Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Reis naar Bohol komende maand! :)

Gestart door intered, zondag 7 september 2014, 11:27:05

Vorige topic - Volgende topic

intered

Goedendag een ieder,

Een kleine voorstel ronde: mijn naam is Edwin en enkele maanden geleden heb ik leuke Filipijnse dame leren kennen op een datingsite (https://www.perfectasianmatch.com) het klikte redelijk snel tussen ons en inmiddels gaat er geen dag voorbij dat we geen contact hebben. Dus het werd hoogtijd om een trip naar de Filipijnen toe boeken en haar te ontmoeten. Ze woont in Cebu, en voor de kenners onder ons, is dat 1 van de grootste steden in de Filipijnen (2de stad na Manila?).  Na een paar nachtjes in Cebu te verblijven vetrekken we daarna naar het eiland Bohol. En wat ik op de foto's kan achterhalen... paradijs! :)

Inmiddels heb ik al wat redelijk veel op het forum opgezocht, maar was eigenlijk benieuwd of er iemand al naar Bohol is geweest? En of daar nog tips en adviezen over kan geven? En uiteraard, niet te missen excusies!

Rich

Citaat van: intered op zondag  7 september 2014, 11:27:05
Goedendag een ieder,

Een kleine voorstel ronde: mijn naam is Edwin en enkele maanden geleden heb ik leuke Filipijnse dame leren kennen op een datingsite (https://www.perfectasianmatch.com) het klikte redelijk snel tussen ons en inmiddels gaat er geen dag voorbij dat we geen contact hebben. Dus het werd hoogtijd om een trip naar de Filipijnen toe boeken en haar te ontmoeten. Ze woont in Cebu, en voor de kenners onder ons, is dat 1 van de grootste steden in de Filipijnen (2de stad na Manila?).  Na een paar nachtjes in Cebu te verblijven vetrekken we daarna naar het eiland Bohol. En wat ik op de foto's kan achterhalen... paradijs! :)

Inmiddels heb ik al wat redelijk veel op het forum opgezocht, maar was eigenlijk benieuwd of er iemand al naar Bohol is geweest? En of daar nog tips en adviezen over kan geven? En uiteraard, niet te missen excusies!


Paar keer op Bohol geweest en is een prettig eiland om te verblijven.

http://itsmorefuninthephilippines.com/bohol/
Rich de Nederbelg.

klootzakken (voorheen Jens)

 :welcome: Cebu is volgens mij de 3e grootste stad .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Ronny55

Citaat van: jens op zondag  7 september 2014, 11:37:51
:welcome: Cebu is volgens mij de 3e grootste stad .
1 Manila.....2.Quezon City.....3 . Davao City.....4. Cotabato City.....5. Cebu City...... :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Cobra

 :welcome:

Cebu City (Officieel: City of Cebu, Cebuano: Dakbayan sa Sugbo, Filipijns: Lungsod ng Cebu) is een stad in de Filipijnen op het eiland Cebu. Cebu City is de hoofdstad van de gelijknamige provincie Cebu. De stad wordt ook wel de koningin van het zuiden genoemd en is de oudste stad van het land. Bij de laatste census in 2010 telde de stad ruim 866 duizend inwoners.[2] Het was daarmee de op vier na grootste stad van het land[3].

De metropool Cebu omvat naast de stad Cebu City nog negen andere steden en gemeenten. Metro Cebu is na Metro Manilla de dichtsbevolktste en grootste metropool van de Filipijnen.


BRON :http://nl.wikipedia.org/wiki/Cebu_City

Bohol :

The province is a popular tourist destination with its beaches and resorts.[5] The Chocolate Hills, numerous mounds of limestone formations, is the most popular attraction. The formations can be seen by land (climbing the highest point) or by air via ultralight airplane tours. Panglao Island, located just southwest of Tagbilaran City, is famous for its diving locations and routinely listed as one of the top ten diving locations in the world. Numerous tourist resorts dot the southern beaches and cater to divers from around the world. The Philippine Tarsier, the second-smallest primate in the world, is indigenous to the island.

BRON : http://nl.wikipedia.org/wiki/Bohol

Bohol is mooi Edwin, enkel na een paar dagen heb je het allemaal al gezien.

Je kan er eventueel ook nog gaan duiken bij een nederlander op zijn resort.

En als je een mooie filipina bij je hebt :copulatie: heb je langer vertier natuurlijk. :feestmutstoetertje: :happy:  :dance:  :cheerleader:

Wel oppassen voor :dollareyes:

Tis niet allemaal goud wat er blinkt.

Overigens is er in Cebu City ook een en ander te zien.

Tops o.a.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

Amice

 :welcome:

Ik vraag me af of Bohol wel een juiste keuze is op dit moment nu na de aardbeving daar en de verwoestende Yolanda typhoon.

Zover bekend zijn de chocolate hills danig beschadigd en forumlid huisman was er kort geleden en constateerde veel verlaten woningen vanwege vermoedelijk instortingsgevaar en wellicht vanwege de armoede.

Uiteraard hoeft dat geen reden te zijn om er weg te blijven maar ik denk wel dat men niet teveel moet verwachten daar.

ik geef het maar even ter overdenking mee.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Als we spreken over "Metro" dan is Cebu de tweede Metro city van de Filippijnen. (29 december 2013)

Metro Manila: 11.553.427 inwoners
Metro Cebu : 2.314.897 inwoners
Metro Davao : 2,046,181 inwoners
Metro CDO : 1.121.561 inwoners

http://en.wikipedia.org/wiki/Cities_of_the_Philippines#Metropolitan_areas

Blauwvinger

Citaat van: intered op zondag  7 september 2014, 11:27:05
Goedendag een ieder,

Een kleine voorstel ronde: mijn naam is Edwin en enkele maanden geleden heb ik leuke Filipijnse dame leren kennen op een datingsite (https://www.perfectasianmatch.com) het klikte redelijk snel tussen ons en inmiddels gaat er geen dag voorbij dat we geen contact hebben. Dus het werd hoogtijd om een trip naar de Filipijnen toe boeken en haar te ontmoeten. Ze woont in Cebu, en voor de kenners onder ons, is dat 1 van de grootste steden in de Filipijnen (2de stad na Manila?).  Na een paar nachtjes in Cebu te verblijven vetrekken we daarna naar het eiland Bohol. En wat ik op de foto's kan achterhalen... paradijs! :)

Inmiddels heb ik al wat redelijk veel op het forum opgezocht, maar was eigenlijk benieuwd of er iemand al naar Bohol is geweest? En of daar nog tips en adviezen over kan geven? En uiteraard, niet te missen excusies!


Heeft je gf je niet verteld dat er een aardbeving en thyfoon in Bohol is geweest  :confused2:

jiggy

Welkom op het forum!
Mocht je meer tips willen voor een aantal trips zijn er hier ongetwijfeld leden die je daarbij behulpzaam kunnen zijn.
Ikzelf heb ook een vriendin in Cebu City. Was daar nog vorige maand en.. we hebben ondermeer een heerlijke 2-daagse trip gemaakt met de scooter in het zuiden van Cebu : Cebu-City tot Alcar, dan het eiland overgestoken naar de westkust , de Kawasan-falls bezocht en via Barili weer naar zuid-oostkust (Carcar) en zo weer naar de City.
Heerlijk uitwaaien, op eigen tempo , niets geboekt, doch veel ontdekt ...
De scooter kostte 500 pesos per dag(met 2 helmen) , was in prima staat , 125 cc (ideaal tijdens het klimmen) en werd ons gratis vanuit Consolation geleverd in Cebu City. :)

Veel plezier op je reis en... Indien dit de eerste keer is : bereid je toch maar voor op een beetje een cultuurschok en... andere valkuilen  :thumb:

Koen

Welkom,

Afgelopen maart/april daar nog geweest. Ik landde met vliegtuig op luchthaven van Bohol, en ik verbleef op het Pangloa Island (dat is het schiereiland ten zuiden van Bohol) op Alona Beach. Alona Beach is de laatste jaren fel verandert, hotels schieten als paddestoelen uit de grond !
Op de weg naar Alona Beach was er niet veel te zien van de aardbeving, een paar putten in de weg edgl.

Ik was daar om te duiken, omdat vanaf Alona Beach veel boten vertrekken naar de eilandjes rondom. Misschien is het leuk om te snorkelen.

Een paar jaar geleden heb ik daar met mijn ex-vriendin 's morgens naar de dolfijnen gaan kijken (vanuit alona beach), op een andere dag echt den toerist uitgehangen op Bohol zelf:
- naar de Tarsiers gaan kijken (was mooi),
- Simply Butterflies Conservation Center (ok),
- Baclayon Church (was heel mooi binnenin, en ook het museum boven was zeer interessant) maar ik dacht dat de kerk met de aardbeving beschadigd was,
- Man made forest (was gewoon een bos voor mij :-)
- Eten op de Loboc Rivier met een drijvend restaurant (was speciaal, met live music)
- dan nog ergens gestopt bij een mini-dierentuin met slangen...

Verder heb je op Pangloa Island nog de Bohol Bee Farm (google it), maar deze heeft nu ook een kleine giftshop +restaurant op Alona Beach.

Groetjes,
Koen

p.s. als je met de boot van Cebu naar Bohol wil gaan, houd er altijd rekening mee dat de boten te laat kunnen zijn, of gewoon worden gecancelled wegens pech of zo. Neem je tijd om te reizen in de Filipijnen. Ik reis het liefst tijdens de dag daar.