Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Van een grote en een kleine slag

Gestart door Adriaan, woensdag 18 juni 2014, 07:09:22

Vorige topic - Volgende topic

Adriaan

Nils zei:

CitaatWilhelmus van Nassouwe
ben ik, van Duitsen bloed,
den vaderland getrouwe
blijf ik tot in den dood.

Voor de rest geen commentaar.  crazy

Toen dit gedicht werd geschreven, aan het eind van de zestiende eeuw, was er niet zo veel onderscheid tussen de andere Duitse staatjes en de beginnende Republiek. Even zo goed herinner ik me dat we vlak na de Bevrijding dat "Duitsen" niet meer mochten zingen. Het werd toen vervangen door "Dietsen". Ik kan me niet herinneren hoe lang dat heeft geduurd. De regel die meer opzien verwekt bij vreemdelingen die het in vertaling lezen is dat van de Koning van Hispanje die ik altijd geëerd heb. Ja we hebben een vreemd volkslied maar het is altijd nog te verkiezen boven het sycofante "God Save the Queen" die zo nodig "long over us" moet regeren. Gelukkig heeft Australie dat vervangen door zijn eigen volkslied hoewel de Britse koningin daar nog steeds het officiële staatshoofd is.

Ronny55

Citaat van: josv op zondag 29 juni 2014, 20:23:40
Citaat van: nils op zondag 29 juni 2014, 20:15:57
Scoren in de 88'e en 94'e minuut met mijn Duits biertje in de hand.

Wilhelmus van Nassouwe
ben ik, van Duitsen bloed,
den vaderland getrouwe
blijf ik tot in den dood.

Voor de rest geen commentaar.  :crazy:

Hoogtepunt was waarschijnlijk die Duitse Schwalbe  :lachen: :lachen: :lachen:

Jongens toch, als dat geen penalty was .....Tja dan hebben jullie strond in de ogen of een anti-oranje bril op .....ze stonden duidelijk en welgemikt(niet per ongeluk) op zijn voet....

Ben neutraal, Zolang de winnaar geen 10000 euro op mijn rekening stort, kan het mij geen bal schelen wie er wereldkamlioen wordt.....

   De Belgen maken wel de beste kans .....Maarja...... :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Ronny55 op maandag 30 juni 2014, 04:11:57
Citaat van: josv op zondag 29 juni 2014, 20:23:40
Citaat van: nils op zondag 29 juni 2014, 20:15:57
Scoren in de 88'e en 94'e minuut met mijn Duits biertje in de hand.

Wilhelmus van Nassouwe
ben ik, van Duitsen bloed,
den vaderland getrouwe
blijf ik tot in den dood.

Voor de rest geen commentaar.  :crazy:

Hoogtepunt was waarschijnlijk die Duitse Schwalbe  :lachen: :lachen: :lachen:

Jongens toch, als dat geen penalty was .....Tja dan hebben jullie strond in de ogen of een anti-oranje bril op .....ze stonden duidelijk en welgemikt(niet per ongeluk) op zijn voet....

Ben neutraal, Zolang de winnaar geen 10000 euro op mijn rekening stort, kan het mij geen bal schelen wie er wereldkamlioen wordt.....

   De Belgen maken wel de beste kans .....Maarja...... :lachen: :lachen:
de Belgen maken de beste kans ....... maarja ........om naar huis te gaan denk ik ? ik hoop dat ik het voor onze Buuren mis heb.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

peldoman

Kan alleen maar tot de conclusie komen dat  :nederlandsevlag: een intellectueel partijtje voetbal heeft gespeeld.
3 penalty's verdient ,1 maar gekregen.
Het gezeik tegen Nederland barst nu in alle hevigheid los, dat krijg je als je superieur bent ,dus laat maar.
Nu maar hopen dat we in de resterende wedstrijden eens een echt goed elftal als tegenstander krijgen, mochten die er al zijn?

Begin nu ook hier bij mij in de straat te merken, dat de  :nederlandsevlag: het best wel moeilijk hebben om bescheiden te blijven, met
de gedachte het beste elftal van de wereld te hebben.
Nederland is van oudsher een superieur land geweest, en dat niet alleen met voetballen.
Dank zij  :nederlandsevlag: heeft het grootste deel van de wereld nu beschaving.
Maar, arrogantie komt niet in ons vocabulaire woordenboek voor, gewoon blijven doen is ons motto.

Ik denk echter wel, dat het Duitsland en België zou sieren om eens een teken van dankbaarheid aan Nederland te tonen
met het feit zo'n fijn land als buurland te hebben.
Een bravo voor de  :nederlandsevlag: leden op dit forum zou met een goed gevoel ontvangen worden.

U allen een fijne dag toegewenst vanuit een Trots  :nederlandsevlag: :atyourservice:



Rich

Citaat van: peldoman op maandag 30 juni 2014, 11:03:49
Kan alleen maar tot de conclusie komen dat  :nederlandsevlag: een intellectueel partijtje voetbal heeft gespeeld.
3 penalty's verdient ,1 maar gekregen.
Het gezeik tegen Nederland barst nu in alle hevigheid los, dat krijg je als je superieur bent ,dus laat maar.
Nu maar hopen dat we in de resterende wedstrijden eens een echt goed elftal als tegenstander krijgen, mochten die er al zijn?

Begin nu ook hier bij mij in de straat te merken, dat de  :nederlandsevlag: het best wel moeilijk hebben om bescheiden te blijven, met
de gedachte het beste elftal van de wereld te hebben.
Nederland is van oudsher een superieur land geweest, en dat niet alleen met voetballen.
Dank zij  :nederlandsevlag: heeft het grootste deel van de wereld nu beschaving.
Maar, arrogantie komt niet in ons vocabulaire woordenboek voor, gewoon blijven doen is ons motto.

Ik denk echter wel, dat het Duitsland en België zou sieren om eens een teken van dankbaarheid aan Nederland te tonen
met het feit zo'n fijn land als buurland te hebben.
Een bravo voor de  :nederlandsevlag: leden op dit forum zou met een goed gevoel ontvangen worden.

U allen een fijne dag toegewenst vanuit een Trots  :nederlandsevlag: :atyourservice:


Ze hebben de drie punten  :happy:  maar om nou te zeggen dat ze een intellectueel spelletje gespeeld hebben  :ikkeniebegrijp: Da's achteraf gepraat  :jajaja:

Op zo'n momenten is het puur een kwestie van geluk dat de bal goed valt, want zeg nou eerlijk, had jij gedacht 2 minuten voor affluiten dat ze het nog gingen redden?  Niemand denk ik, maar ze zijn wel blijven knokken tot het einde. 3 penalties?  :neeneenee:  Niet overdrijven hé.
Rich de Nederbelg.

josv

Citaat van: Rich op maandag 30 juni 2014, 11:15:11
Op zo'n momenten is het puur een kwestie van geluk dat de bal goed valt,

Kijk, dat is nu net wat de  :nederlandsevlag: onderscheid van de rest. Wij hebben dat geluk niet nodig. Daar wordt gewoon goed op getraint.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Rich

Citaat van: josv op maandag 30 juni 2014, 11:20:09
Citaat van: Rich op maandag 30 juni 2014, 11:15:11
Op zo'n momenten is het puur een kwestie van geluk dat de bal goed valt,

Kijk, dat is nu net wat de  :nederlandsevlag: onderscheid van de rest. Wij hebben dat geluk niet nodig. Daar wordt gewoon goed op getraint.

Ik denk dat jij nooit gevoetbald hebt Jos  :lachen: :lachen:
Rich de Nederbelg.

peldoman


klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: peldoman op maandag 30 juni 2014, 11:03:49
Kan alleen maar tot de conclusie komen dat  :nederlandsevlag: een intellectueel partijtje voetbal heeft gespeeld.
3 penalty's verdient ,1 maar gekregen.
Het gezeik tegen Nederland barst nu in alle hevigheid los, dat krijg je als je superieur bent ,dus laat maar.
Nu maar hopen dat we in de resterende wedstrijden eens een echt goed elftal als tegenstander krijgen, mochten die er al zijn?

Begin nu ook hier bij mij in de straat te merken, dat de  :nederlandsevlag: het best wel moeilijk hebben om bescheiden te blijven, met
de gedachte het beste elftal van de wereld te hebben.
Nederland is van oudsher een superieur land geweest, en dat niet alleen met voetballen.
Dank zij  :nederlandsevlag: heeft het grootste deel van de wereld nu beschaving.
Maar, arrogantie komt niet in ons vocabulaire woordenboek voor, gewoon blijven doen is ons motto.

Ik denk echter wel, dat het Duitsland en België zou sieren om eens een teken van dankbaarheid aan Nederland te tonen
met het feit zo'n fijn land als buurland te hebben.
Een bravo voor de  :nederlandsevlag: leden op dit forum zou met een goed gevoel ontvangen worden.

U allen een fijne dag toegewenst vanuit een Trots  :nederlandsevlag: :atyourservice:



:thumb:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.