Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

geld vanuit de filippijnen naar belgie sturen?

Gestart door eddyvm, woensdag 11 juni 2014, 10:37:41

Vorige topic - Volgende topic

Bjorna145

Een wiretransfer via de bank.(Metrobank)
Kun je via jouw Filipijnse rekening (Metrobank) naar een rekeningnummer buiten de Filippijnen.
Maar misschien dat het ook via pesonet kan https://www.metrobank.com.ph/articles/lower-pesonet-transfer-fee heb het nog niet geprobeert.

succes

Johan

panshit

Ik had  ook dat probleem huis verkocht en nu hoe krijg ik mijn geld naar Nederland heb het als volgt geddaan pgeld op een Filipijnsebank en een credit kaar aangevraagd en met de credit kaart in Nederland pinnen als de koers gunstig was heeft wel een jaar geduurd eer ik al mijn geld had op gepint.

Antonio

Citaat van: tipsy op zaterdag 17 augustus 2019, 16:05:30Nooit geen problemen met transferwise. Heel goede koers!  Nu is dat wel van België anar de Filipijnen, ik weet niet of andersom zo gemakkelijk is.  Er is ook Xendpay. Mindere goede koers als Transferwise, maar de eerste 2000, kun je zelf de kost bepalen, dus ook 0.
Bij wise.com is inderdaad de koers ok, maar het maximum bedrag vanuit Nl is 460.000,- PHP
Ook komen er transferkosten bij en die zijn onlangs verhoogd.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Antonio

Citaat van: panshit op donderdag  6 oktober 2022, 05:18:38Ik had  ook dat probleem huis verkocht en nu hoe krijg ik mijn geld naar Nederland heb het als volgt geddaan pgeld op een Filipijnsebank en een credit kaar aangevraagd en met de credit kaart in Nederland pinnen als de koers gunstig was heeft wel een jaar geduurd eer ik al mijn geld had op gepint.
Ik heb het wel eens zo gedaan:
Goede vriendin verkocht haar huis in de PH, de hoeveelheid pesos maakt ze naar mij over (ook in de PH.
Ik maak vervolgens bij een NL bank de Euros naar haar NL bank over.
Wisselkoers van wise.com houden we aan, scheelt de transactiekosten, en kan ook voor hogere bedragen.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Kano

Citaat van: Antonio op donderdag  6 oktober 2022, 12:17:59Ik heb het wel eens zo gedaan:
Goede vriendin verkocht haar huis in de PH, de hoeveelheid pesos maakt ze naar mij over (ook in de PH.
Ik maak vervolgens bij een NL bank de Euros naar haar NL bank over.
Wisselkoers van wise.com houden we aan, scheelt de transactiekosten, en kan ook voor hogere bedragen.

Wat is hier het voordeel van?  Deze vriendin had toch ook rechtstreeks het geld van PH bank naar NL bank kunnen sturen?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Antonio

Citaat van: Kano op zaterdag  8 oktober 2022, 07:24:41
Citaat van: Antonio op donderdag  6 oktober 2022, 12:17:59Ik heb het wel eens zo gedaan:
Goede vriendin verkocht haar huis in de PH, de hoeveelheid pesos maakt ze naar mij over (ook in de PH.
Ik maak vervolgens bij een NL bank de Euros naar haar NL bank over.
Wisselkoers van wise.com houden we aan, scheelt de transactiekosten, en kan ook voor hogere bedragen.

Wat is hier het voordeel van?  Deze vriendin had toch ook rechtstreeks het geld van PH bank naar NL bank kunnen sturen?
Dat scheelt o.a. in de kosten bank-to-bank, zoals koersopslag of andere grappen.
Ook is het niet gemakkelijk om grotere bedragen van een PH naar een NL bank over te boeken, het gaat hier namelijk om grotere bedragen (verkoop huis). Veel vragen bij de banken i.v.m. anti witwas.

Dus we houden de wisselkoers in eigen hand en betalen geen transfer fees.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Pinkpanther

Je kunt toch gewoon peso;s wisselen in euro;s  in the Philippines ??
Dan gewoon de Euro's meenemen naar Nederland/Belgie .
Vlg. mij moet je bedragen groter als 10.000 euro wel vooraf melden.

Mvg

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Luke

Citaat van: Pinkpanther op zaterdag  8 oktober 2022, 12:31:26Je kunt toch gewoon peso;s wisselen in euro;s  in the Philippines ??
Dan gewoon de Euro's meenemen naar Nederland/Belgie .
Vlg. mij moet je bedragen groter als 10.000 euro wel vooraf melden.

Mvg

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Heb je dat al eens geprobeerd als particulier?
Als bij dezelfde bank hetzelfde bedrag "invoerd is" (Equivalente waarde van EUR/USD/BRP etc) zou je het zelfde bedrag MOGEN exporteren....

Met een Business rekening zijn er andere regels.

Pinkpanther

Nee ik heb het nooit geprobeerd, heb ook geen huis of bussiness in the Philippines.
Ik ken wel iemand die € 50.000,- cash zonder problemen meenam vanuit Nederland om huis te bouwen.
En hij had niks vooraf aangegeven,  was ca. 4 jaar geleden  :applaus:

Pinkpanther  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf: 

Luke

Citaat van: Pinkpanther op zaterdag  8 oktober 2022, 19:00:27Nee ik heb het nooit geprobeerd, heb ook geen huis of bussiness in the Philippines.
Ik ken wel iemand die € 50.000,- cash zonder problemen meenam vanuit Nederland om huis te bouwen.
En hij had niks vooraf aangegeven,  was ca. 4 jaar geleden  :applaus:

Pinkpanther  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf: 

Anderom ook, van PH naar BeNELux! Maar je moet eerst aan die 50K euro geraken in de PH!
Er is altijd een risico om aangehouden te worden voor witwas/smokkel, zekere de laatste jaren.