Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Terminal 4 Naia

Gestart door serge81, maandag 26 mei 2014, 22:14:12

Vorige topic - Volgende topic

serge81

Beste mensen

Binnenkort vertrek ik terug naar Cebu op 7 juni, maar ik ga via Manila aangezien dit goedkoper is , ik heb het al twee keer gedaan via manila maar heb de vorige keren heb ik gebruik gemaakt van Cebu pacific air en dit van terminal 1 naar terminal 3

Deze keer zou ik mijn binnenlandse vlucht moeten nemen in terminal 4 met airasia .
Ik heb in feite nog nooit een shuttle bus genomen. de eerste keer was me ne collega en was het een fixed price wat ik redelijk duur vond en de tweede keer was snachts ook me zo een fixed price die mannen reden door allerhande klein straatjes en op u alleen :-)
Waar kan ik die gele taxis vinden

Hoe lang is het van terminal 1 naar terminal 4

dit zijn mijn tijden

ik land in manilla om 16:35
  om 18:45 vertrekt mijn vliegtuig in manilla naar cebu

volgens mij heb ik hier wat te rap over beslist , ik heb dus in feite 2 uur om van den ene vlieger op den andere te zitten

Rich

Gratis shuttle voor connecting flights.

TRANSFER BETWEEN TERMINALS
There are four terminals - Terminal 1, Terminal 2 (also called the Centennial Terminal), Terminal 3 and Terminal 4. Most international flights go through Terminal 1 and a few through 3, while Terminal 2 is used exclusively by Phillipine Airlines. Terminal 4 handles domestic flights. There is a free airport shuttle bus between terminals for passengers catching connecting flights, otherwise you'll need to pay a fee to use the HMG transport shuttle service. You can also catch the colourful "jeepneys", or decorated US Army jeeps, around the airport or into town.



Source : http://www.wordtravels.com/Airports/Philippines/Manila+International+Airport
Rich de Nederbelg.

Luke

Kan al een uur voorbij gaan om uit NAIA-1 te geraken. Met wat tegenslag sta je in een lange rij aan Immigratie of je bagage komt als laatste van de transportband.

De Gele taxis staan links aan de uitgang (na douane). Als er geen abnormaal "trappik" is ben op 15 minuten in Terminal 4. Kan ook 30 to 45 minuten zijn als gedurende rush-hour wat rond 5 uur begint.

Dus met wta geluk geen probleem, maar kan ook tegenvaller zijn en dan ben je te laat in Terminal 4. Normaal 20 minuten voor vertrek sluiten de in-check-balies. Aan de andere kant hebben die kleine maatschapijen geen goeie reputatie om op tijd te vliegen of gewoon de vlucht te laten vallen als er geen genoeg passagiers zijn....

Succes!

Ronny55

Als je buiten komt van terminal 1 ga je naar rechts daar staat een gratis chuttle die brengt je naar terminal 4 en dan 3 deze rijd over het terrein van de luchthaven....14 mei jj terug gekomen van Belgie met etihad . van het moment dat we begonnen uit te stappen tot ik aan terminal 3 aankwam 1h15 ....heb er extra op gelet. Betrekkelijk lange rij bij immigratie en baggage tamelijk laat, geen tijdverlies bij de douanen. shutle stond gereed 10' en vertrokken.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Wilfil

Ik heb wel eens 2 uur staan wachten op die shuttle, daar kun je dus niet blind op vertrouwen.

Rich

Citaat van: Wilfil op dinsdag 27 mei 2014, 17:59:49
Ik heb wel eens 2 uur staan wachten op die shuttle, daar kun je dus niet blind op vertrouwen.

2 uur?   :lachen: Nou dan had ik toch een taxi genomen hoor  :jajaja:
Rich de Nederbelg.

Luke

Citaat van: Rich op dinsdag 27 mei 2014, 18:09:50
Citaat van: Wilfil op dinsdag 27 mei 2014, 17:59:49
Ik heb wel eens 2 uur staan wachten op die shuttle, daar kun je dus niet blind op vertrouwen.

2 uur?   :lachen: Nou dan had ik toch een taxi genomen hoor  :jajaja:

Dat was niet voorzien in het budget Rich!  :daag:

Lorre

Citaat van: Wilfil op dinsdag 27 mei 2014, 17:59:49
Ik heb wel eens 2 uur staan wachten op die shuttle, daar kun je dus niet blind op vertrouwen.

Schoot je dan terplekke al wortel of nog net niet?

innka3

Citaat van: Luke op dinsdag 27 mei 2014, 18:13:53
Citaat van: Rich op dinsdag 27 mei 2014, 18:09:50
Citaat van: Wilfil op dinsdag 27 mei 2014, 17:59:49
Ik heb wel eens 2 uur staan wachten op die shuttle, daar kun je dus niet blind op vertrouwen.

2 uur?   :lachen: Nou dan had ik toch een taxi genomen hoor  :jajaja:

Dat was niet voorzien in het budget Rich!  :daag:

halloo rich de nederbelg,waar zijn je hollandse roots  :lachen:

evethe

wij nemen één gele taks rijd op meter,deze vind je als je buiten kom recht van uw  :daag:
Ik ben niet hard ,Ik zeg gewoon alles wat een alleen maar denkt
Ik hou niet van schijnheilige mensen