping de goudkust zeg maar, is vlakbij Binondo maar ik dacht eigenlijk dat het nog bij Santa cruz hoort.  :weetikniet:

Goud is iig goedkoop daar
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Amice op dinsdag 15 april 2014, 10:48:33
Dat is in Oping de goudkust zeg maar, is vlakbij Binondo maar ik dacht eigenlijk dat het nog bij Santa cruz hoort.  :weetikniet:

Goud is iig goedkoop daar
Goud heeft een wereldprijs en is overal het zelfde . het zal aan de kwaliteit liggen of aan de bewerking .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

gosternokke

Wat dacht je van prijsverschil tussen merkringen en geen merk ?   Zo heb je in  :nederlandsevlag: bekende merken als Desiree,  daar betaal je dus voor de naam

Nou heb ik daar persoonlijk schijt aan merk of niet.    OOk het aantal karaats is niet zaligmakend.  Je heb van die Pinays die willen niks dragen minder dan 18 karaat,  terwijl voor en trouwring 14 beter is, is harder dan 18 k , en je ring heeft minder slijtage, ook weer afhankelijk van je werk natuurlijk

   DE naam van kijkshop werd hier al geneoemd. Nou men vrouw koch daar ook nog als eens  iets, toen ze pas in  :nederlandsevlag: was. Tis niet duur, maar de kwaliteit  navenant.  Allemaal moi spul, maar flinterdun.

@ Amice, klopt ja die straat heet Ongpinstreet. Dus die juweliers zijn daar nog steeds ?

gosternokke

http://www.123gold.nl/trouwringen/trouwringen_goud.html      Ik keek uit nieuwgierigheid even op de site van het trouwringencentrum, maar je zit toch al gauw aan de 400 euro voor een simpel iets.  Kan je in  :smiley-philippines: toch wel wat behoorlijks voor kopen   ijkt mij ?

gosternokke

Ander probleem als je ringen in :belgiesmiley: of in  :nederlandsevlag: koopt is de maat. Veel pinays hebben ( zeker als ze nog jong zijn) een kindermaat wat dikte van de vingers betreft naar   :eu: normen dan.

   Ik liep destijds in Ongpin al tegen dat probleem aan , voor mij volop passende maten, voor mijn vrouw minder keus.

yepyep

Ik heb ook in Ongpin rondgekeken toen ik ging trouwen. Hadden zelfs een tante van mijn vrouw meegenomen, omdat deze een woordje chinees spreekt.
Maar niks gekocht, want de prijzen waren toch niet zo heel goedkoop (2009).

Ik heb uiteindelijk hier gekocht:

P. Zuñiga Jewellery @ Greenhills
maps.google.com/.../place?...zuniga+greenhills...zuniga+greenhills...‎
Google+ page · Be the first to review
Greenhills Shopping Center, The Jewellery — Jewelry Section, Ortigas Avenue, San Juan City, 1502, Metro Manila, Service Rd, Lungsod ng San Juan, Philippines
+63 2 401 2433