Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

tankstation

Gestart door Lenn, vrijdag 6 juni 2014, 13:05:47

Vorige topic - Volgende topic

Lorre

Laatste bezoekje zat ik nààst de jeepney driver (passagiersstoel), heb een hekel om in die "tunnel" achteraan te kruipen.  Ideaal voor hem, madammeke tussen mij en de driver, dus 2 extra passagiers en meneer moest tanken, blablabla aan het tankstation, het enige wat ik verstond was "eighty pesos".  22 seconden waren we dus alweer onderweg, tankte dus 1.7-1.8 liter...

Ronny55

Citaat van: bananacreek op zaterdag  7 juni 2014, 14:51:26
In Bacong is er iemand die al een jaar of 40 een "Do It Yourself" gasoline station heeft tegenover het park Townhall en naast de public market..... :thumb: :thumb:


Merk Benzine: "COCA COLA"



Die zal zijn investering na 3 jaar wel terug verdienen  :jajaja: ....10 colaflessen leeggoed  :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

bananacreek

Citaat van: Lorre op maandag  9 juni 2014, 01:38:47
Laatste bezoekje zat ik nààst de jeepney driver (passagiersstoel), heb een hekel om in die "tunnel" achteraan te kruipen.  Ideaal voor hem, madammeke tussen mij en de driver, dus 2 extra passagiers en meneer moest tanken, blablabla aan het tankstation, het enige wat ik verstond was "eighty pesos".  22 seconden waren we dus alweer onderweg, tankte dus 1.7-1.8 liter...

Ja, wel leuk om voorin te kunnen zitten betreffende uitzicht en wat dan ook maar dan moet het niet zo zijn dat op volle snelheid de motorkap tegen het raam aan klapt omdat de motorkap maar met een touwtje zat vastgeknoopt...........(d?)......... :lachen: :lachen: :negatief: :negatief:


bananacreek

Binnenkort gaat het allemaal niet meer met het bouwen van een benzinestation in Dumaguete vanwege een voorgesteld Moratorium (tijdelijke Ban volgens van Dale) om in de komende 5 jaren GEEN gasolinestations meer te mogen openen:





Vanwege het grote aantal buitenlanders hier zouden ze ook een Moratorium in kunnen stellen waarbij er voor 10 jaar geen buitenlanders meer mogen komen naar Dumaguete city................. :lachen: :lachen: :lachen: :rennen: :rennen: :rennen: :benweg: :benweg: :benweg: :ontopic: :ontopic: :ontopic:

Lenn

Toch vreemd dat de overheid ermee gaat bemoeien.Als ik een tankstation in Dumaguete wil openen is dat toch mijn keus.Dat is mijnsinziens concurrentievervalsing.Straks mag ik geen pizzatent beginnen in Dvo omdat er al zoveel zijn.

Cosyns Guy

Citaat van: Lenn op woensdag 11 juni 2014, 14:38:21
Toch vreemd dat de overheid ermee gaat bemoeien.Als ik een tankstation in Dumaguete wil openen is dat toch mijn keus.Dat is mijnsinziens concurrentievervalsing.Straks mag ik geen pizzatent beginnen in Dvo omdat er al zoveel zijn.
Is ergens logisch dat de overheid er zich mee bemoeid en een limiet steld aan het aantak stations.Als men de vrije hand zou hebben zou iedereen er eentje kunnen bouwen.Is hier in Europa niet anders hoor.Alles gereglementeerd kwa plaatsing,type pomp enz.
Daarbij speelt de veiligheid ook een rol.2 stations op 20 mt afstand in een druk bevolkte wijk als daar iets mee gebeurd...je zou er maar wonen.
Kijk maar wat er jaren geleden in NL gebeurde met die vuurwerkfabriek in een woonkern die de lucht in ging....nee,kan het best begrijpen dat ze er zich mee bemoeien.

nils

CitaatCity eyes higher taxes for gasoline stations
Branding the City's Omnibus Tax Ordinance as obsolete, Councilor Jose Victor Imbo is pushing an amendment to the measure "as one of the strategies to augment the income generation" of Dumaguete City.

Hence, there is a proposal to increase the tax rates and regulatory fees for gasoline filling stations. The proposed ordinance is on second reading.

Based on the proposal from Councilor Imbo the following fixed taxes for gas stations shall be the following: for annual tax from P 2,000 to P 5,000; for Mayor's permit from P 1,000 to P2, 000 and fuel pumps per unit P 75.00 to P 2,000.

A public hearing was called but Councilor Antonio Remollo lamented the absence of many owners of gasoline stations. He called for a second round of hearing.

Remollo is opposing the proposed tax increase for being exorbitant. Instead, Remollo introduced the idea of imposing moratorium on granting permits for additional gas station in the heart of the city which mushroomed to over 30. However, permits should be granted for gas stations outside of the city center. At present, additional applications for construction of gas stations were denied because of zoning limitations. (By Dems Demecillo)

In Nederland zou Counselor Antonio Remollo met gejuich onthaalt worden met dit soort berichten.
Echter in de Filippijnen vraag ik mij af of hij niet toevallig belangen heeft in deze business.

Blauwvinger

Jammer dat de eerste  jaren er geen nieuwe tankstations bij komen.
Ben ik op reis door  :smiley-philippines: en `k moet poepen, rij dan naar Shell tankstation.
Goeie schone wc `s  :atyourservice:

Soushkin

Citaat van: blauwvinger50 op woensdag 11 juni 2014, 19:56:45
Jammer dat de eerste  jaren er geen nieuwe tankstations bij komen.
Ben ik op reis door  :smiley-philippines: en `k moet poepen, rij dan naar Shell tankstation.
Goeie schone wc `s  :atyourservice:

Ongegeneerd in de bossen kakken mochten die er zijn. 9 van de 10 schoner dan het gemiddelde toilet.
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Rich

Citaat van: blauwvinger50 op woensdag 11 juni 2014, 19:56:45
Jammer dat de eerste  jaren er geen nieuwe tankstations bij komen.
Ben ik op reis door  :smiley-philippines: en `k moet poepen, rij dan naar Shell tankstation.
Goeie schone wc `s  :atyourservice:

In België poepen ze zelfs op een toren  :lachen:   http://plazilla.com/page/4294999951/burgemeester-van-aalst-betrapt-op-torensex
Rich de Nederbelg.