Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visum kort verblijf

Gestart door Christof, dinsdag 2 september 2014, 10:08:10

Vorige topic - Volgende topic

Christof

Ga proberen in mei 2015 men vriendin naar hier te brengen door middel van VISA kort verblijf (2 weken) omdat ze moet werken en zo kan ze niet langer.

Heb bijna alle nodige documten,
Enkel nog een paar vraagjes.

Ik ga dit jaar in oktober, mag ik nu al aan men boekhouder men bewijs van inkomsten vragen? Daar men vriendin pas in februari 2015 mag gaan naar de ambassade ( 3 maanden voor vertrek).
En moet ik een bewijs hebben dat ik haar kan huisvestingen?


daf105paccar

Bewijs van boekhouder wordt met argusogen bekeken.
Belastingsbrief is beter.

Amice

Als inkomens bewijs dienen de laatste 3 loonstroken overhandigd te worden.

Bij vast dienstverband kan ook een loonbelastingverklaring en laatste belastingaangifte dienen.

Qua huisvestings bewijs kan huurovereenkomst-koopakte dienen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Christof

Loonstrook kan ik niet geven, daar ik zelfstandig ben, en belastingsbrief, is van februari 2014, Sarah gaat pas in februari 2015 naar de ambassade, dus denk ik dat ze deze niet zullen aanvaarden.

Kopie van de koopakte moet ik dan nog doen.

Moet je al visum fee betalen voor ze naar de ambassade gaat, waar en hoe?

En moet ik onze band kunnen bewijzen als vriendenbezoek?

Mijn gemeente vertelde me dat als zij binnenkomt, we  niet verplicht zijn om met haar naar de gemeente te gaan, daar het maar gaat om 14 dagen, en omdat die mevrouw mij ook een beetje kent, maar kan dit geen negatieve gevolgen geven?


Amice

Als zelfstandige dien je normaliter de balans te overhandigen van de laatste 12 maanden.

Indien er echter een belasting besluit van 2013 voorligt dan dient men deze te accepteren aangezien de aangifte voor 2014 (begin 2015) nog niet voorligt(kan liggen).
naast  deze aangifte kan men wel aanvullende balans gegevens vragen of er in 2014 voldoende winst is gemaakt.

Visum fee's worden betaald bij de ambassade of er moet recent iets veranderd zijn maar dan nog zal betaling bij de ambassade mogelijk moeten zijn.

Een vriendschapsband kun je simpelweg bewijzen door aan te geven dat je elkander kent, echter is dat niet genoeg om haar uit te nodigen, dus enige onderbouwing zal op zijn plaats zijn.

Let wel, zij zal bij de ambassade een interview krijgen, waaruit voor de ambassade haar werkelijke bedoelingen zou moeten blijken en of vermeende terugkeer  ( ondanks garantie daarvoor) zal plaatsvinden.

Iedere vreemdeling dient zich binnen 3 dagen na aankomst te melden bij de vreemdelingen politie(dus niet bij de gemeente), althans dit is zo in  :nederlandsevlag:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Heb ook een vraagje over Visum kort verblijf. Wij zijn van plan volgend jaar april naar  :belgiesmiley: te gaan , visum van mijn asawa is geen probleem ,dat heeft ze al . Nu wilde we haar 11 jarig zoontje graag meenemen en uiteraard heeft hij wel een paspoort maar geen visum, dus had ik enkele vragen , want zo heel duidelijk kan ik het op de site niet vinden.

   Wanneer kunnen we best beginnen met de aanvraag.

   Welke documenten hebben we precies voor hem nodig.

   Moet de uitreis toelating van der DSWD daarbij zijn. (geen vader bekend of op de geboorteakte.)

  Uiteraard is er geen uitnodiging vanuit  :belgiesmiley: hij gaat tenslotte met ons mee.


Misschien is iemand die deze situatie al eens voor gehad heeft. Alle raadgevingen zijn welkom.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Pinocchio

Voor de Belgische wetgeving geldt het principe dat moeder en kind niet kunnen gescheiden worden,
Dat betekend dat het kind automatisch een visum krijgt als de moeder het recht heeft om naar Belgie te reizen.

Uiteraard moet in dit geval ook de Filippijnse immigratie procedure gevolgd te worden die volledig los staat van de Belgische.

Let wel dat de procedure verschilt voor -12 en +12 jarigen.

Zie ook:

http://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/Bijkomende_reisinformatie/reizen_met_minderjarige_kinderen/

daf105paccar

Citaat van: Ronny55 op woensdag  3 september 2014, 07:30:00
Heb ook een vraagje over Visum kort verblijf. Wij zijn van plan volgend jaar april naar  :belgiesmiley: te gaan , visum van mijn asawa is geen probleem ,dat heeft ze al . Nu wilde we haar 11 jarig zoontje graag meenemen en uiteraard heeft hij wel een paspoort maar geen visum, dus had ik enkele vragen , want zo heel duidelijk kan ik het op de site niet vinden.

   Wanneer kunnen we best beginnen met de aanvraag.

   Welke documenten hebben we precies voor hem nodig.

   Moet de uitreis toelating van der DSWD daarbij zijn. (geen vader bekend of op de geboorteakte.)

  Uiteraard is er geen uitnodiging vanuit  :belgiesmiley: hij gaat tenslotte met ons mee.


Misschien is iemand die deze situatie al eens voor gehad heeft. Alle raadgevingen zijn welkom.

Ronny,ik dacht dat je de jongen geadopteerd had?

Ronny55

Citaat van: daf105paccar op zaterdag  6 september 2014, 10:35:09
Citaat van: Ronny55 op woensdag  3 september 2014, 07:30:00
Heb ook een vraagje over Visum kort verblijf. Wij zijn van plan volgend jaar april naar  :belgiesmiley: te gaan , visum van mijn asawa is geen probleem ,dat heeft ze al . Nu wilde we haar 11 jarig zoontje graag meenemen en uiteraard heeft hij wel een paspoort maar geen visum, dus had ik enkele vragen , want zo heel duidelijk kan ik het op de site niet vinden.

   Wanneer kunnen we best beginnen met de aanvraag.

   Welke documenten hebben we precies voor hem nodig.

   Moet de uitreis toelating van der DSWD daarbij zijn. (geen vader bekend of op de geboorteakte.)

  Uiteraard is er geen uitnodiging vanuit  :belgiesmiley: hij gaat tenslotte met ons mee.


Misschien is iemand die deze situatie al eens voor gehad heeft. Alle raadgevingen zijn welkom.

Ronny,ik dacht dat je de jongen geadopteerd had?
Jaja maar de administratieve molens draaien hier nog langzamer dan waar ook. Dus nog altijd mee bezig.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronny55

Citaat van: Pinocchio op woensdag  3 september 2014, 07:53:32
Voor de Belgische wetgeving geldt het principe dat moeder en kind niet kunnen gescheiden worden,
Dat betekend dat het kind automatisch een visum krijgt als de moeder het recht heeft om naar Belgie te reizen.

Uiteraard moet in dit geval ook de Filippijnse immigratie procedure gevolgd te worden die volledig los staat van de Belgische.

Let wel dat de procedure verschilt voor -12 en +12 jarigen.

Zie ook:

http://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/Bijkomende_reisinformatie/reizen_met_minderjarige_kinderen/

Intussen zijn we er ook achter gekomen dat het kind,-12, gekoppeld wordt al het al dan niet verkrijgen van een visum door de ouders, in ons geval de moeder.

Vermits de moeder (mijn vrouw) al een geldig visum heeft zal het geen probleem zijn.

Aanvraag formulier invullen , origineel geboorteakte (indien vader vemeld ,toestemming van de vader, gelegaliseerd door DFA en door de  :belgiesmiley: ambassade, in ons geval niet van toepassing) Twee pasfoto's......Afspraak maken , Mijn asawa samen met de jongen naar Manila . Dat was het zo ongeveer.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.