eerste bezoek aan de filipijnen wat allemaal nodig

Gestart door drikvis1968, dinsdag 19 augustus 2014, 11:12:10

Vorige topic - Volgende topic

drikvis1968

beste lezers

misschien een domme vraag maar wat heb je allemaal nodig voor een kort verblijf in de filipijnen
- volstaat de belgisch standaart id of moet je een internationaal reispas hebben
- visum nodig of niet en hoe moet je dat aanvragen


Fail_over

Kort verblijf = minder dan 29 dagen. Krijg je automatisch visa voor 29 dagen en kan je keer op keer voor 29 dagen verlengen.

Reispas moet visa stempels kunnen bevatten dus paspoort.

Diaree pillen, deet tegen de muggen, enz enz.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Rich

Rich de Nederbelg.

Amice

Nu ken ik toch een aantal  :nederlandsevlag: die veelal zonder koffer naar de phils vertrekken en enkel handbagage hebben.

Paspoort- GELD- kleding
Dat is het meest noodzakelijke. Het meeste kun je hier toch wel kopen en stimuleert meteen de economie van een derde wereld land.  :thumb:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

peldoman

Ik hoor niets over inentingen, is dat alleen bij langer verblijf aan te raden?

Amice

Wellicht dat Tetanis aan te bevelen is ter volledige bescherming bij wonden etc. maar verder niet tenzij je naar gebieden wenst te gaan waar malaria heerst, dan kan uiteraard ook malaria.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

niceke

Ikzelf heb me voor alle zekerheid laten inenten tegen Hepatitis A en B alsook voor Tyfus.

Beschermingsduur hepatitis A inenting:
De beschermingsduur is afhankelijk van het merk vaccin: voor Havrix en Epaxal één jaar, voor Avaxim drie jaar. Als je de hepatitis A injectie na zes tot twaalf maanden herhaalt, ben je 25 jaar beschermd. De bescherming is ook 25 jaar als je jaren na de eerste hepatitis A inenting je tweede haalt

Hepatitis B: na serie van 3 vaccinaties levenslang 

De beschermingsduur van het buiktyfus vaccin is drie jaar.


Fail_over

Citaat van: peldoman op dinsdag 19 augustus 2014, 12:15:24
Ik hoor niets over inentingen, is dat alleen bij langer verblijf aan te raden?

Had ik alleen de eerste x gedaan, daarna vond ik het niet nodig. Als je richting het zuiden of palawan gaat kan je het nog overwegen.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

niceke

Ik verblijf meestal in Mindanao in de buurt van Surallah.
Daar lijkt me hmm wel aangewezen.

Alsook Malaria-pillen (Malarone) maar deze kosten 44 euro voor doosje met 12 pillekes  :crazy: en 1 pil per dag. Was eventjes slikken toen ik achter 3 doosjes ging (3 weken).

Het is beter te voorkomen dan genezen maar men kan ook zo ver in gaan als men wilt.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Amice op dinsdag 19 augustus 2014, 12:08:46
Nu ken ik toch een aantal  :nederlandsevlag: die veelal zonder koffer naar de phils vertrekken en enkel handbagage hebben.

Paspoort- GELD- kleding
Dat is het meest noodzakelijke. Het meeste kun je hier toch wel kopen en stimuleert meteen de economie van een derde wereld land.  :thumb:
alleen grote maten kleding word moeilijk..
 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.