Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

emigreren naar de fils

Gestart door pagud, maandag 15 september 2014, 12:12:46

Vorige topic - Volgende topic

Lammert de Haan

Citaat van: Luc op zondag  5 juni 2016, 21:17:54
Volgens de BBC

The supporters camp had suggested a monthly income of 2,500 Swiss francs (£1,755; $2,555) for adults and also SFr625 for each child.

http://www.bbc.com/news/world-europe-36454060
2.500 Zwitserse franken komt dan goed overeen met € 2.250, zoals ook al werd aangegeven in de Nederlandse media.
Disclaimer.
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Blauwvinger

Maar helaas, de stemmen zijn geteld en tis negatief.

t`Was ook te mooi om waar te zijn  :jajaja:

Ronny55

 :offtopic:

Vind je het abnormaal dat het er niet doorkwam , Lees even het onderstaande dan is het goed te begrijpen.



Emigratie: uw inkomen en uitgaven in Zwitserland
Posted on June 1, 2013 by Eva Hofkes
Wie denkt aan emigratie naar Zwitserland, vraagt zich doorgaans ook af wat van het inkomen uit arbeid of van het pensioen in geval van emigratie daadwerkelijk overblijft.

Vanzelfsprekend zijn de verschillen in woonkosten en in belastingtarieven per kanton erg verschillend, maar aan de hand van het doorsnee inkomen en de gemiddelde uitgaven per Zwitserse inwoner valt al veel zinnigs te zeggen.

Gemiddeld beschikt een Zwitsers huishouden over een bruto inkomen uit arbeid van 7270 Franken per maand. Daarnaast ontvangt 5% van de inwoners een relevant inkomen uit vermogen.

Na aftrek van de zogeheten obligatorische uitgaven bedraagt het besteedbaar inkomen gemiddeld CHF 6750 per maand

Met "obligatorische" uitgaven zijn bedoeld:

a) belastingen 11.9%
b) bijdrage sociale verzekeringen 10%
c) premie Krankenkasse 5.8%

Het netto bedrag per maand wordt als volgt aan de volgende posten besteed:
– wonen en energie: 15,4%
– vervoer: 8,0 %
– vrije tijd en ontspanning: 6,4%
– voeding en alcoholvrije dranken 6,8%
– vakantie: 5,5%
– verzekeringen en (vrijwillige) Zusatzversicherung ziektekosten: 3,5%

Wat blijft na al deze uitgaven over?

Per huishouden blijft dan in doorsnee CHF 1.210 per maand (12,6%) van het bruto inkomen over. Doorgaans wordt dit bedrag apart gelegd en gespaard. Pas bij een maandinkomen van CHF 4.900,= wordt in Zwitserland niet meer gespaard, daar in dat geval het gehele inkomen wordt besteed.

Van alle gepensioneerden besteedt 64% per jaar een deel van hun vermogen ter aanvulling van het huishoudelijk budget.

kasboeken.2013Conclusie: een gezin dat over een bruto jaarinkomen van ten minste CHF 60.000 beschikt, kan uit dit inkomen alle noodzakelijke uitgaven in Zwitserland bestrijden en, afhankelijk van het bedrag boven CHF 60.000 per jaar, enige luxe veroorloven en/of sparen "voor later".

Kijkend naar de grootste posten, moet vooraf duidelijkheid bestaan over de verwachte woonkosten, de belastingen en de hoogte van eventuele premies sociale verzekeringen. Ook voor zover het gaat om specifieke vragen over belastingheffing per kanton, kan ik u desgewenst nader adviseren

Bronnen:

Statistik Schweiz Bundesverwaltung admin.ch – Mai 2013
www.bfs.admin.ch

Bron: http://www.ondernemen.ch/openhuis/?p=684
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

stijn54

Vandaag antwoord gekregen van de ambassade in verband met inschrijving op de ambassade/emigreren
 
   
      

       Embassy of Belgium in Manila <Manila@diplobel.fed.be>
        Today at 5:18 AM







My apologies for writing in English as I do not master Dutch.



Regarding your migratory status in the Philippines, kindly contact the Embassy of the Philippines in Brussels as it is not advisable to remain in the country with only a tourist visa. For information on the types of Philippine Visa, only competent authority is best to ask on that matter.  Please check the link for more details: http://philembassy.be/



Anyway, to register you at the Embassy, you should be allowed to stay in the Philippines for a longer period than the 30 days for tourists.  That would mean that you'll have to present to the Embassy a copy of your ACR I-card (Alien Certificate Registration) as proof of registration in the Philippines, or at least a proof that you applied for a long stay status.



Please find below detailed information regarding registration at the Embassy of Belgium, MANILA.



DOCUMENTS REQUIRED FOR

REGISTRATION AT THE EMBASSY



A.      Copy of your Belgian identity card and passport



B.      Fully filled-in, dated and signed registration form (please see attached)



C.      "Model 8" form issued by your former municipality in Belgium as proof of de-registration there



D.      Copy of your ACR I-card (Alien Certificate Registration) as proof of registration in the Philippines



E.       Residence Certificate from your barangay in the Philippines as official proof of address (full details – included zip code – to be mentioned)



You can choose to clearly scan the required documents and send via email, that will ensure your registration provided the file is complete. The registration is free of charge.



Your registration at the Embassy entitles you to benefit from the same services as those provided by municipal authorities in Belgium i.e. issuance of passport, identity card or consular certificates (residence, civil status, family composition...).



Unless for passport applications and life certificates for which personal appearance is mandatory, request of identity card or consular certificates may be asked via email or at the consular counter of the Embassy from 8:30 am to 12noon, from Monday to Friday. Visit our website for detailed procedures (www.diplomatie.be/manila) or click here for any application forms in French or in Dutch. In case of doubts regarding the procedure, we advise you to contact the Embassy prior to your visit.



The following services are done on appointment only, after all documentations have been fully checked : Legal Capacity Certificate, Notarial Acts, Acts of Nationality or Civil Status.



Assuring you of our utmost attention and service.



Best regards,





Description: Description: belflag2Mae GIRON
Consular Assistant
Embassy of the Kingdom of Belgium

Multinational Bancorporation Center 9/F

6805 Ayala Avenue

1227 Makati City, Metro Manila
T: (+63 2) 8451869 x 818  |  F: (+63 2) 8452076   









WAT IS DE ERVARING VAN DE LEDEN AANGAANDE LANGER VERBLIJF IN DE FILIPPIJNEN OP BASIS VAN TOURISTENVIUM WELKE STEEDS VERLENGD WORDT want blijkbaar is dit niet aan te raden volgens de ambassade.
   


bananacreek

Ik ken een Belg die meer dan 20 jaar op een toeristen visum hier zit (natuurlijk incusief de nodige verlengingen) en de man heeft NIMMER problemen gehad met de  :smiley-philippines: immigration zowel de  :belgiesmiley: ambassade in Makati City............. :denk:


Luke

Na de eerste 2 maanden word je zo wie zo een ICARD aangesmeerd bij de BI dus ben je in orde volgens de BE Ambassade.
Het is toch de bedoeling om te emigreren dus ga je toch langer dan 2 maanden in de PH verblijven veronderstel ik....

panshit

Een toeristen visum kun je iedere 2 maanden verlengen met 2 maanden alleen na 36 maanden moet je het land uit bijvoorbeeld retourtje hong kong dan kun je weer 36 maanden op een toeristen visum blijven.Is alleen een dure grap iedere 2 maanden zo iets als 2900 peso.
Mijn zoon heeft nu de 36 maanden er op en moet het land uit.
Panshit

Luc

Wat met iemand met dubbele nationaliteit (Filipino + Belg)?

Kunnen die hun Belgisch paspoort en identiteitskaart laten vernieuwen op de ambassade?

Op de website van de ambassade staat :

B. Welke diensten mogen de consulaire ambtenaren NIET geven?

Bemiddelen voor personen met een dubbele nationaliteit wanneer zij zich in het land van hun andere nationaliteit bevinden
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Bulldozer

Ik ben geen Belg, maar in Nederland valt het vernieuwen van een paspoort niet onder bemiddelen...
Bemiddelen is meer assisteren in een geschil (met Filippijnse autoriteiten bijvoorbeeld).

Ik snap sowieso niet waarom je je moet inschrijven op de ambassade. Als Nederlander hoeft dat helemaal niet. Ik kan zonder ingeschreven te staan paspoorten verlengen.

Luke

Om een nieuw paspoort aan te vragen (verlengen bestaat niet meer) kan iedere Belg bij de Ambassade terecht, ingeschreven of niet. In BE ben je verplicht te registreren in het gemeentehuis/stadhuis waar je officieel woont (domicilie). We hebben nog een stemplicht voor federale verkiezingen, zelfs als niet in BE woont. Dus de Ambassade heeft de functie van gemeentehuis/stadhuis voor Belgen die officieel in dat land wonen.

Hoe dat in Nederland is weet ik niet.