Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

rijbewijs

Gestart door johan2705, zondag 2 november 2014, 21:48:59

Vorige topic - Volgende topic

regenwolkje

Er zijn hier in  :belgiesmiley: ook genoeg mensen die eigenlijk niet op de weg thuishoren maar door veel trial and error toch nog aan hun rijbewijs geraken. Ze hebben dan wel bijvoorbeeld 3 of meer keer hun theoretisch rijexamen afgelegd voor ze 'eindelijk' geslaagd zijn. En dan nog een paar pogingen voor het praktisch examen. Zulke mensen zijn al even erg als diegenen die in de  :smiley-philippines: gewoon hun rijbewijs kopen.

Ifugao

Citaat van: bananacreek op maandag  3 november 2014, 06:51:57
Voordat ze hun rijbewijs krijgen moeten ze een seminar ondergaan bij de LTO

Dat is een tijdje terug afgeschaft.... :ikkeniebegrijp:  God mag weten waarom.

Amice

Citaat van: Ifugao op maandag  3 november 2014, 11:38:35
Citaat van: bananacreek op maandag  3 november 2014, 06:51:57
Voordat ze hun rijbewijs krijgen moeten ze een seminar ondergaan bij de LTO

Dat is een tijdje terug afgeschaft.... :ikkeniebegrijp:  God mag weten waarom.

Geen enkele pinoy haalde het :weetikniet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Citaat van: Amice op maandag  3 november 2014, 11:43:29
Geen enkele pinoy haalde het :weetikniet:

Het was enkel een seminar, geen vragen of examen achteraf of wat dacht je?

Amice

Citaat van: Pinocchio op maandag  3 november 2014, 12:05:32
Citaat van: Amice op maandag  3 november 2014, 11:43:29
Geen enkele pinoy haalde het :weetikniet:

Het was enkel een seminar, geen vragen of examen achteraf of wat dacht je?

Ah ok dan ging 't wellicht  het ene oor in en het andere oor uit.  :biggrinn:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Lorre

#15
Ik zag laatst op Discovery Channel "Don't drive here - Manila", te bekijken op http://youtu.be/JaoslRsF9AY, hoe het behalen van een rijbewijs gebeurt... Hilarisch!!!


[yt=640,505]JaoslRsF9AY[/yt]

roadrunner

hoi,

Ik heb ooit ergens een overheidssite gevonden waar uitgelegd staat wanneer dit wel kan, maar ik kan de link nergens terugvinden.

Komt er op neer dat wanneer het Filipijns rijbewijs dateert van voor de eerste inschrijving van de persoon in België (dus de eerste datum van het rijbewijs, en niet een datum van hernieuwing van de Filipijnse rijbewijzen om de 3 jaar)

Enkel in dit geval kan het omgeruild worden voor een Belgisch. dus wanneer het dateert van na eerste inschrijving in België dan is het niet meer mogelijk.

Het is dus niet mogelijk om wanneer je reeds in België woont/ingeschreven bent even snel een rijbewijs te behalen in de Filipijnen (stelt helemaal niks voor) en dit nadien te laten omvormen tot een Belgisch/Europees.

Groeten
Gert

pierrevanwies

Citaat van: Ifugao op maandag  3 november 2014, 02:36:13
Citaat van: Tank op zondag  2 november 2014, 23:06:54
Maar goed ook dat dat niet kan, ik zie dagelijks al genoeg ellende op de weg in Belgie.


Ik zie hier in de PH dagelijks VEEEEL meer ellende op de wegen dan in Europa. Allemaal een rijbewijs gekocht.  :negatief:

 Ziet er toch leuk uit zo, ik las al in uw vorige posten dat je in de omgeving van dumaguete zit dus zou ik eens willen weten waar u zo een   :smiley-philippines: rijbewijs hebt gekocht daar.Is het eentje met een officieel receipt,want naar ik vernam controleren de region7 de laatste tijd de nummers op het rijbewijs met de nummers op het officieel receipt om nep rijbewijzen op te sporen.  Ikzelf zit ook in die omgeving maar weet langs geen kanten waar ik effe zo een rijbewijs kan kopen, op de lto zijn ze in alle geval niet zomaar te koop volgens mijn partner hier en volgens haar komen er nog wat meerdere paperassen bij kijken    :crazy:  enfin   :daag:  

Ifugao

Rond het Office van de LTO in Dumaguete lopen een aantal "fixers" die alles legaal weten te versieren. Je hoeft alleen maar rond te lopen en je wordt benaderd door een paar van die gasten. Ikzelf heb het gedaan via de "zus van een manager van een kennis van een buurman van een massage therapist" hier. (Kun je het nog volgen? Zo werken dingen hier)  :happy: Ze heeft een office aan de andere kant van de straat met alle officiele papieren en computer etc. Binnen een paar uur is alles "geregeld". Legaal! Ik heb haar telefoon nummer niet meer, maar dat is eenvoudig te verkrijgen, laat maar weten of je het wil hebben. 

pierrevanwies

 Allee, en hebt ge ook moeten gaan pissen en vingerafdrukken ,foto ,medische test enz gedaan of heeft de FIXER dat zelf gefixt ?

Heeft hij u ook een officieel receipt meegegeven van het rijbewijs of is het een namaak,want lto region7 checkpoints nu hebben een scanner mee  waar ze namaak rijbewijzen

  kunnen mee opsporen in enkele seconden,daarom de vraag van het officieel receipt.