dvz administratieve behandeling is dit altijd onderzoek schijnhuwelijk ?

Gestart door stef boss, maandag 27 oktober 2014, 16:07:43

Vorige topic - Volgende topic

stef boss

beste mijn vrouw heeft op 25/06/2014 visum aanvraag gedaan op 8 september 2014 is het geregistreerd bij DVZ en op 24 oktober stond dit op de site van DVZ  Beslissing/Status Dossier: In afwachting ontvangst van documenten die de visumaanvraag ondersteunen en die door de Belgische diplomatieke/consulaire post per diplomatieke valies verzonden wordt.
Datum beslissing/Status Dossier: Oct 24 2014

Ik heb gebeld nu met DVZ deze zeggen dat ze alle documenten hebben en dat er een administratieve behandeling  is nu
weet iemand of dit onderzoek schijnhuwelijk of kan dit ook om iets anders zijn
Moest er onderzoek schijnhuwelijk zijn duurt dit onderzoek dan lang

Ronny55

Citaat van: stef boss op maandag 27 oktober 2014, 16:07:43
beste mijn vrouw heeft op 25/06/2014 visum aanvraag gedaan op 8 september 2014 is het geregistreerd bij DVZ en op 24 oktober stond dit op de site van DVZ  Beslissing/Status Dossier: In afwachting ontvangst van documenten die de visumaanvraag ondersteunen en die door de Belgische diplomatieke/consulaire post per diplomatieke valies verzonden wordt.
Datum beslissing/Status Dossier: Oct 24 2014

Ik heb gebeld nu met DVZ deze zeggen dat ze alle documenten hebben en dat er een administratieve behandeling  is nu
weet iemand of dit onderzoek schijnhuwelijk of kan dit ook om iets anders zijn
Moest er onderzoek schijnhuwelijk zijn duurt dit onderzoek dan lang
Sederd vorig jaar gaat ieder huwelijk in het buitenland via de cel schijnhuwelijken maar wat of hoelang dat duurd dat is verschillend , naargelang hoe diepgaand het onderzoek gevoerd wordt, zo zullen twijfelgevallen allicht iets langer duren denk ik zo.
Strengere wetgeving tegen schijnhuwelijk en schijnwettelijke samenwoning in werking
printEmail this pagina
Vanaf 3 oktober 2013 zijn de wet van 2 juni 2013 en twee omzendbrieven in werking getreden, die een strengere aanpak van schijnhuwelijken en schijnwettelijke samenwoningen beogen:

Het verloop van de huwelijksaangifte is gewijzigd, met wettelijke termijnen om eerst de volledigheid, en dan de geldigheid en echtheid van documenten te beoordelen.
Er zijn extra criteria voor controle op schijnhuwelijken.
Het begrip 'schijnwettelijke samenwoning' wordt ingevoerd en gedefinieerd. De gemeente moet dit nu controleren.
De controle op schijnwettelijke samenwoning verloopt in een procedure met wettelijke termijnen, en met criteria zoals bij schijnhuwelijk.
De opschorting van uitwijzingsbevel bij huwelijksaangifte wordt bevestigd en uitgebreid tot schijnwettelijke samenwoning.
De sancties op een schijnhuwelijk of schijnwettelijke samenwoning worden verstrengd.
De bestaande praktijk om voor een huwelijk in sommige landen een attest van geen huwelijksbeletsel af te geven, krijgt een wettelijke basis.
Bronnen:

De wet van 2 juni 2013 wijzigt het Burgerlijk Wetboek, de wet van 31 december 1851 over de consulaten en de consulaire rechtsmacht, het Strafwetboek, het Gerechtelijk Wetboek, en de Verblijfswet.
De omzendbrief van 6 september 2013 bij de wet van 2 juni 2013 vervangt de omzendbrief van 17 december 1999 over een aantal bepalingen over het huwelijk.
De omzendbrief van 17 september 2013 over de gegevensuitwisseling tussen de ambtenaren van de burgerlijke stand en de Dienst Vreemdelingenzaken vervangt de omzendbrief van 13 september 2005 over hetzelfde onderwerp.

Meer,  http://www.kruispuntmi.be/nieuws/strengere-wetgeving-tegen-schijnhuwelijk-en-schijnwettelijke-samenwoning-in-werking
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronny55

Het verloop van de huwelijksaangifte is gewijzigd, met wettelijke termijnen om eerst de volledigheid, en dan de geldigheid en echtheid van documenten te beoordelen.
Er zijn extra criteria voor controle op schijnhuwelijken.
Het begrip 'schijnwettelijke samenwoning' wordt ingevoerd en gedefinieerd. De gemeente moet dit nu controleren.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

daf105paccar

In mijn geval was het een visum om in  :belgiesmiley: te huwen maar het schijnhuwelijkonderzoek was niet om mee te lachen.
Politie behandelde de zaak als of ik een meestercrimineel was.
En ja dat kan lang duren.
Heb je al eens op de gemeente gevraagd of de politie een onderzoek moet doen?

regenwolkje

Citaat van: daf105paccar op dinsdag 28 oktober 2014, 16:15:17
In mijn geval was het een visum om in  :belgiesmiley: te huwen maar het schijnhuwelijkonderzoek was niet om mee te lachen.
Politie behandelde de zaak als of ik een meestercrimineel was.
En ja dat kan lang duren.
Heb je al eens op de gemeente gevraagd of de politie een onderzoek moet doen?

Is het niet een heel pak minder zorgen om in de  :smiley-philippines: te trouwen?  Of maakt dat niet zoveel uit op het gebied van de wachttijd op het onderzoek in België?

Ronny55

Citaat van: regenwolkje op dinsdag 28 oktober 2014, 17:19:55
Citaat van: daf105paccar op dinsdag 28 oktober 2014, 16:15:17
In mijn geval was het een visum om in  :belgiesmiley: te huwen maar het schijnhuwelijkonderzoek was niet om mee te lachen.
Politie behandelde de zaak als of ik een meestercrimineel was.
En ja dat kan lang duren.
Heb je al eens op de gemeente gevraagd of de politie een onderzoek moet doen?

Is het niet een heel pak minder zorgen om in de  :smiley-philippines: te trouwen?  Of maakt dat niet zoveel uit op het gebied van de wachttijd op het onderzoek in België?
Weet niet of het veel uitmaakt , alleen , trouw je in de  :smiley-philippines: dan heb je de kans om tussen twee stoelen terecht te komen. Wat als je huwelijk achtraf in :belgiesmiley: niet erkend wordt.  :weetikniet: . Trouw je in  :belgiesmiley: dan is er iets meer administratie voor het huwelijk, maar in geval van gezinshereniging achteraf, geen problemen meer.

Denk dat iedereen voor zich moet uitmaken wat voor hem het beste uitkomt. persoonlijk zou ik zeggen , wil je achteraf samen in  :belgiesmiley: vestigen, trouw in  :belgiesmiley: . In mijn geval zijn we in de  :smiley-philippines: getrouwd, vermits we ons hier zouden vestigen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

regenwolkje

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 28 oktober 2014, 22:38:45
Citaat van: regenwolkje op dinsdag 28 oktober 2014, 17:19:55
Is het niet een heel pak minder zorgen om in de  :smiley-philippines: te trouwen?  Of maakt dat niet zoveel uit op het gebied van de wachttijd op het onderzoek in België?
Weet niet of het veel uitmaakt , alleen , trouw je in de  :smiley-philippines: dan heb je de kans om tussen twee stoelen terecht te komen. Wat als je huwelijk achtraf in :belgiesmiley: niet erkend wordt.  :weetikniet: . Trouw je in  :belgiesmiley: dan is er iets meer administratie voor het huwelijk, maar in geval van gezinshereniging achteraf, geen problemen meer.

Denk dat iedereen voor zich moet uitmaken wat voor hem het beste uitkomt. persoonlijk zou ik zeggen , wil je achteraf samen in  :belgiesmiley: vestigen, trouw in  :belgiesmiley: . In mijn geval zijn we in de  :smiley-philippines: getrouwd, vermits we ons hier zouden vestigen.

Denk je dat in mijn geval de kans zou bestaan dat als ik in de  :smiley-philippines: trouw, mijn huwelijk niet erkend zou worden?

Ik word volgende maand 30 en mijn vriendin is 19. En het is pas mijn 'eerste poging'  :biggrinn: Want naar het schijnt zouden het toch juist diegenen zijn die reeds eerder de procedure doorlopen hadden en waarvan het daarna spaak loopt, en die dan weer met iemand anders komen opdraven, die met serieuze weerstand te maken krijgen bij hun aanvraag. Maar dat is bij mij dus niet de situatie. Is er dan toch een kans op moeilijkheden te verwachten, al is het maar klein, als je zoals ik geen voorhistorie hebt en 'maar' 10 à 11 jaar in leeftijd verschilt, denk je?  (natuurlijk moeten wij wel wachten tot ze 21 is voor de visumaanvraag, maar dat even terzijde)

Ronny55

Citaat van: regenwolkje op dinsdag 28 oktober 2014, 23:12:11
Citaat van: Ronny55 op dinsdag 28 oktober 2014, 22:38:45
Citaat van: regenwolkje op dinsdag 28 oktober 2014, 17:19:55
Is het niet een heel pak minder zorgen om in de  :smiley-philippines: te trouwen?  Of maakt dat niet zoveel uit op het gebied van de wachttijd op het onderzoek in België?
Weet niet of het veel uitmaakt , alleen , trouw je in de  :smiley-philippines: dan heb je de kans om tussen twee stoelen terecht te komen. Wat als je huwelijk achtraf in :belgiesmiley: niet erkend wordt.  :weetikniet: . Trouw je in  :belgiesmiley: dan is er iets meer administratie voor het huwelijk, maar in geval van gezinshereniging achteraf, geen problemen meer.

Denk dat iedereen voor zich moet uitmaken wat voor hem het beste uitkomt. persoonlijk zou ik zeggen , wil je achteraf samen in  :belgiesmiley: vestigen, trouw in  :belgiesmiley: . In mijn geval zijn we in de  :smiley-philippines: getrouwd, vermits we ons hier zouden vestigen.

Denk je dat in mijn geval de kans zou bestaan dat als ik in de  :smiley-philippines: trouw, mijn huwelijk niet erkend zou worden?

Ik word volgende maand 30 en mijn vriendin is 19. En het is pas mijn 'eerste poging'  :biggrinn: Want naar het schijnt zouden het toch juist diegenen zijn die reeds eerder de procedure doorlopen hadden en waarvan het daarna spaak loopt, en die dan weer met iemand anders komen opdraven, die met serieuze weerstand te maken krijgen bij hun aanvraag. Maar dat is bij mij dus niet de situatie. Is er dan toch een kans op moeilijkheden te verwachten, al is het maar klein, als je zoals ik geen voorhistorie hebt en 'maar' 10 à 11 jaar in leeftijd verschilt, denk je?  (natuurlijk moeten wij wel wachten tot ze 21 is voor de visumaanvraag, maar dat even terzijde)

In jouw geval regenwolkje zou ik me niet teveel zorgen maken. Ok , administratie is en blijft administratie, afgezien van het feit dat ze nog geen 21 jaar is zie ik daar echter geen probleem. Hoe dat zit met registratie van je huwelijk in  :belgiesmiley: als je "vrouw" geen 21 is  :weetikniet: gezinshereniging, zoals je zegt, zullen jullie  moeten geduld hebben tot ze 21 is.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.