Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Welke rijst?

Gestart door Lorre, vrijdag 16 mei 2014, 15:59:21

Vorige topic - Volgende topic

Lorre

Als je een Asian Food Shop binnenwandelt, heb je keuze te over aan rijst.  Welke is jullie of jullie dame haar favoriet?  Graag bij reactie ook een foto uploaden, thx.  :biggrinn:

Ik ben nogal weg van onderstaande:



Pinocchio

Dit is inderdaad de beste rijst na de Japanse (zeer dure) rijst.

In de Filippijnen is de beste rijst de variety 64, wordt onder verschillende merknamen verkocht.

Blauwvinger

toner is de favoriet van mijn gf

Lorre

Niet gekend bij me, ken alleen the rice water skincare toner.  Heb je geen foto van de zak rijst? :biggrinn:

Rich

Wij kopen die ook altijd Lorre, en eens je die gegeten hebt wil je geen andere meer.
Rich de Nederbelg.

Amice

Dan praat je dus over rijst in  :nederlandsevlag:  :belgiesmiley: neem ik aan? :weetikniet:
Hoeveel kost die ' ik wil nooit meer andere rijst"  daar dan per kilo?

In Azie zal het verschillend zijn maar Jasmin wordt veel verkocht had ik begrepen.

Daarnast speelt zowel hier als in  :eu: de prijs(lees budget) een grote rol.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Lorre

Citaat van: Amice op vrijdag 16 mei 2014, 18:04:40
Dan praat je dus over rijst in  :nederlandsevlag:  :belgiesmiley: neem ik aan? :weetikniet:

Inderdaad, ik koop mijn rijst in  :belgiesmiley: en niet in de :smiley-philippines:.  Ik haalde deze week een zakje van 5 kg voor 9â,¬ bij Seing Thai in Antwerpen.

Amice

Citaat van: Lorre op vrijdag 16 mei 2014, 18:08:40
Citaat van: Amice op vrijdag 16 mei 2014, 18:04:40
Dan praat je dus over rijst in  :nederlandsevlag:  :belgiesmiley: neem ik aan? :weetikniet:

Inderdaad, ik koop mijn rijst in  :belgiesmiley: en niet in de :smiley-philippines:.  Ik haalde deze week een zakje van 5 kg voor 9â,¬ bij Seing Thai in Antwerpen.

Mja voor filippijnse begrippen dus lekker aan de prijs P 108 per kilo  :floet:
Kan me niet herinneren hier en dergelijke prijs voor rijst te hebben gezien, maar goed het is dan ook geimporteerd.

Toch eens kijken of die Thai Hom mali hier te koop is en wat ze daar voor rekenen.


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Cosyns Guy

Citaat van: Amice op vrijdag 16 mei 2014, 18:18:58
Citaat van: Lorre op vrijdag 16 mei 2014, 18:08:40
Citaat van: Amice op vrijdag 16 mei 2014, 18:04:40
Dan praat je dus over rijst in  :nederlandsevlag:  :belgiesmiley: neem ik aan? :weetikniet:

Inderdaad, ik koop mijn rijst in  :belgiesmiley: en niet in de :smiley-philippines:.  Ik haalde deze week een zakje van 5 kg voor 9â,¬ bij Seing Thai in Antwerpen.

Mja voor filippijnse begrippen dus lekker aan de prijs P 108 per kilo  :floet:
Kan me niet herinneren hier en dergelijke prijs voor rijst te hebben gezien, maar goed het is dan ook geimporteerd.

Toch eens kijken of die Thai Hom mali hier te koop is en wat ze daar voor rekenen.



Hier voor de lange soort 0,71 euro per kilo en voor de ronde soort 0,68.Is wel de huissoort van Consum zelf.Dus geen rijst met de 1 of andere asiatische naam.

nils

Wij kopen de golden dragon jasmin rijst in een zak van 20kg voor 32,50 euro.
Het is inderdaad niet de goedkoopste,
maar gezien wij max 5 kilo per maand verbruiken heb je het slechts over een paar euro.