Thais Consulaat Cebu weigert visum, van mijn vriendin!

Gestart door tipsy, dinsdag 30 september 2014, 12:31:10

Vorige topic - Volgende topic

tipsy

Om een lange zaak kort te maken, het is geweigerd, omdat ze een officieel affidavit van de Belgische ambassade wensen en een HANDGESCHREVEN brief "to who it might concern".

Als bewijstukken had ze een overschrijving van 20.000 P, copys van mijn passport, copy van tickets, verblijf, copy van "to who it might concern", twee eerdere stempels in haar paspoort.

Niet genoeg dus. Kreeg ze van de (filippinse ) officier naar haar hoofd geslingerd, dat je niet met een vreemdeling moet gaan, en dat het niet netjes is, om op "huwelijksreis" te gaan voor getrouwd te zijn! M.a.w, volgens mij, had hij met die 2 bijkomende papieren, ook wel geweigerd.

Nu, gezien ze mij 7 weken vervoegd, ZOU dat geen probleem mogen zij, alzeker niet voor de Thaise immigratie. Inderdaad, ze kan zorgeloos, 30 dagen ZONDER VISA in Thailand verblijven. Ze kan dankzij de nieuwe immigratie wet, een "extension" doen van 30 dagen mits betaling van een relatief kleine som, een pasfoto.

Maar, we weten allemaal, dat het probleem in de  Filipijnen ligt. Ze heeft mij al 2 keer vervoegd, (de eerste maal, was ik erbij), dus immigratie KAN haar wel tegen houden, maar meestal met 2 stamps is dat toch zelden. Maar...

- De airline ziet een verblijf van 45 dagen zonder visa. Kan die toegang tot het vliegtuig weigeren?
- Immigratie kan ook moeilijk doen, voor dezelfde reden!   Ik stuur wel een document op met de laatste dirctieven, van Thaise immigratie.

Wat zijn haar kansen?

josv

Misschien is het beter om dat "lange" verhaal toch maar te vertellen want hier is geen touw aan vast te knopen.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Herbie

Citaat van: josv op dinsdag 30 september 2014, 13:31:36
Misschien is het beter om dat "lange" verhaal toch maar te vertellen want hier is geen touw aan vast te knopen.

En geen vliegtuig ook. Alhoewel ik denk wat je bedoelt. Had je maar bij 30 dagen gebleven.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Amice

Tja moeilijk te begrijpen maar ik doe een gok.

Ik vermoed dat er bij de filippijnse authoriteiten  het vermoeden bestaat dat zij definitief (en illegaal) het land wil verlaten en daarvoor is dus de CFO stempel vereist.

Als dit juist is dan is het dus zaak om aan te tonen dat zij niet definitef  of illegaal het land wil verlaten maar ze zal nu wel een aantekening hebben in haar dossier dus dat wordt moeilijk.
In dit geval ligt het dus aan niet goed voorbereidde zaken als geen visum voor thailand maar wel een ticket die langer is dan de toegestane 30 dagen.

Dan vraag je dus om problemen zowel bij de uitreis in de  :smiley-philippines: als bij de inreis in thailand.

Als het anders is, dan wachten we maar op het lange verhaal.  :weetikniet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luc

Ik begrijp dat het visa door de Thaise ambassade is geweigerd. Daar hebben de Filippijnse autoriteiten toch niks mee te maken dacht ik.

Volgens wat ik begrijp wil hij langer dan 30 dagen met zijn vriendin naar Thailand en dus heeft hij van de Thaise ambasade een inreisvisum nodig. Dat is geweigerd omdat de affidavit of support niet is gelegaliseerd door de Belgische ambassade. Hij wil nu weten of de vliegtuigmaatschij haar gaat weigeren te vertrekken zonder visa wanneer de terugkeerdatum 45 dagen later is.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

tipsy

Citaat van: Luc op dinsdag 30 september 2014, 15:42:56
Ik begrijp dat het visa door de Thaise ambassade is geweigerd. Daar hebben de Filippijnse autoriteiten toch niks mee te maken dacht ik.

Volgens wat ik begrijp wil hij langer dan 30 dagen met zijn vriendin naar Thailand en dus heeft hij van de Thaise ambasade een inreisvisum nodig. Dat is geweigerd omdat de affidavit of support niet is gelegaliseerd door de Belgische ambassade. Hij wil nu weten of de vliegtuigmaatschij haar gaat weigeren te vertrekken zonder visa wanneer de terugkeerdatum 45 dagen later is.

Bravo!  Ze is al eerder naar Thailand geweest, maar altijd 30 dagen, nu 7 weken.  Eigenlijk is dan geen visum vereist. De nieuwe  regeling laat toe, om personen op vakantie in Thailand, hun verblijf te verlengen met weer 30 dagen, zonder "visa run".

Voor Thailand alles ok, maar als ik haar laat vertrekken, langer dan 30 dagen uit de Filipijnen, kan ze dus geweigerd worden door de vliegtuigmaatschappij, omdat die geen zekerheid hebben, dat ze die verlenging kan aanvragen, en heeft de  Filipijnse immigratie dienst weer een stok om mee te slaan, om haar te weigeren, het land te verlaten.
Me van dit alles, zo hier de volledige uitleg in het engels.  Nota, ik had enkele jarenh geleden een andere vriendin, die heeft met dezelfde documenten, zonder een probleem een visa gekregen in Manila, is dus zuiver pesterij, van de Filipijnse werknemer op de Thaise ambassade.

My gf applied for a visa to stay 2 months with me in Thailand.  I provided her :

-   20.000 Pesos, proof of payment to her included.

-    Affidavit of support

-  To who it might concern letter, I am her bf, where we stay, and proof of stay.

- Copy of my passport, and hers

- Copy of my tickets and hers.

Now I had another gf, some years ago (no, they not know), who with this got her visa with no problem in Manila.   Here refused for these reason

They don't want copy's
The Affidavit has to be issued by their Embassy in my country, and they need the ORIGINAL to be send  by me.
They want a handwritten letter that I support her.

In fact the proof of support, the bookings should be enough. Original? I send once an original to the Philippines, and they never got it!  Then I am not talking about the lecture my gf, 24, got because she was dating a foreigner, which was a bad thing.

I cannot go to the embassy. I live remote in France and am Belgian. Now way   for me to furfill their ridiculous demands!  Of course my actual gf is very shy and  not confident, I think they should not have put the shit with my former one.

My concern is this. On itself, if not taking in account stupid officers, pleased to show their power to an innocent young girl, this is not a huge problem. She has 2 stamps to Thailand in her passport, and was hardly interviewed last time. But although, she would have a 3 week overstay, also no problem with the new extension regulation in Thailand (although wasting a day in immigration), the problem and stress it causes is:

For the airline company, she is abroad 7 weeks, has a return ticket, but no visa. Will they allow to board?
For immigration in Philippines, Manila, same thing.

If she gets through, other problem is Thai immigration. But there I am more confident, never been asked my return ticket neither my companion's in 25 years. As it is legal to ask extension in Thailand for up to 30 days, going to local immigration and pay a fee, this should work also. But then it messes up my schedule.

So what do you think? Is there a chance she can leave anyway? Should I buy another ticket for return earlier? But that would be wasted money....


Luke

Koop dan gewoon een ticket voor 30 dagen en wijzig de retour datum in Thailand.

Pinocchio

Citaat van: tipsy op dinsdag 30 september 2014, 17:19:44
Ze is al eerder naar Thailand geweest, maar altijd 30 dagen, nu 7 weken.  Eigenlijk is dan geen visum vereist.

Dit klopt niet.

Buitenlanders van 40 landen waaronder de Filippijnen hebben recht om 30 dagen in Thailand te verblijven zonder vooraf een visum aan te vragen.

Voor een verblijf van langer dan 30 dagen dient vooraf een tourist visa te worden aangevraagd in een Thaise ambassade of consulaat.

Die hebben ten alle tijde het recht dit tourist visa te weigeren.

De luchtvaartmaatschappijen kunnen ook personen weigeren wiens terugvlucht (of doorreisvlucht) later is dan 30 dagen na de heenvlucht als die persoon geen tourist visa heeft (of een ander vooraf geregeld visa)

http://www.learn4good.com/travel/thailand_visa.htm

tipsy

Citaat van: Pinocchio op woensdag  1 oktober 2014, 01:33:37
Citaat van: tipsy op dinsdag 30 september 2014, 17:19:44
Ze is al eerder naar Thailand geweest, maar altijd 30 dagen, nu 7 weken.  Eigenlijk is dan geen visum vereist.

Dit klopt niet.

Buitenlanders van 40 landen waaronder de Filippijnen hebben recht om 30 dagen in Thailand te verblijven zonder vooraf een visum aan te vragen.

Voor een verblijf van langer dan 30 dagen dient vooraf een tourist visa te worden aangevraagd in een Thaise ambassade of consulaat.

Die hebben ten alle tijde het recht dit tourist visa te weigeren.

De luchtvaartmaatschappijen kunnen ook personen weigeren wiens terugvlucht (of doorreisvlucht) later is dan 30 dagen na de heenvlucht als die persoon geen tourist visa heeft (of een ander vooraf geregeld visa)

http://www.learn4good.com/travel/thailand_visa.htm

Dat klopte tot eind augustus.  Ondertussen is er een nieuwe richtlijn.  Vroeger moest je een visa run doen, Thailand verlaten, grens over  steken, en direct weer terug. Kreeg je 2 weken extra. Als je met het vliegtuig naar een buurland vertrok, dan was dit een maand als je ook per vliegtuig terug kwam.

Om de visa runs, vooral van personen die zo maanden in Thailand verbleven, te ontmoedigen, en strenger toezicht hierop, kun je nu als TOERIST, zonder visa, de 30 dagen verlengen door simpelweg naar een immigratie bureau te gaan met een paspoortfoto, minstens 10.000 bht cash (om te bewijzen dat je over voldoende middelen beschikt voor een langer verblijf) en een fee van 1900 bht betaalt.



Voor het verblijven in Thailand, geen probleem. Voor het vertrek in de Filipijnen, kan de vliegtuigmaatschappij je weigeren, omdat ze geen zekerheid hebben dat je die verlenging aanvraagt, dito voor immigratie.

Natuurlijk, kan dat GEEN problemen geven, om dat beiden tevreden zijn met een retour ticket, maar als je in de Filipijnen bent geweest, weet je dat je zeker immigratie geen stok mag geven, om je te slaan...