Welke Nederlandse bank bij verblijf in de Philipijnen.

Gestart door peldoman, woensdag 3 september 2014, 11:44:30

Vorige topic - Volgende topic

opinie

Citaat van: Lex1980 op woensdag  3 september 2014, 22:31:33
Op www.icbc.co.nl kunt u lezen dat ze passen uitgeven met een limiet van 20.000 rmb en respectievelijk 2.000 euro hanteren. In de tabel staat dat atm buiten china niet mogelijk is maar weet uit zeer naaste ervaring dat deze ook in thailand en filippijnen werkt bij automaten met een unionpay label.  :jajaja: de persoon in kwestie had zeker ook geen rmb op de rekening maar gewoon euro. Want de euro's heb ik zelf naar ze overgemaakt  :atyourservice:

Er zijn duidelijk tegenstrijdigheden aangaande limieten en zelf gebruik in het buitenland (gezien vanuit PRC).
Unionpay spreekt over search for ATM with or without chip, terwijl ICBC enkel over een magneetstrip spreekt.
Vermits het werkt in Thailand en de Filippijnen, klopt de info van ICBC niet helemaal.

Ik heb nooit beweerd dat de rekening in RMB was! Ik meldde de kosten volgens Unionpay en die waren weergegeven in RMB.

Citaat van: Lex1980 op woensdag  3 september 2014, 18:37:36
Citaat van: Pinocchio op woensdag  3 september 2014, 18:27:31
Citaat van: Lex1980 op woensdag  3 september 2014, 16:28:11
Daglimiet van de pas 2000 euro.
Een ATM waar je in de Filippijnen Euro's uit haalt bestaat niet
Gaat om euro equivalent.

Zelfde misverstand. Blijkbaar maakt praten over geld mensen zo gespannen dat ze te snel lezen.  :dollareyes:  :lachen:

Citaat van: Ronny55 op donderdag  4 september 2014, 01:06:19
Er worden hier zoveel problemen gemaakt over geld vanuit  :eu: op een goedkope manier naar de  :smiley-philippines: te transfereren.
Citaat van: peldoman op woensdag  3 september 2014, 11:44:30
De volgende vragen zitten me dwars en kom ik nog niet uit.
Betreft bankzaken bij verblijf in de Phils.

Welke Nederlandse bank is aan te raden wat betreft kosten voor pinnen,opname, limiet en overschrijvingen vanuit de Filipijnen?

De vraag is bankzaken bij verblijf. Maar welk verblijf? Kort of lang tijdelijk verblijf? Definitieve verhuis?
Zoals eerder opgemerkt, zijn de regels voor een plaatselijke rekening heel erg onderhevig aan willekeur.

Het is daarom steeds nuttig om een waaier aan mogelijkheden met de bijbehorende ervaringen te vermelden.
De lezer kan dan de oplossing die hem het beste past selecteren.

Geld, geld, geld: zoveel zorgen. Als iemand echter van zijn zorgen verlost wil worden, ben ik altijd bereid een helpende hand toe te reiken:

[expando]http://cain0110.files.wordpress.com/2009/05/openhand.jpg[/expando]

Merry Xmas, where's my pasalubong?  :lachen:   :dollareyes:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Lenn

Bij kort verblijf gewoon cash meenemen.Als je met z'n 2en bent 20000$ max.ATM is te duur met de 200php transactie+wisselkoers.
Bij def. verblijf HSBC account.Maak je euro's over naar je euroaccount. en de beste wisselkoers.

peldoman

Citaat van: Lenn op donderdag  4 september 2014, 12:00:31
Bij kort verblijf gewoon cash meenemen.Als je met z'n 2en bent 20000$ max.ATM is te duur met de 200php transactie+wisselkoers.
Bij def. verblijf HSBC account.Maak je euro's over naar je euroaccount. en de beste wisselkoers.

Dit lijkt mij ook de beste oplossing. Alleen, Euroaccount daar twijfel ik over.

Amice

Citaat van: peldoman op donderdag  4 september 2014, 12:21:47
Citaat van: Lenn op donderdag  4 september 2014, 12:00:31
Bij kort verblijf gewoon cash meenemen.Als je met z'n 2en bent 20000$ max.ATM is te duur met de 200php transactie+wisselkoers.
Bij def. verblijf HSBC account.Maak je euro's over naar je euroaccount. en de beste wisselkoers.

Dit lijkt mij ook de beste oplossing. Alleen, Euroaccount daar twijfel ik over.

Je kunt bij HSBC ook een peso account openen zo ook een dollar account maar het blijft een beetje hetzelfde.
Ofwel de koers wordt omgerekend als je overboekt of de koers wordt berekend op moment je opneemt.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

peldoman

Ik zit meer te denken aan; welke valuta omzetten bij een wat groter bedrag, zeg â,¬50000,00 of  â,¬75000,00
Mijn vertrouwen in de Euro is zero!
De Noorse kroon is zo'n 30% overgewaardeerd dus die valt af.
Dollar loopt ten einde.
Ja , misschien zie ik het te pessimistisch.

Rich

Citaat van: peldoman op donderdag  4 september 2014, 19:23:41
Ik zit meer te denken aan; welke valuta omzetten bij een wat groter bedrag, zeg â,¬50000,00 of  â,¬75000,00
Mijn vertrouwen in de Euro is zero!
De Noorse kroon is zo'n 30% overgewaardeerd dus die valt af.
Dollar loopt ten einde.
Ja , misschien zie ik het te pessimistisch.


Dollar loopt ten einde? Hoe bedoel je?   

En de Euro, tja, volgens hem gaat het helemaal niet slecht met de Euro : http://marketupdate.nl/nieuws/economie/valutacrisis/jim-rickards-de-euro-is-de-sterkste-valuta-in-de-wereld/
Rich de Nederbelg.

Adik

Citaat van: peldoman op donderdag  4 september 2014, 19:23:41
Ik zit meer te denken aan; welke valuta omzetten bij een wat groter bedrag, zeg â,¬50000,00 of  â,¬75000,00
Mijn vertrouwen in de Euro is zero!
De Noorse kroon is zo'n 30% overgewaardeerd dus die valt af.
Dollar loopt ten einde.
Ja , misschien zie ik het te pessimistisch.


Zorg dat je in ieder geval te allen tijden een bedrag beschikbaar houdt in de valuta van je lasten. Anders krijg je van die Ijslandse taferelen van een paar jaar terug.
Als het restant bedrag nog een beetje de moeite waard is: S  P  R  E  I  D  E  N   

peldoman

Citaat van: Rich op donderdag  4 september 2014, 19:36:59
Citaat van: peldoman op donderdag  4 september 2014, 19:23:41
Ik zit meer te denken aan; welke valuta omzetten bij een wat groter bedrag, zeg â,¬50000,00 of  â,¬75000,00
Mijn vertrouwen in de Euro is zero!
De Noorse kroon is zo'n 30% overgewaardeerd dus die valt af.
Dollar loopt ten einde.
Ja , misschien zie ik het te pessimistisch.


Dollar loopt ten einde? Hoe bedoel je?   

En de Euro, tja, volgens hem gaat het helemaal niet slecht met de Euro : http://marketupdate.nl/nieuws/economie/valutacrisis/jim-rickards-de-euro-is-de-sterkste-valuta-in-de-wereld/
Volgens de prognose van de Amerikaanse zakenbank Merrill Lynch is het de vraag of de Amerikaanse dollar uiterlijk 2014 nog een wereldmunt zal zijn. Er zijn indicaties dat dat niet het geval is. Een paar fasen zijn te onderscheiden en de dollar is bijna in fase 3 van verval. Bovendien staat de kredietwaardigheid van de VS onder druk wat de waarde van de dollar weinig goeds doet.
Als de dollar dezelfde evolutie gaat meemaken als het goud, kan dat volgens Merrill Lynch als volgt gaan. Drie fasen worden hierbij onderscheiden. De dollar zit in 2007 in fase 2 en fase 3 lijkt niet ver meer weg:
1.Fase één is de ontkenningsfase. Diversificatie wordt nog niet toegepast. Beleggers en bankiers geloven dat het allemaal nog niet zo'n vaart zal lopen. De dollar beweegt vrij stabiel.
2.Fase twee. Diversificatie komt geleidelijk op gang. Centrale banken worden voorzichtiger met de dollar. Er bestaat steeds meer voorzichtigheid omtrent het aanhouden van reserves. Grote partijen willen liever in een sterke munt worden betaald. Gelet op de financieringsbehoeften van de VS leidt dit tot een neerwaartse druk op de dollar.
3.De laatste fase bestaat uit het actief diversifiëren, waarmee bestaande reserves actief worden omgezet in andere deviezen. Gelet op de grote dollarvoorraden in de centrale banken kan er dan door een sneeuwbaleffect een scherpe prijsdruk op gang komen. Zodra één centrale bank verkoopt, moeten andere reageren. Wie het eerst komt, die het eerst maalt. Wie later komt zal tegen aanzienlijk lagere koersen moeten verkopen.

Blauwvinger

Citaat van: peldoman op donderdag  4 september 2014, 19:23:41
Ik zit meer te denken aan; welke valuta omzetten bij een wat groter bedrag, zeg â,¬50000,00 of  â,¬75000,00
Mijn vertrouwen in de Euro is zero!
De Noorse kroon is zo'n 30% overgewaardeerd dus die valt af.
Dollar loopt ten einde.
Ja , misschien zie ik het te pessimistisch.

Het verhipt moeilijk. Omdat ik geloof dat de komen jaren dingen gaan gebeuren die we nu weglachen.
Het zal niet zo`n vaart lopen :crazy:
Einde van de dollar. Koude oorlog. het IS geweld over de hele wereld. econimische onzekerheid.  Misschien WW111  :denk:

Amice

Er is wel meer info over de verval van de dollar, welke waarschijnlijk gepaard zal gaan met de waardedaling van goud.
http://realcurrencies.wordpress.com/2013/04/07/the-dying-dollar/

Op goudvoorraad is ook de Euro gebaseerd , indien dus de dollar/goud  in verval raakt breekt de hel overal los.

Dan kan de euro als sterke munt worden gezien om de plaats van de dollar over te nemen maar, die zal dan toch ook een behoorlijke knauw krijgen.

Het is overigens al langer bekend dat de USA zich daar zelf ook bewust van is en pogingen doet om een nieuwe munt eenheid te krijgen in combinatie met o.a.de Canadese dollar en zelfs de mexicaanse peso.
Of dat bewaarheid wordt zullen we moeten afwachten. :weetikniet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent