Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

CFO-sticker

Gestart door Nemo, vrijdag 30 mei 2014, 15:09:33

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Citaat van: Ronald-D op vrijdag  6 juni 2014, 21:43:43
Toevallig heeft mijn vrouw vandaag haar ceminar gedaan in Cebu... nou, haar hemd werd van het lijf af gevraagd!
Gelukkig wilde het zo zijn dat ze alle documenten van haar en van mij bij zich had.
Ze vroegen om mijn cenomar..
Terwijl we al getrouwd zijn en dit dus de zoveelste instantie is die erom vraagt..
Kopieën van mijn paspoort wilden ze hebben... foto's van ons samen... noem maar op je kan het niet verzinnen... ook wat vragen over ons betreft.
Ze heeft wel haar certificaat waarmee ze de sticker kan ophalen in ieder geval... maar mijn vrouw vertelde mij dat er vele meiden waren die maandag terug mogen komen omdat ze niet de nodige gegevens/documenten konden voorleggen.


   kennelijk zitten er in Cebu dan echte dienstklopper ambtenaren die hun landgenoten nog even het even zuur willen maken voor ze  :smiley-philippines: verlaten. 

Ik hoor van iedereen dat het in manila niks voor steld.       


Trouwens wat moeten hun met een cenomar als jullie al getrouwd zijn,  en dus dat document door anderen al in orde is bevonden ?

Het heeft er alle schijn van dat ze alles nog eens grondig na spitten daar , om als ze wat vinden een sticker te weigeren ?

Amice

Citaat van: gosternokke op zaterdag  7 juni 2014, 07:47:18
Citaat van: Ronald-D op vrijdag  6 juni 2014, 21:43:43
Toevallig heeft mijn vrouw vandaag haar ceminar gedaan in Cebu... nou, haar hemd werd van het lijf af gevraagd!
Gelukkig wilde het zo zijn dat ze alle documenten van haar en van mij bij zich had.
Ze vroegen om mijn cenomar..
Terwijl we al getrouwd zijn en dit dus de zoveelste instantie is die erom vraagt..
Kopieën van mijn paspoort wilden ze hebben... foto's van ons samen... noem maar op je kan het niet verzinnen... ook wat vragen over ons betreft.
Ze heeft wel haar certificaat waarmee ze de sticker kan ophalen in ieder geval... maar mijn vrouw vertelde mij dat er vele meiden waren die maandag terug mogen komen omdat ze niet de nodige gegevens/documenten konden voorleggen.


   kennelijk zitten er in Cebu dan echte dienstklopper ambtenaren die hun landgenoten nog even het even zuur willen maken voor ze  :smiley-philippines: verlaten. 

Ik hoor van iedereen dat het in manila niks voor steld.       


Trouwens wat moeten hun met een cenomar als jullie al getrouwd zijn,  en dus dat document door anderen al in orde is bevonden ?

Het heeft er alle schijn van dat ze alles nog eens grondig na spitten daar , om als ze wat vinden een sticker te weigeren ?

Het zal met  :dollareyes: te maken hebben maar ik heb eigenlijk nooit zo bij de vraag wat kun je aan zo een weigering doen? stil gestaan aangezien het (voorheen althans) niet veel voorstelde, de laatste tijd hoor ik ook wel meer klachten daarover.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronald-D

Citaat van: gosternokke op zaterdag  7 juni 2014, 07:47:18
Citaat van: Ronald-D op vrijdag  6 juni 2014, 21:43:43
Toevallig heeft mijn vrouw vandaag haar ceminar gedaan in Cebu... nou, haar hemd werd van het lijf af gevraagd!
Gelukkig wilde het zo zijn dat ze alle documenten van haar en van mij bij zich had.
Ze vroegen om mijn cenomar..
Terwijl we al getrouwd zijn en dit dus de zoveelste instantie is die erom vraagt..
Kopieën van mijn paspoort wilden ze hebben... foto's van ons samen... noem maar op je kan het niet verzinnen... ook wat vragen over ons betreft.
Ze heeft wel haar certificaat waarmee ze de sticker kan ophalen in ieder geval... maar mijn vrouw vertelde mij dat er vele meiden waren die maandag terug mogen komen omdat ze niet de nodige gegevens/documenten konden voorleggen.


   kennelijk zitten er in Cebu dan echte dienstklopper ambtenaren die hun landgenoten nog even het even zuur willen maken voor ze  :smiley-philippines: verlaten. 

Ik hoor van iedereen dat het in manila niks voor steld.       


Trouwens wat moeten hun met een cenomar als jullie al getrouwd zijn,  en dus dat document door anderen al in orde is bevonden ?

Het heeft er alle schijn van dat ze alles nog eens grondig na spitten daar , om als ze wat vinden een sticker te weigeren ?

Dat vroegen wij ons dus ook al af waarom ze mijn cenomar nodig hadden... Ze verklaarden haar dat het toch nog schijnt te zijn dat veel "foreigners" nog getrouwd zijn met een ander...jaja... nadat het gemeentehuis en de ambassade het ook al goed hadden bevonden...

Maar goed... maakt ook niets meer uit... Ze heeft haar certificaat waarmee ze tzt haar sticker op kan halen...

Het zal ze daar alleen vies tegen zijn gevallen dat ze alles bij zich had waar ze om vroegen... velen kunnen dus maandag terugkomen! Of ze dan weer moeten betalen weet ik niet...maar ìets zegt me dat dat best het geval zal zijn...

Blauwvinger

Hallo allemaal,
Voor alle duidelijkheid. Ik woon  :nederlandsevlag: en mijn gf woont (nog) in :smiley-philippines:.
En we zijn nog niet getrouwd.
Op dit moment zitten we te wachten op goedkeuring van IND voor MVV.

Als de goedkeuring binnen is, moet mijn gf eerst naar CFO en daarna ambassade voor sticker?
Moet ze dus meenemen, copy`s van mijn paspoort, scheidings akte, loonstroken en werkgeversverklaring etc?




Amice

Citaat van: blauwvinger50 op zondag 31 augustus 2014, 10:46:36
Hallo allemaal,
Voor alle duidelijkheid. Ik woon  :nederlandsevlag: en mijn gf woont (nog) in :smiley-philippines:.
En we zijn nog niet getrouwd.
Op dit moment zitten we te wachten op goedkeuring van IND voor MVV.

Als de goedkeuring binnen is, moet mijn gf eerst naar CFO en daarna ambassade voor sticker?
Moet ze dus meenemen, copy`s van mijn paspoort, scheidings akte, loonstroken en werkgeversverklaring etc?





:ikkeniebegrijp:
Als ze naar de CFO gaat voor het seminar dan krijgt ze een certificaat, met dat certificaat kan ze een sticker/ stempel van CFO in haar paspoort krijgen maar dan moet wel al de MVV sticker in haar paspoort zitten.
Ze  kan dus ook de MVV sticker ophalen en dan naar CFO om het seminar te volgen en de sticker van CFO laten plaatsen.

Voor CFO heeft ze de verdere genoemde documenten niet nodig bezijdens haar paspoort.

Indien de Visum aanvraag door u in  :nederlandsevlag: is opgestart dan heeft ze voor het afhalen van de MVV sticker ook niet veel meer nodig dan haar/uw(copie) paspoort en een bewijs van relatie/uitnodigingsbrief aangezien alle gegevens dan al bij de IND bekend zijn.
Bij het maken van een afspraak voor de MVV sticker zal de ambassade wel aangeven wat ze mee moet nemen.

Als de visum aanvraag in de  :smiley-philippines: is opgestart dan zullen er nog wel meer dan de vermelde documenten ter tafel dienen te worden gebracht.

Houdt er wel rekening mee dat ondanks de goedkeuring er toch een kort interview op de ambassade kan plaatsvinden.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

joost

Hallo Blauwvinger.
Mijn vriendin is , terwijl we bezig waren met de papieren van de IND , al naar het CFO geweest voor het bijwonen van de cursus. Deze word gegeven in Cebu city. Dit is eigenlijk maar 'n formaliteit maar het is wel nodig om de visum te verkrijgen. Zodra je de goedkeuring van de IND krijgt , krijgt de ambassade in Manilla deze ook. Je vriendin zal daar moeten verschijnen voor het maken van 'n pasfoto. De ambassade zal deze opsturen naar Kuala Lumpur waar ze de visumsticker er in doen. Daarna zou je deze naar je thuis adres van je vriendin kunnen laten sturen. Met het paspoort ga je naar het CFO en daar krijgt ze de sticker. Ticket regelen , vliegtuig in en naar hier. Ik weet niet waar je vriendin woont maar mijn vriendin kwam uit Mandaue , Cebu city. Zorg dat ze vroeg genoeg ( 05:00 uur of eerder ) bij de CFO is want er worden maar 'n beperkt aantal mensen binnen gelaten. Veel succes. Mijn vriendin is hier sinds 30-06-2014.
Groeten Joost.

Blauwvinger

Bedankt voor info.  :thumb:

Dus ze hoeft bij CFO de hele papieren handel niet te laten tonen? Als ik goed begrepen heb?
Mijn vriendin woont in Digos (Davao Del Sur)
Ze kan dus naar Cebu.

Ronald-D

Laat haar voor de zekerheid wat foto's van jullie samen meenemen.. ik zal mijn vrouw even vragen wat ze nog meer wilden zien daar.
En laat haar héél vroeg aanwezig zijn!
Het is daar ontzettend druk en het kan zo zijn dat ze de hele dag zit te wachten en dan alsnog niet aan de beurt komt.
Ze laten je dan ijskoud een andere dag terug komen.

Alhoewel ze officieel geen verdere documenten nodig heeft zoals Amice aangaf... Ze zullen er misschien wel om vragen en als je het dan niet bij je hebt kan ze ook alsnog terugkomen.

Ronald-D

Even een aanvulling.
Voorbeeld: alhoewel we al waren getrouwd... wilden ze toch dat mijn vrouw mijn cenomar liet zien.. Met als reden Hoe mijn vrouw wist of ik niet al getrouwd was met een ander.
Belachelijk natuurlijk omdat we sowieso niet konden trouwen zonder mijn cenomar... Maar ze wilden het beslist zien!

Mijn vrouw  was zo wijs van tevoren om alle documenten die ze van haar, van mij en van ons samen had mee te nemen en kon ze alles laten zien waar ze om vroegen.

Laat haar gewoon voor de zekerheid alles meenemen wat ze heeft.

Amice

Citaat van: Ronald-D op zondag 31 augustus 2014, 13:52:05
Even een aanvulling.
Voorbeeld: alhoewel we al waren getrouwd... wilden ze toch dat mijn vrouw mijn cenomar liet zien.. Met als reden Hoe mijn vrouw wist of ik niet al getrouwd was met een ander.
Belachelijk natuurlijk omdat we sowieso niet konden trouwen zonder mijn cenomar... Maar ze wilden het beslist zien!

Mijn vrouw  was zo wijs van tevoren om alle documenten die ze van haar, van mij en van ons samen had mee te nemen en kon ze alles laten zien waar ze om vroegen.

Laat haar gewoon voor de zekerheid alles meenemen wat ze heeft.

Waar gaat dat eindigen dan?
Straks vragen ze nog of jij even mee wilt komen en je broek wilt laten zakken om te checken of je wel n man bent. Als je geluk hebt mag een polaroid ook.
:lachen:

Probleem is dat Filipina's zich niet (durven) weren en maar Opo zeggen. :jajaja:





Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent