Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Aanvraag BSN buitenlandse partner

Gestart door Sjors van de Rebellenclub, dinsdag 22 juli 2014, 12:44:34

Vorige topic - Volgende topic

Sjors van de Rebellenclub

Iemand een idee hoe je een BSN aanvraagt voor een buitenlandse partner?

Volgens mijn pensioenfonds heeft mijn Filippijnse vrouw een Burger Service Nummer nodig om aanspraak te maken op mijn pensioen indien ik kom te overlijden. Dit zou volgens mij pensioenfonds via de belastingdienst in Heerlen gaan. Heb hiermee inmiddels contact gehad, maar stuite direct al tegen een paar hoge muren aan.

We zijn in de Filippijnen getrouwd en is in Nederland geregistreed.
We wonen in/op de Filipijnen en hebben geen anderen plannen.
Zelf sta ik nog in geschreven in Nederland.




joost


Hallo Sjors.
Om 'n BSN nummer in Nederland te krijgen moet je vrouw bij de gemeente ingeschreven te worden waar jij ook ingeschreven staat. Nadat jullie de documenten ingevuld hebben worden deze gegevens gecontroleerd en na ongeveer twee weken krijg je 'n schrijven thuis met het BSN nummer.

Fail_over

Nee hoor, ik had voor mijn vrouwtje al een BSN nog voordat ze 1 voet op Europese grond had gezet. Dus het kan wel.

Geef maar een PM voor de instantie die dat voor mij geregeld heeft.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

joost

Ik leg hem alleen uit hoe ik het gedaan heb met mijn vriendin. Er  leiden duizenden wegen naar Rome.

Fail_over

Hij woont in  :smiley-philippines:, is ook niet van plan om naar  :nederlandsevlag: te gaan, wat ik uit zijn post begrijp. Dus inschrijven van zijn vrouwtje in de  :nederlandsevlag: gemeente is onmogelijk als zij niet hier is, en geen visa heeft.
Verder is het voor de  :nederlandsevlag: belasting en regelgeving makkelijker als je voor je Asawa een BSN aanvraagt. Ook voor eventuele kinderbijslag of Huwelijks toeslag.
Zolang je de  :nederlandsevlag: nationaliteit hebt zijn er toch nog een paar kleine voordeeltjes, ook al woon je permanent op de  :smiley-philippines:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Cosyns Guy

Citaat van: Fail_over op donderdag 24 juli 2014, 10:06:57
Hij woont in  :smiley-philippines:, is ook niet van plan om naar  :nederlandsevlag: te gaan, wat ik uit zijn post begrijp. Dus inschrijven van zijn vrouwtje in de  :nederlandsevlag: gemeente is onmogelijk als zij niet hier is, en geen visa heeft.
Verder is het voor de  :nederlandsevlag: belasting en regelgeving makkelijker als je voor je Asawa een BSN aanvraagt. Ook voor eventuele kinderbijslag of Huwelijks toeslag.
Zolang je de  :nederlandsevlag: nationaliteit hebt zijn er toch nog een paar kleine voordeeltjes, ook al woon je permanent op de  :smiley-philippines:
Heb een vraagje Fail_Over,bedoel je met inschrijven laten registreren van het huwelijk in de gemeente of inschrijven als zijnde wonende daar ?
Huwelijk laten registreren en laten overschrijven in je gemeente van herkomst kan toch geen probleem zijn als je permanent in het buitenland woont ?
Ik had toch geen probleem om het te laten registreren en overschrijven in mijn gemeente van herkomst en wij wonen permanent in Spanje.

Fail_over

Er is idd een verschil tussen het inschrijven van het huwelijk of de persoon.

Huwelijk kan ingeschreven worden in het GBA in Den Haag, en vervolgens in je gemeente. Dit laatste is overigens niet perse nodig. Alleen handig als je een uitreksel wilt, dan hoef je niet steeds naar Den Haag.

Inschrijven van je Asawa in de Gemeente kan alleen als ze in persoon bij de balie verschijnt. Dan moet ze dus een visa hebben.

Voor het aanvragen van een BurgerServiceNummer voor je Asawa, ook al heeft ze (nog) geen visa, en woont nog steeds in het buitenland, dient je huwelijk minstens in Den Haag geregistreerd staan.
Vervolgens kan er via speciale papieren van de belastingdienst (Ik weet niet welke, want mijn belastingadviseur heeft dat voor mij gedaan) een BSN aangevraagd worden.
Dan kan je aanspraak maken op huwelijkskorting enz. enz.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Tinulang_Manok

Dat heb ik ook voor mijn vrouw gedaan, aangezien we in Duitsland wonen maar wel willen genieten van de algemene heffingskorting ed.

1. Ik heb ons huwlijk geregistreerd in Den Haag.

2. Ik heb een brief geschreven naar de Belastingdienst Kantoor Buitenland Postbus 2865, 6401 DJ Heerlen.

In die brief heb ik netjes gezet dat ik graag een BSN zou willen hebben voor mijn vrouw en daarbij haar gegevens:
- Naam, Voornaam, Meisjesnaam
- Geboortedatum, Geboorteplaats
En dan nog mijn gegevens:
- Naam, Voornamen
- Geboortedatum, Geboorteplaats
- BSN-nummer

Daarbij heb ik gevoegd:
- Een kopie van het paspoort van mijn vrouw
- Een kopie van het uittreksel van onze huwlijksakte (en dan de versie uit Den Haag, niet de Filippijnse versie)
- De Aufenhaltsbescheinigung (dat is een uittreksel uit het bevolkingsregister)

Een paar weken later had mijn vrouw een BSN-nummer.
Amare et sapere vix deo conceditur

Amice

Citaat van: Tinulang_Manok op donderdag 24 juli 2014, 14:34:07
Dat heb ik ook voor mijn vrouw gedaan, aangezien we in Duitsland wonen maar wel willen genieten van de algemene heffingskorting ed.

1. Ik heb ons huwlijk geregistreerd in Den Haag.

2. Ik heb een brief geschreven naar de Belastingdienst Kantoor Buitenland Postbus 2865, 6401 DJ Heerlen.

In die brief heb ik netjes gezet dat ik graag een BSN zou willen hebben voor mijn vrouw en daarbij haar gegevens:
- Naam, Voornaam, Meisjesnaam
- Geboortedatum, Geboorteplaats
En dan nog mijn gegevens:
- Naam, Voornamen
- Geboortedatum, Geboorteplaats
- BSN-nummer

Daarbij heb ik gevoegd:
- Een kopie van het paspoort van mijn vrouw
- Een kopie van het uittreksel van onze huwlijksakte (en dan de versie uit Den Haag, niet de Filippijnse versie)
- De Aufenhaltsbescheinigung (dat is een uittreksel uit het bevolkingsregister)

Een paar weken later had mijn vrouw een BSN-nummer.


Dat is idd de meest gangbare weg die er te bewandelen valt.


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent