Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

kostprijs visum gezinshereniging family reunion

Gestart door stef boss, vrijdag 13 juni 2014, 12:19:07

Vorige topic - Volgende topic

stef boss

beste mijn vrouw gaat volgende week een visum aanvragen op de belgische ambassade in manila het is nog al onduidelijk of zij iets moet betalen of niet heb dan de vraag aan DVZ gesteld en zij sturen mij een link door zie hier onder ( zij is wel mijn echtgenote maar dit huwelijk is nog niet erkend ? in belgie zodus als ze echtgenote is moet ze niet betalen maar in mijn geval ? )

visum lang verblijf

In de regel voldoet u een bedrag van 180 EUR aan visumleges.

Dit bedrag (« handling fee ») wordt geacht de door de behandeling van uw visumaanvraag veroorzaakte administratieve kosten te dekken. Het wordt dus niet terugbetaald als u uw aanvraag intrekt of de voorgenomen reis niet onderneemt.

Dit bedrag wordt doorgaans in de lokale munt betaald bij de indiening van de visumaanvraag. Raadpleeg de website van het bevoegde consulaat voor informatie over de praktische regels en de toepasselijke wisselkoers.

Sommige categorieën van aanvragers zijn vrijgesteld van visumleges:

a) de echtgenoot, de kinderen (tot 21 jaar) en de ouders ten laste van een Belgische onderdaan, van een burger van de Unie of  van een Zwitserse onderdaan;
b) houders van diplomatieke en dienstpaspoorten, indien er sprake is van wederkerigheid.


ik heb hierna DVZ opnieuw een mail gestuurd met de vraag en nu antwoorden ze dit



Geachte,


Worden vrijgesteld:



a) de echtgenoot, de kinderen (tot 21 jaar) en de ouders ten laste van een Belgische onderdaan, van een burger van de Unie of  van een Zwitserse onderdaan;



Uw vrouw is Filipijnse, dus zij zou die 180â,¬ ook moeten betalen.



wat heeft dit er nu mee te maken of mijn vrouw Filipijnse is of niet ? weet iemand hier meer van of is iemand zijn vrouw onlangs op de ambassade geweest en visum aanvraag gedaan en iets betaald of niet ?