programma "Liefs Uit" met de Nederlandse Jorn (25 )& Filipijnse Elaine (29)

Gestart door PHwaarde, vrijdag 10 oktober 2014, 18:12:35

Vorige topic - Volgende topic

josv

Citaat van: Ronny55 op zondag 12 oktober 2014, 05:50:01

Dan zit ik ook opgescheept met een "kakmadam" want die wil ook niet naar  :belgiesmiley: om daar zelf te moeten wassen en plassen. Onder de streep zijn toch gelukkig hier, mijn "kakmadam " en ik...  :lachen: :lachen:

:ikkeniebegrijp: Tja, met wat voor madam zit ik dan opgescheept  :weetikniet:

Die verdomd het om in  :nederlandsevlag: een wasmachine te gebruiken........................
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Wat is nu een Kakmadam?................ :weetikniet: :weetikniet:

Een arrogante zeikteef?............ :weetikniet: :weetikniet:


Amice

Volgens Van Dale:
Betekenis ' kakmadam '
Je hebt gezocht op het woord: kakmadam.

kak·ma·dam (de; v; meervoud: kakmadammen)
1
vrouw die deftig doet


Het huidige moderne woord in het engels is dan Gangnam style  :weetikniet:

Gangnam Style
"Gangnam Style" is a Korean neologism mainly associated with upscale fashion and lavish lifestyle associated with trendsetters in Seoul's Gangnam district (ê°•ë,¨), which is considered the most affluent part of the metropolitan area. In colloquial usage, it is comparable to the English slang terms "swag" or "yolo".
who needs food when you got gangnam style?
:lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

peldoman

Ik was vorige week 2 dagen een Kakmijnheer!
Was me toch aan de Diarree!! :jajaja:

gosternokke

Citaat van: josv op zondag 12 oktober 2014, 09:45:20
Citaat van: Ronny55 op zondag 12 oktober 2014, 05:50:01

Dan zit ik ook opgescheept met een "kakmadam" want die wil ook niet naar  :belgiesmiley: om daar zelf te moeten wassen en plassen. Onder de streep zijn toch gelukkig hier, mijn "kakmadam " en ik...  :lachen: :lachen:

:ikkeniebegrijp: Tja, met wat voor madam zit ik dan opgescheept  :weetikniet:

Die verdomd het om in  :nederlandsevlag: een wasmachine te gebruiken........................


  :lachen:  Ben je de enigste niet   :lachen:    Die van mij hield bij hoog en laag vol dat ze met der handjes schoner kon wassen dan een machine   :lachen:    En met warm water wasser was helemaal uit den boze & slecht voor je kleding   :biggrinn:


 Maar ja toen was het nog begin augustus toen ze net in  :nederlandsevlag: kwam  , en het leiding water nog redelijk op temperatuur.


  ik denk je komt er wel achter als dat water steeds kouder word .        En jawel, ze ging mokkend overstag.


 Na 15 jaar    :nederlandsevlag: hoor ik nooit klachten  meer over die wasmachine    :lachen:

Donnie

Citaat van: pieterbreugel op zaterdag 11 oktober 2014, 17:14:21
Vertel me eens of beter kan je me het verschil verklaren tussen Thai en filipijnse dames.
Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Thanks
Elk mens is uniek dus daar valt weinig te verklaren denk ik. Nu zijn er dingen zoals cultuur en opvoeding die meespelen. Maar dat zijn natuurlijk sterk simplistische kenmerken, een grote grabbelton met kreten die niet voor ieder individu van toepassing zijn. Zo is veel Nederlanders dol op een broodje pindakaas, niet alle. Vele zijn zuinig (gierig?  :lachen: ), niet alle. Vele zijn recht voor zijn raap, niet alle etc. Als je alle stereotype samen op een hoop gooit van bijvoorbeeld de Nederlandse man of vrouw dan zal die nooit overeenkomen met een willekeurig individu. Dat individu heeft hoogstens enkele raak vlakken (toevallig ook een type dat recht voor zijn raap is en zot is op pindakaas maar een krat van jewelste in de hand heeft..).

Het verschil tussen Thai en Filipijna? De meeste Thai spreken Thai en de meeste Filipijnse mensen niet...  :biggrinn:

Eerst maar eens zien wat voor vlees er in de kuip is. In dit geval eerst maar eens het programma zien voordat je onderbouwde mening kan vormen over deze dame (en heer), en zelfs dan moet je onthouden dat een TV programma maar een heel klein kijkje in het leven van deze mensen geeft. Onder de streep: geniet er van, vooral als je overeenkomsten ziet. Zie je dingen waar je bij denkt "tjonge, ben ik blij dat dat niet bij ons zo gaat"  geniet dan ook en onthoud dat elke mens anders is. Als een mens maar gelukkig is, niet waar?

yepyep

Citaat van: peldoman op zaterdag 11 oktober 2014, 11:23:31
Citaat van: yepyep op zaterdag 11 oktober 2014, 01:56:58
Goed verwoord Bulldozer, gelukkig kennen wij ook de andere kant van de medaille en hebben we een echtgenote die niet alleen op geld uit is.


Bestaan die echt???? Jullie menen dit echt??  dus er is Hoop??
Keep dreaming!!! :jajaja:

Ik zal het nog scherper stellen. De meesten die het met mijn stelling eens zijn hebben een vrouw die niet zo heel veel in leeftijd scheelt.

Just my not so humble opinion!

Maar ik ben het ook deels met jou eens Peldoman, dat (bijna) iedere vrouw een prijs heeft, maar die ligt niet alleen aan het geld, dat ligt ook vooral op het relationele vlak..


peldoman

Citaat van: yepyep op maandag 13 oktober 2014, 06:47:07
Citaat van: peldoman op zaterdag 11 oktober 2014, 11:23:31
Citaat van: yepyep op zaterdag 11 oktober 2014, 01:56:58
Goed verwoord Bulldozer, gelukkig kennen wij ook de andere kant van de medaille en hebben we een echtgenote die niet alleen op geld uit is.


Bestaan die echt???? Jullie menen dit echt??  dus er is Hoop??
Keep dreaming!!! :jajaja:

Ik zal het nog scherper stellen. De meesten die het met mijn stelling eens zijn hebben een vrouw die niet zo heel veel in leeftijd scheelt.

Just my not so humble opinion!

Maar ik ben het ook deels met jou eens Peldoman, dat (bijna) iedere vrouw een prijs heeft, maar die ligt niet alleen aan het geld, dat ligt ook vooral op het relationele vlak..


Ik heb ook gezegd, je moet het een beetje breder zien, dit is zo'n uitspraak van mij die je meteen snapt of niet.

nils

Ik denk dat de meeste, maar op welvaart.
Citaat van: peldoman op maandag 13 oktober 2014, 10:27:12
Citaat van: yepyep op maandag 13 oktober 2014, 06:47:07
Citaat van: peldoman op zaterdag 11 oktober 2014, 11:23:31
Citaat van: yepyep op zaterdag 11 oktober 2014, 01:56:58
Goed verwoord Bulldozer, gelukkig kennen wij ook de andere kant van de medaille en hebben we een echtgenote die niet alleen op geld uit is.


Bestaan die echt???? Jullie menen dit echt??  dus er is Hoop??
Keep dreaming!!! :jajaja:

Ik zal het nog scherper stellen. De meesten die het met mijn stelling eens zijn hebben een vrouw die niet zo heel veel in leeftijd scheelt.

Just my not so humble opinion!

Maar ik ben het ook deels met jou eens Peldoman, dat (bijna) iedere vrouw een prijs heeft, maar die ligt niet alleen aan het geld, dat ligt ook vooral op het relationele vlak..


Ik heb ook gezegd, je moet het een beetje breder zien, dit is zo'n uitspraak van mij die je meteen snapt of niet.
Het uit zijn op geld is wel erg kort door de bocht, maar speelt veelal denk ik wel mee.
Als je het toch wat breder bekijkt denk ik dat een gemiddelde vrouw eerder op zowel economische als sociale welvaart uit is.
In Nederland zijn de meeste vrouwen economisch zelfstandiger, waardoor het door een andere bril wordt bekekenen dan vanuit de Filippijnen.
Dit is in mijn ogen niet negatief of fout, zolang je er maar beide gelukkiger van wordt.

Amice

Citaat van: nils op maandag 13 oktober 2014, 13:18:30
Ik denk dat de meeste, maar op welvaart.
Citaat van: peldoman op maandag 13 oktober 2014, 10:27:12
Citaat van: yepyep op maandag 13 oktober 2014, 06:47:07
Citaat van: peldoman op zaterdag 11 oktober 2014, 11:23:31
Citaat van: yepyep op zaterdag 11 oktober 2014, 01:56:58
Goed verwoord Bulldozer, gelukkig kennen wij ook de andere kant van de medaille en hebben we een echtgenote die niet alleen op geld uit is.


Bestaan die echt???? Jullie menen dit echt??  dus er is Hoop??
Keep dreaming!!! :jajaja:

Ik zal het nog scherper stellen. De meesten die het met mijn stelling eens zijn hebben een vrouw die niet zo heel veel in leeftijd scheelt.

Just my not so humble opinion!

Maar ik ben het ook deels met jou eens Peldoman, dat (bijna) iedere vrouw een prijs heeft, maar die ligt niet alleen aan het geld, dat ligt ook vooral op het relationele vlak..


Ik heb ook gezegd, je moet het een beetje breder zien, dit is zo'n uitspraak van mij die je meteen snapt of niet.
Het uit zijn op geld is wel erg kort door de bocht, maar speelt veelal denk ik wel mee.
Als je het toch wat breder bekijkt denk ik dat een gemiddelde vrouw eerder op zowel economische als sociale welvaart uit is.
In Nederland zijn de meeste vrouwen economisch zelfstandiger, waardoor het door een andere bril wordt bekekenen dan vanuit de Filippijnen.
Dit is in mijn ogen niet negatief of fout, zolang je er maar beide gelukkiger van wordt.
Ik denk dat op geld uit zijn wereldwijd is maar zeker ook cultuur afhankelijk.
De nederlandse vrouwen hebben een veel grotere bescherming van overheidswege dan bv. Filipina's maar zeker ook surinaamse. Als je vervolgens met een Surinaamse in nederland te maken krijgt is de kans veel groter dat ze voor geld gaat dan een nederlandse,Het zit ze van cultuurwege simpelweg ingebakken, zo ook met Filipina's en zeker de jongere generatie.

Neemt niet weg dat in alle gelederen en culturen er genoeg vrouwen aanwezig zijn die voor een langdurige relatie gaan en geld op een lagere trede zetten.
Het is echt niet enkel de wat oudere generatie Filipina's die minder op geld uit zijn en dan spreek ik niet enkel uit eigen ervaring.
De kans dat je een Filipina treft die minder op geld belust is neemt wel toe met de leeftijd, wellicht om dat ze desperaat zijn en niet als oude taart alleen willen blijven.

Edoch ook daar kan men zich behoorlijk in vergissen, want zodra de tijd rijp is dat een Filipina(lees ook andere nationaliteiten en culturen) kan zeggen "kip ik heb je" kunnen ze ook als een blad aan de boom omslaan en alsnog voor de centen gaan.


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent