Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

bankoverschrijving in peso

Gestart door gdv1880, zaterdag 5 juli 2014, 13:35:57

Vorige topic - Volgende topic

gdv1880

Hallo,

Ik heb een hotel geboekt in Cebu.  Maar nu zou ik een overschrijving moeten doen in PHP.  Probleem is dat mijn bank (kbc) geen overschrijvingen wil doen in peso.
Weet iemand van julie soms een goede oplossing hiervoor.
vriendelijke groeten,
Gert

josv

Alles wat je in euros overmaakt naar een  :smiley-philippines: bank komt automatisch in peso aan. Wel rekening houden met evt. koersverschillen en kosten. Het verschil zou je ( als het goed is ) bij de definitieve afrekening,  na je verblijf in het hotel kunnen verrekenen met echte peso.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

boldy

kan je het niet in dollars overschrijven of doet je bank dat ook niet ? en anders gewoon in euro's overmaken. Zelf eerst ff kijken wat de koerst is dan dat bedrag overmaken.
Ik zelf trek  altijd 1 peso af van wat de koers online is .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Adik

westernunion heeft via hun website nu ook overboeken naar bankrekeningen. Filippijnen staat als een van de deelnemende landen gemeld, dus het zal me verbazen als dat niet in hun valuta kan. 

Luke

Citaat van: gdv1880 op zaterdag  5 juli 2014, 13:35:57
Hallo,

Ik heb een hotel geboekt in Cebu.  Maar nu zou ik een overschrijving moeten doen in PHP.  Probleem is dat mijn bank (kbc) geen overschrijvingen wil doen in peso.
Weet iemand van julie soms een goede oplossing hiervoor.
vriendelijke groeten,
Gert

Is dat voor de betaling van het geboekte hotel?

gdv1880

Citaat van: Luke op zaterdag  5 juli 2014, 15:01:56
Citaat van: gdv1880 op zaterdag  5 juli 2014, 13:35:57
Hallo,

Ik heb een hotel geboekt in Cebu.  Maar nu zou ik een overschrijving moeten doen in PHP.  Probleem is dat mijn bank (kbc) geen overschrijvingen wil doen in peso.
Weet iemand van julie soms een goede oplossing hiervoor.
vriendelijke groeten,
Gert

Is dat voor de betaling van het geboekte hotel?

Ja,
Ze vragen om een deel vooraf te betalen om zeker te zijn van de reservatie.

jiggy

Kijk eens op www.booking.com of je datzelfde hotel via hen kan boeken.
Zo kan je dan reserveren en wordt het debet automatisch via je Visa-kaart verrekend.
Zo hoef je je helemaal niets aan te trekken van pesos, dollars of euro's..
Ik heb zelfs al ervaren dat (soms) kamerprijzen goedkoper zijn via booking.com dan via de eigen website van het hotel.
Ook worden reservatie- en annuleringsvoowaarden vermeld : men kan vaak tot 24 u voor aankomst annuleren zonder kosten !
Het onderzoeken waard, denk ik ...

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.