Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

CFO-sticker

Gestart door Nemo, vrijdag 30 mei 2014, 15:09:33

Vorige topic - Volgende topic

Nemo

Beste forumleden,

Mijn vrouw kreeg een goedkeurring voor haar visa gezinshereniging om naar België te komen.
Eenmaal de ambassade haar de documenten en paspoort teruggeeft, moet ze een CFO-sticker gaan halen.

1.Is dit louter een formaliteit, daar vrienden van haar vertelden dat er bewijs van relatie, foto's, chats, mails worden gevraagd
en er ook een interview bijhoort ?  want het visum is goedgekeurd door DVZ.

2.Op internet las ik ook dat je niet meer moet aanschuiven hiervoor, (vanaf 15 mei) maar online een afspraak maken, registratieformulier
downloaden...  De officiële website spreek niet over reservatie... Ook de nodige documenten is onduidelijk.
salaris, family composition, adress,...
Sommigen spreken van een digitale foto meenemen, heel wat documenten,...

3.Heeft jullie vrouw ook nog bijkomende dingen moeten regelen, zoals bv. opzeggen thuisadres,e.d. .... ?

Heeft iemand recente ervaring?
Hartelijk dank alvast!

Rich

Heeft ze het seminar gevolgd? Want dat is me in je bericht niet geheel duidelijk.  Zo ja, dan moet ze enkel de sticker gaan ophalen.
Rich de Nederbelg.

Cosyns Guy

Citaat van: Rich op vrijdag 30 mei 2014, 15:21:24
Heeft ze het seminar gevolgd? Want dat is me in je bericht niet geheel duidelijk.  Zo ja, dan moet ze enkel de sticker gaan ophalen.
Als ze sticker moet halen zal ze wel het seminar nog moeten volgen,die sticker krijg je toch na volgen van het seminar?

bruno13

seminar volgen, stikker ophalen ,en tiket gaan halen en wegwezen  :happy:

Fail_over

idd, en het seminar stelt niks voor.

Gezamenlijk in een klasje met standaard presentatie.

Ze vertellen dan welke adressen ze moet kennen in geval van mishandeling, de Ambassade enz.

Ook wordt er vertel hoe ze het beste geld naar de  :smiley-philippines: kunnen overmaken.  :dollareyes: :handenwrijven:

Dan krijgt ze een vermelding (stempel) in haar paspoort naar welk land ze gaat.

In ons geval België, maar ze plaatste toch Nederland. Ik zeggen dat het verkeert was, maar dat maakte volgens de mevrouw niet uit. Tis toch  :eu:  :ikkeniebegrijp: :applaus:  :jajaja:

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Rich

Citaat van: Cosyns Guy op vrijdag 30 mei 2014, 15:26:46
Citaat van: Rich op vrijdag 30 mei 2014, 15:21:24
Heeft ze het seminar gevolgd? Want dat is me in je bericht niet geheel duidelijk.  Zo ja, dan moet ze enkel de sticker gaan ophalen.
Als ze sticker moet halen zal ze wel het seminar nog moeten volgen,die sticker krijg je toch na volgen van het seminar?


Ja dat bedoel ik he Guy, sommigen volgen het seminar al van voor het visum is aangevraagd, maar er zijn er ook die het pas gaan volgen als het visum is goedgekeurd. Vandaar mijn vraag.
Rich de Nederbelg.

Nemo

Hey Allemaal,

Nee, ze heeft nog geen seminar gevolgd. Volgens haar vrienden was dit op de dag zelf. Eerst seminar volgen en
dan nadien een persoonlijk interview om je relatie te bewijzen, met foto's en mails, afgeprinte chats en zo, en dan nadien de sticker...?

Is op de website van CFO GOV weinig over te vinden....vandaar mijn vraag.
Alvast bedankt voor jullie hulp!!!
Fijn weekend!


Koelak

Ja je moet het CFO (Commission on Filipinos Overseas) seminar volgen voor het Guidance and Counseling Certificate.
Zie: http://www.cfo.gov.ph/index.php?option=com_content&view=article&id=1348%3Afiancee-spouses-and-other-partners-of-foreign-nationals&catid=140%3Aguidance-and-counseling-program&Itemid=833

Het seminar is wel op z'n Filipijns geregeld. Het is op een vaste dag in de week. In Manilla en in Cebu.
En er veel meer seminars voor mensen doe naar de VS (het dubbele) etc. gaan dan naar Europa. Dus het is altijd overtekend.

Je kunt NIET RESERVEREN. Dus dat betekent dat je geliefde midden in de nacht de straat op moet op zich daar te melden en in de rij moet wachten (en de hele opzet is om vrouwen juist te beschermen!). Wie het eerste komt, het eerste maalt.
Er zijn voor alle Europese landen samen maar 15 plaatsen (slots noemen ze die) per week: in Manila en 15 in Cebu 12 stuks. Dus als je van ver komt moet je zeker op tijd zijn, anders kun je onverrichter zake naar huis gaan. Dat is zonde van dat vliegticket.

Dus vroeg op wachten, wachten, wachten en daarna een flut bijeenkomstje. Het is een hele grote wassen neus.

Maar je hebt het briefje in het paspoort nodig om als vrouw / toekomstige partner van een buitenlander het land sowieso uit te komen.
Dus even die hobbel nemen!

Succes

Ronald-D

Toevallig heeft mijn vrouw vandaag haar ceminar gedaan in Cebu... nou, haar hemd werd van het lijf af gevraagd!
Gelukkig wilde het zo zijn dat ze alle documenten van haar en van mij bij zich had.
Ze vroegen om mijn cenomar..
Terwijl we al getrouwd zijn en dit dus de zoveelste instantie is die erom vraagt..
Kopieën van mijn paspoort wilden ze hebben... foto's van ons samen... noem maar op je kan het niet verzinnen... ook wat vragen over ons betreft.
Ze heeft wel haar certificaat waarmee ze de sticker kan ophalen in ieder geval... maar mijn vrouw vertelde mij dat er vele meiden waren die maandag terug mogen komen omdat ze niet de nodige gegevens/documenten konden voorleggen.

Luke

Citaat van: Koelak op vrijdag  6 juni 2014, 19:47:10
Ja je moet het CFO (Commission on Filipinos Overseas) seminar volgen voor het Guidance and Counseling Certificate.
Zie: http://www.cfo.gov.ph/index.php?option=com_content&view=article&id=1348%3Afiancee-spouses-and-other-partners-of-foreign-nationals&catid=140%3Aguidance-and-counseling-program&Itemid=833

Het seminar is wel op z'n Filipijns geregeld. Het is op een vaste dag in de week. In Manilla en in Cebu.
En er veel meer seminars voor mensen doe naar de VS (het dubbele) etc. gaan dan naar Europa. Dus het is altijd overtekend.

Je kunt NIET RESERVEREN. Dus dat betekent dat je geliefde midden in de nacht de straat op moet op zich daar te melden en in de rij moet wachten (en de hele opzet is om vrouwen juist te beschermen!). Wie het eerste komt, het eerste maalt.
Er zijn voor alle Europese landen samen maar 15 plaatsen (slots noemen ze die) per week: in Manila en 15 in Cebu 12 stuks. Dus als je van ver komt moet je zeker op tijd zijn, anders kun je onverrichter zake naar huis gaan. Dat is zonde van dat vliegticket.

Dus vroeg op wachten, wachten, wachten en daarna een flut bijeenkomstje. Het is een hele grote wassen neus.

Maar je hebt het briefje in het paspoort nodig om als vrouw / toekomstige partner van een buitenlander het land sowieso uit te komen.
Dus even die hobbel nemen!

Succes

Er zou nu een online reservatie moeten gebeuren:
http://www.cfo.gov.ph/index.php?option=com_content&view=article&id=2346:cfo-manila-implements-on-line-appointment-system-for-guidance-and-counseling-program-gcp-for-filipino-fiance-es-spouses-partners-of-foreign-nationals-or-former-filipino-citizens&catid=108:cfo-press-release&Itemid=839