Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Zorginstituut Nederland

Gestart door Amice, dinsdag 8 juli 2014, 12:18:58

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Kwam het tijdens een sessie van link naar link tegen, maar heb nog geen tijd gehad om er verder in te duiken.

Wellicht voor AOWers en uitkeringsgerechtigden iets zinvols aangaande zorg verzekering in het buitenland?  :weetikniet:

Ervaringen en bevindingen graag hier dan hoef ik het niet meer uit te zoeken, ons bunt gemakzuchtig he.  :biggrinn:


http://www.zorginstituutnederland.nl/verzekering/buitenland/wonen+met+pensioen#Waarheefturechtopinuwwoonland?
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Ik kan nergens vinden dat de  :smiley-philippines: een "verdragsland" is  volgens de normen van het  "ZORGINSTITUUT NEDERLAND" ..........

http://www.zorginstituutnederland.nl/verzekering/buitenland/aanvullende+informatie/verdragslanden


Dus vergeet het maar voor degenen die op de  :smiley-philippines: met pensioen of uitkering wonen...............?

LMBen

http://www.onvz.nl/zorg.htm?ch=def&id=zorgplan-internationaal-overig
Dit is ook zoiets, maar ik heb overal gezocht en er is gewoon niks hier in de filipijnen of niet te betalen en het is de vraag of ze wel betalen als er wat is.

Enige is gewoon ingeschreven blijven en ieder half jaar of zo terug.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

peldoman

Citaat van: Benincebu op dinsdag  8 juli 2014, 14:15:21
http://www.onvz.nl/zorg.htm?ch=def&id=zorgplan-internationaal-overig
Dit is ook zoiets, maar ik heb overal gezocht en er is gewoon niks hier in de filipijnen of niet te betalen en het is de vraag of ze wel betalen als er wat is.

Enige is gewoon ingeschreven blijven en ieder half jaar of zo terug.
Kan, maar je moet tenminste 4 maanden hier zijn elk jaar, ik praat over Nederland, België weet ik niet.
Hier een huis aanhouden CQ postadres werkt ook niet, want je bent verplicht om je uit te schrijven bij verblijf langer dan 8 maanden in de phils.


Ronny55

Citaat van: peldoman op dinsdag  8 juli 2014, 14:43:21
Citaat van: Benincebu op dinsdag  8 juli 2014, 14:15:21
http://www.onvz.nl/zorg.htm?ch=def&id=zorgplan-internationaal-overig
Dit is ook zoiets, maar ik heb overal gezocht en er is gewoon niks hier in de filipijnen of niet te betalen en het is de vraag of ze wel betalen als er wat is.

Enige is gewoon ingeschreven blijven en ieder half jaar of zo terug.
Kan, maar je moet tenminste 4 maanden hier zijn elk jaar, ik praat over Nederland, België weet ik niet.
Hier een huis aanhouden CQ postadres werkt ook niet, want je bent verplicht om je uit te schrijven bij verblijf langer dan 8 maanden in de phils.



Kan alleen voor mijn geval spreken, om verzekerd te zijn bij het RIZIV (Rijksinstituut_voor_Ziekte-_en_Invaliditeitsverzekering) in het buitenland (nietcontractlanden) moet je minimaal 6 maanden in  :belgiesmiley: verblijven. Dat is de regel om

je ziektekosten in de  :smiley-philippines: bvb terugbetaald te krijgen.

Nu ik permanent in de  :smiley-philippines: ben ik nog steeds verzekerd bij het RIZIV. Alleen krijg ik enkel de ziektekosten gemaakt in  :belgiesmiley: terugbetaald. Ben nog steeds lid van

de ziekekas "De Voorzorg" met officieel addres in de   :smiley-philippines: . Betaal maandelijk mijn sociale lasten , op mijn pensioen afgehouden, mijn lidmaatschap bij de "voorzorg"

jaarlijks als ik in  :belgiesmiley: ben....heb al diverse ingrepen in  :belgiesmiley: laten doen geen problemen. Ben als diabetis nog steeds bij de "Diabetischconventie" en ontvang mijn

benodigheden voor diabetisch nog steeds gratis.( Meetapperatuur,strips, insuline en andere medicatie). Moet wel jaarlijks naar  :belgiesmiley: voor controle en om de medicatie af te

halen. Alle andere uitleg van dat kan niet das onmogelijk enz, onzin. Ik betaal maandelijks mijn bijdrage dus blijf ik in  :belgiesmiley: verzekerd.

Heb wel 7 jaar geleden van de "Christelijke mutualiteit" moeten overschakelen naar "De Voorzorg" , die (CM) wilde mijn lidmaarschap als in de  :smiley-philippines: wonende niet

aanvaarden, die maakten me wijs dat dat niet kon, niettegenstaande ik duidelijke informatie van het RIZIV voorlegde
. Zo vermoed ik dat er vele "misgeinformeerd" zijn door de

mutualiteiten.. :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Citaat van: bananacreek op dinsdag  8 juli 2014, 14:07:06
Ik kan nergens vinden dat de  :smiley-philippines: een "verdragsland" is  volgens de normen van het  "ZORGINSTITUUT NEDERLAND" ..........

http://www.zorginstituutnederland.nl/verzekering/buitenland/aanvullende+informatie/verdragslanden


Dus vergeet het maar voor degenen die op de  :smiley-philippines: met pensioen of uitkering wonen...............?

Daar zit uiteraard  de bottlenek maar  :nederlandsevlag: heeft wel een verdrag met de  :smiley-philippines: aangaande sociale diensten en kan zo een aanvulling voor zorgverzekering  gemakkelijk opgenomen worden, zeker als dat ook al gebeurd met Marokko.

Maar voor het zover is dien je wel enig juridische gevechten en vooral politieke gevechten af te handelen.

Ik heb ze een email gestuurd en wacht op antwoord, die uiteraard overduidelijk is en zal a.d.h.daarvan eens bezwaar en beklag indienen.
Eens kijken of we een bal aan het rollen kunnen krijgen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Bulldozer

Citaat van: peldoman op dinsdag  8 juli 2014, 14:43:21
Citaat van: Benincebu op dinsdag  8 juli 2014, 14:15:21
http://www.onvz.nl/zorg.htm?ch=def&id=zorgplan-internationaal-overig
Dit is ook zoiets, maar ik heb overal gezocht en er is gewoon niks hier in de filipijnen of niet te betalen en het is de vraag of ze wel betalen als er wat is.

Enige is gewoon ingeschreven blijven en ieder half jaar of zo terug.
Kan, maar je moet tenminste 4 maanden hier zijn elk jaar, ik praat over Nederland, België weet ik niet.
Hier een huis aanhouden CQ postadres werkt ook niet, want je bent verplicht om je uit te schrijven bij verblijf langer dan 8 maanden in de phils.


Wat een onzin. Sinds ik permanent in de Filippijnen woon ben ik, mijn vrouw en onze dochter verzekerd via onvz internationaal. Je mag dus wel permanent in de Filippijnen wonen. Declaraties kan je on-line indienen en staat binnen een paar dagen op je bank rekening. Helemaal niet de vraag of ze wel betalen, dat doen ze gewoon. Nog nooit gezeur gehad over ingediende decleraties.

Amice

Citaat van: Bulldozer op woensdag  9 juli 2014, 05:20:45
Citaat van: peldoman op dinsdag  8 juli 2014, 14:43:21
Citaat van: Benincebu op dinsdag  8 juli 2014, 14:15:21
http://www.onvz.nl/zorg.htm?ch=def&id=zorgplan-internationaal-overig
Dit is ook zoiets, maar ik heb overal gezocht en er is gewoon niks hier in de filipijnen of niet te betalen en het is de vraag of ze wel betalen als er wat is.

Enige is gewoon ingeschreven blijven en ieder half jaar of zo terug.
Kan, maar je moet tenminste 4 maanden hier zijn elk jaar, ik praat over Nederland, België weet ik niet.
Hier een huis aanhouden CQ postadres werkt ook niet, want je bent verplicht om je uit te schrijven bij verblijf langer dan 8 maanden in de phils.


Wat een onzin. Sinds ik permanent in de Filippijnen woon ben ik, mijn vrouw en onze dochter verzekerd via onvz internationaal. Je mag dus wel permanent in de Filippijnen wonen. Declaraties kan je on-line indienen en staat binnen een paar dagen op je bank rekening. Helemaal niet de vraag of ze wel betalen, dat doen ze gewoon. Nog nooit gezeur gehad over ingediende decleraties.

Als iedereen zich bij ONVZ kon verzekeren was er voor niemand een probleem.
Eenmaal wonende in de  :smiley-philippines: en uitgeschreven in   :nederlandsevlag:, heeft men geen goed alternatief voor handen.
Alle verzekeringen sluiten bestaande aandoeningen uit of vragen grof geld om het mee te verzekeren.

Men doet er handig aan om voor vertrek zich onder een  :nederlandsevlag: te verzekeren in het buitenland, er zijn verzekeringen die dergelijk program hebben voor sporters,musikanten, offshore werkers etc.  ook al ben je geen van deze beroepen kun je er beter maar over liegen om dergelijke verzekering te verkrijgen.

Het is van den zotten dat turken en marrokanen wel zorgverzekerd zijn in hun land maar  :nederlandsevlag:zelf daarop worden gediscrimineerd.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

peldoman

Zorgplan Internationaal


Voor wie?

Wanneer u woont en/of werkt in Nederland, komt u in aanmerking voor de basisverzekering. Werkt of verblijft u langdurig in het buitenland of ontvangt u inkomsten vanuit het buitenland? Dan bieden wij een passende oplossing met het Zorgplan Internationaal.

Het Zorgplan Internationaal is voor u van toepassing in de volgende situaties:
-U verblijft langdurig in het buitenland (of gaat dit doen), u bent niet ingeschreven bij een Nederlandse gemeente en u ontvangt geen inkomsten uit Nederland, maar u heeft wél in de afgelopen zes maanden een Nederlands verzekeringsverleden gehad
-U woont in Nederland, maar u ontvangt inkomsten uit het buitenland
-U bent buitenlands ambassadepersoneel in Nederland (geldt ook voor gezinsleden die in Nederland wonen zonder eigen inkomsten uit Nederland)

Geen inkomsten uit  :nederlandsevlag: