Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Rabo Wereldpas

Gestart door Sjors van de Rebellenclub, zaterdag 1 november 2014, 04:15:39

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: Sjors van de Rebellenclub op maandag  3 november 2014, 13:05:44
Ik denk inderdaad dat ze me weinig keus overlaten als dan naar binnen te stappen en mijn 20000PHP op te eisen.
Het is in ieder geval een goede tip en mijn dank daar voor.


Citaat van: blauwvinger50 op maandag  3 november 2014, 11:53:36
Gewoon de bank binnen lopen en vragen om 20.000 peso cash anders.......... :shoot13lj7:  :lachen:

De blaffer en de nylonkous over de kop niet vergeten .... en ju de bak .... voordeel , het gaat niet van je rekening af .  :lachen: :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Citaat van: Sjors van de Rebellenclub op maandag  3 november 2014, 13:05:44
Ik denk inderdaad dat ze me weinig keus overlaten als dan naar binnen te stappen en mijn 20000PHP op te eisen.
Het is in ieder geval een goede tip en mijn dank daar voor.



Veel banken zullen wel een hoger bedrag berekenen dan de P200 maffiafee voor balie/desk assistance.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pjottr

Het antw is zo simple BPI heeft grote problemen (gehad).... Een employee heeft eenaantal klanten getild Ik had  het zelfde probleem maar dan met abnamro pas
Normaal 10.000 per opname nu is de limiet bij BPI teruggebracht naar 4000 Tel uit je winst omdat elke transactie 200 ps kost
Wil je 10.000 dan kost dat je 800 ps. Niet dus Ik ga nu naar Metro Bank en daar gaat het nog steeds goed met opnames van 10.000 Hoelang nog? Dat weet bijna
niemand
Ik bankierde bij BPI maar ben er nu weg
Veel banken blijven niet over want PNB BDO herkennen  mijn Abn en Rabo pas niet.Hun ATMs zijn er niet op ingesteld
Dat is de vooruitgang hier.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Sjors van de Rebellenclub

Citaat van: Pjottr op maandag  3 november 2014, 15:51:48

Normaal 10.000 per opname nu is de limiet bij BPI teruggebracht naar 4000

Dat schiet dan weer lekker op.
Dat wordt dan weer een dagje in-line staan bij de diverse ATM's :harenuittrekkenpg2: om uit te zoeken welke bank nog wel 10000PHP per transactie geeft.
Veel keus is er hier in Roxas City jammer genoeg niet.


Herbie

Zelf geld over maken met Azimo. Gisteren op de luchthaven geld gewisseld 700 :eu: aan 55.10 :smiley-philippines: maakt 38.570 met Azimo maakt dat 38.429 koers 54.89 normaal komt door nog fee bij ook maar dat is niet veel. Is veel goedkoper anders betaal je nu voor dat bedrag 800 fee, of zoals gezegd bij citybank of hsbc. Met Azimo is het hoogste bedrag rond de 800 :eu: per keer, je geld op halen in een cebuana lhuillier of andere plaats, of bank rekening laten storten. Is het proberen waard :jajaja:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

janvanderijt

heb ing nergens problemen mee behalve die keer dat ik in plaats van credicard curent moest gebruiken maar dat was zo opgelost dankzij het forum hier :applaus:

Sjors van de Rebellenclub

Citaat van: Herbie op dinsdag  4 november 2014, 02:50:31
Zelf geld over maken met Azimo.

Zo juist de Azimo site bekeken en is inderdaad het proberen waard.
Zeker nu je nog maar een max van 4000PHP bij een ATM kan pinnen a 200PHP fee

Sjors van de Rebellenclub

Het laatste nieuws volgens de locale BPI-bank te Roxas City is dat "Maestro" alle banken hier in de Flippen opdracht heeft gegeven om de pin-transactie bij de ATM's te verlagen naar 4000PHP max. Op de site van "Maestro" kan ik hieover niets vinden. Dus of dit nu echt zo is?

Ik vraag me dus via deze weg af, zijn er hier nog mensen die wel met een buitenlandse bank-pas 10000 of 20000PHP in een keer kunnen pinnen?
Zo ja, bij welke bank?

Ronny55

op die manier wordt de "mafiafee" van 2% plots 5%, mooi extra inkomen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Citaat van: Sjors van de Rebellenclub op dinsdag  4 november 2014, 12:23:02
Het laatste nieuws volgens de locale BPI-bank te Roxas City is dat "Maestro" alle banken hier in de Flippen opdracht heeft gegeven om de pin-transactie bij de ATM's te verlagen naar 4000PHP max. Op de site van "Maestro" kan ik hieover niets vinden. Dus of dit nu echt zo is?

Ik vraag me dus via deze weg af, zijn er hier nog mensen die wel met een buitenlandse bank-pas 10000 of 20000PHP in een keer kunnen pinnen?
Zo ja, bij welke bank?


Daar zal meastro weinig mee te maken hebben lijkt me zo want dan kon je zelfs niet pinnen bij HSBC of Citibank.
Als er andere forumleden zijn die bij andere banken wel een hoger bedrag kunnen pinnen  dan ligt het dus duidelijk aan de BPI.
Maar ja Filipino eigen zijn die nooit zelf ergens schuld aan.

Ik mag aannemen dat er wel een BDO bank is in Roxas City, probeer het daar eens of stap daar naar binnen.

Overigens is metrobank wel gelinieerd met de Rabobank, het kan dus zijn dat je daar meer succes hebt.

Zelf pin ik via  Cirrus en nagenoeg nooit geen problemen, buiten dan de Filippijnse banken narigheid.

Xmas is coming, dat zal het probleem wezen. In february kun je plots weer P10000 pinnen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent