Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Welke rijst?

Gestart door Lorre, vrijdag 16 mei 2014, 15:59:21

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

In Dumaguete behoort GANADOR bij de betere rijst.
Zo'n 20 jaar geleden was USINLAI uit San Carlos city (Negros Occidental) ook wel rainbow rice genoemd wegens een regenboogstreep op de zakken van 50 kg de absolute top maar dit merk is verdwenen. Geen idee wat daarmee gebeurd is.
Bananacreek????

bananacreek

Citaat van: Pinocchio op vrijdag 16 mei 2014, 20:02:41
In Dumaguete behoort GANADOR bij de betere rijst.
Zo'n 20 jaar geleden was USINLAI uit San Carlos city (Negros Occidental) ook wel rainbow rice genoemd wegens een regenboogstreep op de zakken van 50 kg de absolute top maar dit merk is verdwenen. Geen idee wat daarmee gebeurd is.
Bananacreek????

Zou het niet weten want ik eet alleen maar Havermout.......... :jajaja: :jajaja: :atyourservice:

Maar zou hier uit de buurt komen in San Carlos




bananacreek

Citaat van: Amice op vrijdag 16 mei 2014, 18:18:58
Citaat van: Lorre op vrijdag 16 mei 2014, 18:08:40
Citaat van: Amice op vrijdag 16 mei 2014, 18:04:40
Dan praat je dus over rijst in  :nederlandsevlag:  :belgiesmiley: neem ik aan? :weetikniet:

Inderdaad, ik koop mijn rijst in  :belgiesmiley: en niet in de :smiley-philippines:.  Ik haalde deze week een zakje van 5 kg voor 9â,¬ bij Seing Thai in Antwerpen.

Mja voor filippijnse begrippen dus lekker aan de prijs P 108 per kilo  :floet:
Kan me niet herinneren hier en dergelijke prijs voor rijst te hebben gezien, maar goed het is dan ook geimporteerd.

Toch eens kijken of die Thai Hom mali hier te koop is en wat ze daar voor rekenen.

In de rij voor Vietnam Rice @P27/kg


klootzakken (voorheen Jens)

#13
Citaat van: nils op vrijdag 16 mei 2014, 19:57:49
Wij kopen de golden dragon jasmin rijst in een zak van 20kg voor 32,50 euro.
Het is inderdaad niet de goedkoopste,
maar gezien wij max 5 kilo per maand verbruiken heb je het slechts over een paar euro.
IDD dat heb ik ook nooit begrepen van mijn vrouw , mijn vrouw heeft ongeveer 50 kg rijst per jaar nodig. zelf eet ik nagenoeg geen rijst.
en dan kijken ze ook nog naar de prijs. niet dat ze van die goedkope troep eet hoor, maar ik hoor wel eens dat ze tegen iemand verteld dat ze basmatic lekkere rijst vind, tsja dan denk ik waarom neem je die dan niet voor die paar centen meer. zij heeft altijd jasmin bandam rijst geloof ik . betaal hiervoor 26 euro in de aanbieding haha zak a 20 kg. en ja normaal ligt deze zo rond de 33 euro.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

josv

Citaat van: bananacreek op zaterdag 17 mei 2014, 08:08:55

In de rij voor Vietnam Rice @P27/kg



NFA-rijst  :lachen: Denk niet dat die uit Vietnam komt.

Wij eten altijd 7tonner, nu ong. 40p /kg zonder korting. Wel pandan-blaadjes erbij tijdens het koken.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Luke

Citaat van: josv op zaterdag 17 mei 2014, 10:54:20
Citaat van: bananacreek op zaterdag 17 mei 2014, 08:08:55

In de rij voor Vietnam Rice @P27/kg



NFA-rijst  :lachen: Denk niet dat die uit Vietnam komt.

Wij eten altijd 7tonner, nu ong. 40p /kg zonder korting. Wel pandan-blaadjes erbij tijdens het koken.

Der zou toch Vietnam rijst zijn aangekocht door NFA:
http://www.nfa.gov.ph/index.php?rt=&tsq1=165

josv

Zal best wel. Maar ik denk niet dat die voor 27p de deur uit gaat als ze nog tonnen "eigen" rijst hebben liggen in de ware-houses. Het is de  :smiley-philippines: ...........................
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek


callebaut

Citaat van: Amice op vrijdag 16 mei 2014, 18:04:40
Dan praat je dus over rijst in  :nederlandsevlag:  :belgiesmiley: neem ik aan? :weetikniet:
Hoeveel kost die ' ik wil nooit meer andere rijst"  daar dan per kilo?

In Azie zal het verschillend zijn maar Jasmin wordt veel verkocht had ik begrepen.

Daarnast speelt zowel hier als in  :eu: de prijs(lees budget) een grote rol.




Mali is Thai's voor Jasmin...het gaat hier om dezelfde benaming  :atyourservice:

Blauwvinger

Variety 214 en 224 en 260  schijnt ook goeie te zijn :atyourservice:
Zelf ook ik in  :nederlandsevlag: :nederlandsevlag: Pandan rijst, maar dat is niet uit de  :smiley-philippines:
Bij terugreis uit  :smiley-philippines: neem ik altijd 5 kg rijst mee van eigen grond  :thumb: